Sziasztok!
Pár napja lettem rá figyelmes, hogy drága szerelmemmel
(2002.10. havi, 1.3-as benzines "Duratec") megérkezve a parkolóba, kirakva üresbe / benyomott kuplunggal, az alapjárat a következőt produkálja:
Felpörög 2000-ig, majd leejti kb 1000-ig, aztán újra fel, újra le, ezt kb. 1-2 másodpercenként váltakozva.
Azóta kifigyeltem, hogy hidegen perfekt működik; üresben hidegindításnál kb 1200-on pörög, és nagyon hamar le is megy a normál 8-900-ra, ahol aztán beáll. Viszont ha a motor már
meleg és mozgásban van, kuplungolásnál / üresben ugyanúgy egyből nekikezd, és 1000 és 2000 között felváltva jár.
Ugyan sebességben stabil a fordulat, de pl. 5.-ben gázadás nélkül simán megy 50-55 körül, anélkül, hogy a motorfék bármit lassítana rajta (erre a sebességre lejön pl 100-ról, de tovább nem lassul). Próbáltam állóhelyből, 1-esben kiengedni a kuplungot, amitől pedig csak gyorsul az autó - szépen lassan kúszik fel a fordulat és vele a sebesség is. Szóval ugyan sebességben, menet közben nem ingadozik, de azt biztos, hogy magasabban van, mint kéne.
Fórumtanulmányozás után a hétvégén sógorék (velem ellentétben ők fel vannak szerelve Torx készletekkel és jóóóóval több hozzáértéssel
) segítettek kiküzdeni a fojtószelepet és az alapjárati motorszelepet, amiket kitisztítottunk, de ez nem segített semmit.
A fordulatszámmal lefelé egyébként nincsen probléma (mint a többi hasonló topikban a fórumon), nem küzd, nem akar leállni.
Elektronikai kütyük (ablak, gyári zene) a jelenséget nem befolyásolják.
Diagnosztika jel nem világít (melegindításkor, amikor alapból 1000-2000 közt mozgó alapjárattal indul, sem gyullad fel semmi).
Szerelő aztán ránézett last minute-ben (foglalkozni vele nem tudott, nyaralásra indulás miatt), így még nem is tudott mondani rá semmit, csak hogy vigyem vissza aug. 25.-én, és addig "nyugodtan" használhatom (ehh..).
Az autót tavaly vettem, Ausztriából, és eddig semmi gond nem volt vele. Pár hónap után kivillantt a motor ikonja, de az pár újraindítás után eltűnt. Szervízesek akkor azt mondták a diagnosztikával, hogy 1-es lambda eseti hiba, és ha többet fogyaszt / furcsán viselkedik akkor cseréljük ki, ha nem, akkor ne. Egyik sem volt azóta így nem is volt cserélve, de nem tudom, ezúttal lehet-e hozzá köze (akkor gondolom újra égne az ikon?).
Kicsit féltem a gépsast, így gondoltam bedobom a témát, hátha valaki tud valami épkézláb ötletet, mit lehetne még megpróbálni vele, hátha megúszható a szervíz, de főleg a várakozás. Köszi