Author Topic: Nem megy a fűtés a kocsiban  (Read 32471 times)

Offline Istvan

  • Újonc
  • *
  • Posts: 3
  • Segített?: +0/-0
Nem megy a fűtés a kocsiban
« on: 2014 August 26, 17:04:43 pm »
Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, van a családban egy "új" autó is, 1998-as MK4-es, 1.3-as Fiesta.


A problémánk az, hogy nem megy a fűtés egyszerűen. :(

A fűtésállítógombhoz nem csatlakozik semmi, vagyis ha be akarjuk kapcsolni a fűtést NEM TÖRTÉNIK SEMMI, se kép, se hang.

Emellett a vízhőfokmérőnek meg se mozdul a mutatója!

Remélem tudtok segíteni. :)

Szerintetek mi lehet a baj az autóval?

Előre is köszönöm.

Üdv: Istvan

Offline kombusz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 438
  • Segített?: +33/-8
Re:Nem megy a fűtés a kocsiban
« Reply #1 on: 2014 August 26, 17:22:57 pm »
kinn a motortérben melegszenek a vizcsövek és a fütéscsö?
segitségként a fütéscsö a motorrol megy az ablaktörlömotor környékén az elektromos  fütéscsapba.
ha melegszik a fütéscsö akkor 2 gond lehet vagy a fütéscsap elromlott vagy a höfokszabályzo panel ment tönkre.
ha hidegre állitod a ventillátort belül és felkapcsolod a tekerövel akkor az müködik?


a vizhöfok mutatonak van egy gombája lehet az ment tönkre de lehet a müszeregységben van a gond ugyhogy több hibája is lehet.

Offline Istvan

  • Újonc
  • *
  • Posts: 3
  • Segített?: +0/-0
Re:Nem megy a fűtés a kocsiban
« Reply #2 on: 2014 August 26, 19:01:30 pm »
Szia!

Köszönöm az eddigi választ. :)

Igen melegszenek kinn a motortérben a vízcsövek, és a fűtéscső is.

Igen működik a ventillátor, és hideget fúj a kocsi, de az "hideg-meleg állítógomb" mögött nincs semmi. Nem tudjuk, szabályozni, a hideg-meleg gombon semmit, mert nincs a gomb mögött semmi. Leszakadt volna valami kábel v bovden, kell ott lennie a gomb mögött valaminek?

A vízhőfok mutatóról nem tudok nyilatkozni semmit. :( Ez a "gomba" hol van a kocsiban, honnan tudom, hogy az tönkre ment? Van ennek valami "tipikus hibája" "típus hibája"??

Még egyszer köszönöm a válaszodat, okosabbak lettünk sokkal. :)

Üdv Istvan

Offline kombusz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 438
  • Segített?: +33/-8
Re:Nem megy a fűtés a kocsiban
« Reply #3 on: 2014 August 26, 19:29:01 pm »
bowden nincs benne elektromosan müködik a panel höfokállitoja.
a panel ad jelet a fütéscsapnak és az nyit zár.

elvileg igy néz ki a hátulja a fütéspanelnek:

http://www.totalparts.nl/details/Ford/Fiesta/IV/V/Hatchback/1.25/16_V/%28DHA%29/KACHEL/SCHAKELAAR/1996/96FP14A608DC///96FP19A522DA/&ID=H300002VVR

a középsö rész amit a 2 csavar fog az az elektronikája.
vagy az elektronika vagy a fütéscsap szokott elromlani
megfigyelésem szerint általában ha nincs fütés akkor a fütéscsap ha csak meleget fuj hideget nem akkor a fütéskezelö panel szokott elromlani.

de ezt az oldalt olvasd el és ott leirják hogy lehet kimérni melyik rossz a kettö közül.
http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=410.135

a gombát vagy jeladot szerintem jön Ryan vagy valaki más és megtudja mondani hol van.én nekem még nem kellett cserélni és igy nem tudom hol van.

Offline Istvan

  • Újonc
  • *
  • Posts: 3
  • Segített?: +0/-0
Re:Nem megy a fűtés a kocsiban
« Reply #4 on: 2014 August 29, 16:14:16 pm »
Szia!

Köszönöm az ismételt segítséget. :)

Lenne még egy kérdésem, hol van ezen a kocsin a motorszám?

Offline zhorva

  • Újonc
  • *
  • Posts: 1
  • Segített?: +2/-0
Re:Nem megy a fűtés a kocsiban
« Reply #5 on: 2014 October 20, 10:24:30 am »
Sziasztok!

Vissza olvasva az MK4 fűtés gondját, hát sok hülyeséget írtok :-)
Rendbe téve a dolgokat leírom egyszerűen, de hosszam hogy is kéne működni annak a cseszett MK4 fűtés rendszernek, ami amúgy a Ford egy jól elbaltázott valamije, mert mindegyik kocsiban bedöglik...

Szóval:
- Ha rossz a fűtés kapcsoló (motortető kinyit, szemben két cső megy be a homlokfalba, s a mögött van, 2-2 bilincs és egy stekker rajta, kivenni 1 nagy fogóval 2 perc), akkor mindig megy a fűtés. Alaphelyzetben nyitva van!
- Ha rossz az elektronikus fűtés szabályozó az utastérben, akkor nyitva, de akár zárva is lehet, vagy részlegesen is maradhat. Tehát vagy fűt, vagy nem vagy csak langyos.
Akkor most keressük meg melyik a rossz...
- Ha a fűtés kapcsoló (még beszerelt állapotban) finoman, halkan nem kattan (Te a kis ujjacskáddal érinted a fűtés kapcsolót, a barátnő meg a fűtés szabályzót tekergeti a két végállás között) akkor a 2 kütyü közül az egyik nem működik.
- Hibakeresés 1.: Lehúzod a stekkert a fűtés kapcsolóról, majd a stekker két kis lyukacskájába beledugod a multiméter érintkezőit (ugye a multiméterrel tudsz feszültséget, ellenállást, stb mérni, boltban 2000-ért már kapsz és hasznos cucc) Egyenáram mérésre állított, gyújtás be, indítás. Tekergeted a fűtés szabályzót a két végállás között. Ha hidegre állítod, akkor a töltő feszültségét, kb. 14 V-ot kell mutatnia, ha melegre, akkor 0-át!!! Ha a kettő között bármilyen állásban van, akkor váltakozik kisebb nagyobb ingadozással néhány volt és 14 V között. Azaz meleg vizet nem állandóan, hanem szakaszosan enged be a fűtés kapcsoló!!! Ez fontos dolog! Ha itt a V váltakozik, akkor jó a fűtés szabályzó potmétere és fűtésnek lennie kell! Ha nem változik, akkor rossz a javítását később írom le.
- Hibakeresés 2.: Kiveszed a fűtés kapcsolót (stekker ki, 4 bilincs le) közben egy kis hűtővíz kifolyik, ne foglalkozz vele, de ha így is járni akarsz a kocsival, akkor a két motor felöl jövő csövet egy kis toldóval, 2 bilinccsel kösd össze, különben a motornak nem lesz hűtése. Fűtés kapcsoló kivéve - a kis érintkezőjéhez krokodil csipesszel, vagy akárhogy egy fél méteres vezetéken vezess 12 V-ot az akksiról. Ha kattog a kapcsoló, akkor működik, de lehet mégsem jó (hogy rohadjon meg...) Ha van rajta feszültség, akkor zárva kell lennie, így a stekker felöli csövön nem tudsz átfújni, ha nincs rajta feszültség, akkor a stekker felöli jobb csőből át kell hogy tudj fújni. Ha ez nem így működik, akkor rossz a fűtés kapcsoló, újat kell venni (10-14.000,-).
- Javítás 1.: Veszel új fűtés panelt, használtan 8-10.000,-, újonnan asszem 45.000,-
- Javítás 2.: Ha nem szabályok a fent leírtaknak megfelelően azaz szakaszosan állít a fűtés szabályozó potmétere, akkor az utastérben a rádió kivétele után két csavart kihajtod a fűtés kezelő panelból. A seggéből 3 stekker ki, gerincre vágva, egy halom kis fekete csavar ki, belseje kiszed és ott lesz középen egy rozsda barna, vagy fekete PIHER típusú kis (baszatka) egy potméter. 10K ohmos kocka+kis bütyök lyukkal, 4 lábbal, a kódja 10k A53 802, de ilyet már nem gyártanak :-(. Cink szippantóval vedd ki a potit és Bp. XIII ker. Kerekes u. HQ elektronikában 150,-Ft-ért kapsz ugyan ilyet de 3 lábbal! A láb a test és mind a kettő kell hozzá ne kérdezd miért... Vágd le a 4 lábasról a két lábat és forraszd a 3 lábához, így lesz egy 4 lábasod. Forraszd vissza a helyére és működnie kell. Amúgy a potiti még kiszerelés előtt vagy már kiszerelés után is le tudod mérni a multiméter ellenállás mérőre kapcsolásával. Ha rossz semmit sem mutat, ha jó (új) akkor 0-10k között a műszer mutatja a váltakozást. Ha be van forrasztva, akkor mehet minden vissza és a fűtésnek mennie kell. A stekkerre ráteszed a fűtés kapcsolót (nincs még beszerelve!) autó indít, fűtés szabályozót tekergeted és szép finoman kattognia kell kisebb-nagyobb ütemben vagy a két végállás között csak egyszer nyit vagy zár.
- Ha minden új és még sem működik: Akkor a nyavalyás kínai vagy német... fűtés kapcsoló nem jó. Hideg vízzel működik, de forró vízzel nem, valami megszorul benne, vagy gyenge az elektromágnes része és a víznyomás kinyitja, hiába húzza a 14volt..., Ekkor bosszankodás és kiszerel vissza az eladónak (garancia papír kell) és kicseréled egy másik típusra és reménykedsz, hogy az jó lesz. Én Unixnál vettem 13ezerért német kapcsolót és rossz volt... Ez az áteresztés hidegnél úgy jelentkezik, hogy indulás után víz melegedés folyamán szép lassan meleg jön a hideg állás közben. Ha melegre tekered, akkor meg dől a meleg.

Hajrá!
Zoli

Offline nagy06

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 31
  • Segített?: +0/-0
Re:Nem megy a fűtés a kocsiban
« Reply #6 on: 2014 November 09, 10:38:14 am »
Szia !

Olyan kérdésem lenne, hogy az én fityómba, a fűtés panel nem belső levegőkeringtetéses, de viszont szereztem egy olyan panelt, ami ráadásul jó is ( hurrá), mert ez volt a harmadik panel bontóból, ami végre váltja az ellenállást, rgo a potméter jó. Szóval a kérdés, a csatik ugyan azok, minden stimmel, de nekem nincs belső levegő keringtetésem, hogy ennek nem mások a paraméterei, csak kicserélem, és egyel több gomb lesz max az autóban.
Sajnos már lassan három napot elvett ez a fűtés-hűtés probléma, kezdtem egy alapos takarítással, aztán a csap is rossz volt, de az szétszedés után megjavult, mert csak a rozsda rakodott le benne, a panel, meg az rossz volt, mindig, minden állásban ugyan azt a feszt nyomta.
Várom válaszod. Üdv
Ford Fiesta MKIV 1,3 1999 november évjárat 60 Le
Mazda 121 2000 évjárat ( Fiesta MKIV )

Offline Petre

  • Újonc
  • *
  • Posts: 6
  • Segített?: +0/-0
Re:Nem megy a fűtés a kocsiban
« Reply #7 on: 2014 November 09, 23:17:26 pm »
Sziasztok!!

Valószínűleg nem a legmegfelelőbb topic-ba írom a bajomat, bár a problémám egy része ide passzol!!
Nos!

A hiba első jelei:

-akksi reggelre lemerült
-bal hátsó index/féklámpa/ködlámpa fura összjátékban üzemelt
-akksi töltésnél egy egér bukkant elő az utastérből....

Első nekifutás:

Az egérből kiindulva gondoltam valamit szétrágott az utastérben, ezért van ez a "test hiba"... Hátsó lámpákat szétszedtem, a csatlakozó mind kettő oldalon kissé pörkölődött látványt nyújtott, mind kettőnél ugyan azon "szálnál" (asszem full fekete kábel semmi színesítéssel)!
Utastér kipucol fémig, minden ülés, kárpit, műanyag, stb. Csupasz vezetéket, sérülést nem tapasztaltam! :((
Viszont a fűtőmotor előtét ellenállásának a csatlakozója kis túlzással rommá volt égve szintén azt hiszem egy teljesen fekete(?) színű szálnál, még a réz is kilátszott a sarutól visszafelé kb. 5-10 mm-en. Ellenállásról lehűztam a csatit így csak 4-es fokozaton megy a venti.
Elkezdtem megnézegetni a biztosítékokat, nem találtam semmi feltűnőt, minden bizti épp.
Tovább haladva a motortér felé elsőre ott sem tapasztaltam semmit, míg észre nem vettem, hogy az akksi + pólusától a bizti tábláig menő piros vaskosabb kábel szigetelése ( a szigetelő szalag alatt persze) már teljesen széttöredezett, megkeményedett. A bizti táblát nem sikerült szétszedjem, szóval belül nem tudom mi a szitu, de semmi szag, semmi égés nyom! Nem tudom ez mennyire normális.....
A kérdés az volna, h vajon ezt az egészet - a hátsó lámpák csatlakozojánál látható égés nyomok, az ellenállás csatlakozójánál látható égésnyomok, illetve a "betáp kábel" égés nyomai -  az előtét ellenállás csatija okozhatta-e, vagy valami más lesz a probléma forrása????
Még annyi, h a tolatólámpát nem tudom működésre bírni! Egy ideig olyat csinált, h amikor beraktam hátramenetbe villant egyet, de már ez is a múlté! Nem tudom köze van-e ennek is a többihez....
Most töltőn pötyög a kicsike reggel valószínű lesz elég kraft, délutánra kiderül haza lehet e vele jutni.... :)
Segítségeteket előre is köszönöm!


Üdv.: Gábor

Offline Petre

  • Újonc
  • *
  • Posts: 6
  • Segített?: +0/-0
Re:Nem megy a fűtés a kocsiban
« Reply #8 on: 2014 November 09, 23:22:03 pm »
Ja, majd elfelejtettem!!

'93 1.27 zetec benzin

Offline nagy06

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 31
  • Segített?: +0/-0
Re:Nem megy a fűtés a kocsiban
« Reply #9 on: 2014 November 10, 10:50:11 am »
Szia !

A hátsó lámpa össze-vissza világit, az test hibára utal, ami okozhatja még az elégtelen töltést is. Indulj az akksitól végig a testet nézd, talán megtalálod. A kábel elégéseket is okozhatja testhiba, mert nem kapja rendesen, megnő az ellenállása, de ez ritkán. Mérj feszkot a hátsó lámpán, ha nem lesz meg a 12V minimum, akkor elképzelhető a test hiba az égésnél is. A tolató lámpa kapcsolója lesz a ludas a hátramenet világításod miatt, a váltóba találod, hogy hol azt nem tudom, mert nem tudom milyen fiestád van.

Üdv
Ford Fiesta MKIV 1,3 1999 november évjárat 60 Le
Mazda 121 2000 évjárat ( Fiesta MKIV )

Offline nagy06

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 31
  • Segített?: +0/-0
Re:Nem megy a fűtés a kocsiban
« Reply #10 on: 2014 November 10, 10:54:17 am »
Bocsi már látom, elvileg ha szembe állsz az autóval, és aláfekszel, pont ott találod a váltóházba két kábeles kapcsolót. kiszed, lehet elég megjáratni is aztán jó lesz, érdemes itt is méricskélni.
Ford Fiesta MKIV 1,3 1999 november évjárat 60 Le
Mazda 121 2000 évjárat ( Fiesta MKIV )

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Nem megy a fűtés a kocsiban
« Reply #11 on: 2014 November 10, 14:01:10 pm »
Szia !

A hátsó lámpa össze-vissza világit, az test hibára utal, ami okozhatja még az elégtelen töltést is. Indulj az akksitól végig a testet nézd, talán megtalálod...

Jó a tanács, csak érdemesebb fordítva haladni.
Ha a bekapcsolt lámpa test pontján 0-0,2V van, akkor nincs hiba a testeléssel.   :)
Mk6 1.3 benzin

Offline Petre

  • Újonc
  • *
  • Posts: 6
  • Segített?: +0/-0
Re:Nem megy a fűtés a kocsiban
« Reply #12 on: 2014 November 11, 06:38:26 am »
Köszönöm a válaszokat! Még nem sikerült megméregessem, remélem jók lesznek a számok, nem szeretnék a generátor "környékén" cserélgetni.....
Az akksi viszont ma nem merült le, úgy látszik jót tett a dolognak h kiszedtem az előtét ellenállást ideiglenesen!

Offline Petre

  • Újonc
  • *
  • Posts: 6
  • Segített?: +0/-0
Re:Nem megy a fűtés a kocsiban
« Reply #13 on: 2015 January 12, 16:21:14 pm »
Köszönöm még1x a válaszokat!
A probléma egy része megoldásra került. A hátsó lámpák csatlakozóját lecserélve (szerencsére a cromaxnál be lehetett szerezni) megszűnt az össze vissza világítás, illetve közben beszerezve egy multimétert, sikerült még a csere előtt kimérni, hogy szökött ám az energie rendesen a hibás/megégett csatlakozóknál, teljesen leállított, kivett kulcsos alvó állapotban!

A multimétert beiktatva az elektromos rendszerbe, arra jöttem még rá a biztik egyesével való kivételénél, h még egy kevéske áram el-el szökdösik a belső tér biztosítékánál. Ez még egy szép menet lesz úgy érzem....

Egy-ké észrevétellel kapcsolatban szeretném még kikérni véleményeteket/segítségeteket!

A biztik babrálásánál feltűnt, h az ablaktörlő jelzésű biztosítékom, ami 20A-os kissé meg van olvadva!! Hmmm még 1 érdekes szösszenet...
Ezek után felderítés közben eljutottam a csomagtérajtóhoz, azon belül ahová a cs.t.ajtó 4 pálcika formájú csatlakozója csatlakozik a cs.t. zár mellett lévő 4 pólusú csatlakozójához. Ezt kivéve a helyéről megállapítható volt, hogy jobbról a második lapka be van süllyedve a műanyag házába, szintén megolvadt..... Ebből csak 3 pólusút találtam a cromaxnál. Az lenne a kérdésem, h nagyvonalakban ez miket kapcsol/érzékel, milyen vonalon induljak el???? Le lehet e cserélni a 4 pólusút 3-asra??

Amúgy a töltést megmérve 14,35, ez bekapcsolt világításnál refivel, illetve 4-es állású fűtőventillátornál picit vissza esik olyan 14,20 - 14,10 körülire. Jelent ez valami komolyabbat, vagy ez nagyjából várható érték???

Illetve még egy utólsó kérdés (egyenlőre). Indításnál a feszültség leesik 8,XX V-ra, ez gondolom azt jelenti, h az akksi már az utólsókat rúgja!?? Vagy esetleg a kis áramszippantó koboldok szórakoznak még velem??


Hirtelen ennyi! :D :D

Offline belf

  • Újonc
  • *
  • Posts: 5
  • Segített?: +0/-0
Re:Nem megy a fűtés a kocsiban
« Reply #14 on: 2015 January 16, 10:34:43 am »
Sziasztok !
Új tag vagyok itt és egy kis segítség kellene.
Van egy Fiesta 1.3 klímás autóm a mit nemrég vettem.
A műszerfalon van egy kapcsoló műa. amivel a klímát meg a hűtő-fűtő ventilátort lehet kapcsolni.
Ez a kapcsoló van belül eltörve és elforog ezért nagyon nehéz ki-be kapcsolni.
Egy ilyen kapcsolót szeretnék venni, ha valaki tudja, hogy hol vagy ha van eladó akkor kérem szóljon

Előre is köszi a segítségeteket !