Sziasztok!
Vissza olvasva az MK4 fűtés gondját, hát sok hülyeséget írtok :-)
Rendbe téve a dolgokat leírom egyszerűen, de hosszam hogy is kéne működni annak a cseszett MK4 fűtés rendszernek, ami amúgy a Ford egy jól elbaltázott valamije, mert mindegyik kocsiban bedöglik...
Szóval:
- Ha rossz a fűtés kapcsoló (motortető kinyit, szemben két cső megy be a homlokfalba, s a mögött van, 2-2 bilincs és egy stekker rajta, kivenni 1 nagy fogóval 2 perc), akkor mindig megy a fűtés. Alaphelyzetben nyitva van!
- Ha rossz az elektronikus fűtés szabályozó az utastérben, akkor nyitva, de akár zárva is lehet, vagy részlegesen is maradhat. Tehát vagy fűt, vagy nem vagy csak langyos.
Akkor most keressük meg melyik a rossz...
- Ha a fűtés kapcsoló (még beszerelt állapotban) finoman, halkan nem kattan (Te a kis ujjacskáddal érinted a fűtés kapcsolót, a barátnő meg a fűtés szabályzót tekergeti a két végállás között) akkor a 2 kütyü közül az egyik nem működik.
- Hibakeresés 1.: Lehúzod a stekkert a fűtés kapcsolóról, majd a stekker két kis lyukacskájába beledugod a multiméter érintkezőit (ugye a multiméterrel tudsz feszültséget, ellenállást, stb mérni, boltban 2000-ért már kapsz és hasznos cucc) Egyenáram mérésre állított, gyújtás be, indítás. Tekergeted a fűtés szabályzót a két végállás között. Ha hidegre állítod, akkor a töltő feszültségét, kb. 14 V-ot kell mutatnia, ha melegre, akkor 0-át!!! Ha a kettő között bármilyen állásban van, akkor váltakozik kisebb nagyobb ingadozással néhány volt és 14 V között. Azaz meleg vizet nem állandóan, hanem szakaszosan enged be a fűtés kapcsoló!!! Ez fontos dolog! Ha itt a V váltakozik, akkor jó a fűtés szabályzó potmétere és fűtésnek lennie kell! Ha nem változik, akkor rossz a javítását később írom le.
- Hibakeresés 2.: Kiveszed a fűtés kapcsolót (stekker ki, 4 bilincs le) közben egy kis hűtővíz kifolyik, ne foglalkozz vele, de ha így is járni akarsz a kocsival, akkor a két motor felöl jövő csövet egy kis toldóval, 2 bilinccsel kösd össze, különben a motornak nem lesz hűtése. Fűtés kapcsoló kivéve - a kis érintkezőjéhez krokodil csipesszel, vagy akárhogy egy fél méteres vezetéken vezess 12 V-ot az akksiról. Ha kattog a kapcsoló, akkor működik, de lehet mégsem jó (hogy rohadjon meg...) Ha van rajta feszültség, akkor zárva kell lennie, így a stekker felöli csövön nem tudsz átfújni, ha nincs rajta feszültség, akkor a stekker felöli jobb csőből át kell hogy tudj fújni. Ha ez nem így működik, akkor rossz a fűtés kapcsoló, újat kell venni (10-14.000,-).
- Javítás 1.: Veszel új fűtés panelt, használtan 8-10.000,-, újonnan asszem 45.000,-
- Javítás 2.: Ha nem szabályok a fent leírtaknak megfelelően azaz szakaszosan állít a fűtés szabályozó potmétere, akkor az utastérben a rádió kivétele után két csavart kihajtod a fűtés kezelő panelból. A seggéből 3 stekker ki, gerincre vágva, egy halom kis fekete csavar ki, belseje kiszed és ott lesz középen egy rozsda barna, vagy fekete PIHER típusú kis (baszatka) egy potméter. 10K ohmos kocka+kis bütyök lyukkal, 4 lábbal, a kódja 10k A53 802, de ilyet már nem gyártanak :-(. Cink szippantóval vedd ki a potit és Bp. XIII ker. Kerekes u. HQ elektronikában 150,-Ft-ért kapsz ugyan ilyet de 3 lábbal! A láb a test és mind a kettő kell hozzá ne kérdezd miért... Vágd le a 4 lábasról a két lábat és forraszd a 3 lábához, így lesz egy 4 lábasod. Forraszd vissza a helyére és működnie kell. Amúgy a potiti még kiszerelés előtt vagy már kiszerelés után is le tudod mérni a multiméter ellenállás mérőre kapcsolásával. Ha rossz semmit sem mutat, ha jó (új) akkor 0-10k között a műszer mutatja a váltakozást. Ha be van forrasztva, akkor mehet minden vissza és a fűtésnek mennie kell. A stekkerre ráteszed a fűtés kapcsolót (nincs még beszerelve!) autó indít, fűtés szabályozót tekergeted és szép finoman kattognia kell kisebb-nagyobb ütemben vagy a két végállás között csak egyszer nyit vagy zár.
- Ha minden új és még sem működik: Akkor a nyavalyás kínai vagy német... fűtés kapcsoló nem jó. Hideg vízzel működik, de forró vízzel nem, valami megszorul benne, vagy gyenge az elektromágnes része és a víznyomás kinyitja, hiába húzza a 14volt..., Ekkor bosszankodás és kiszerel vissza az eladónak (garancia papír kell) és kicseréled egy másik típusra és reménykedsz, hogy az jó lesz. Én Unixnál vettem 13ezerért német kapcsolót és rossz volt... Ez az áteresztés hidegnél úgy jelentkezik, hogy indulás után víz melegedés folyamán szép lassan meleg jön a hideg állás közben. Ha melegre tekered, akkor meg dől a meleg.
Hajrá!
Zoli