Author Topic: ABS visszajelző lámpa  (Read 27268 times)

bantoomi

  • Guest
ABS visszajelző lámpa
« on: 2007 October 22, 17:37:41 pm »
Sziasztok!

Ma egy igen érdekes, eddig még nem jelentkező problémával szembesültem. Mk4-es fiestán folyamatosan ég az ABS és a kipörgésgátló lámpája. Eddig minden indulás után elaludt...de most nem akar...
Mit jelent ez? Fék működik normálisan, fékolajszint rendben. És hogy lehet megszüntetni a hiba forrását?
Hálás lennék a segítségetekért!

Köszönettel,

Bantoomi

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: ABS visszajelző lámpa
« Reply #1 on: 2007 October 22, 17:46:10 pm »
meg kell nézni a jeladók csatlakozóit, vagy ott van valami kontakt vagy a jeladó maga adta meg magát. :)

bantoomi

  • Guest
Re: ABS visszajelző lámpa
« Reply #2 on: 2007 October 22, 17:59:06 pm »
 
most olvasgattam a leírást, és abban azt írja, ha az akkumulátor 10,5 Volt feszültség alá esik akkor is ez a lámpa világít. Ma azt produkálta, hogy alig akarta felvenni az alapfordulatot az indítózás után, és néha picit így rázni szokott, mintha kihagyna picit a gyújtás...
Lehet ez akksi gond?

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: ABS visszajelző lámpa
« Reply #3 on: 2007 October 22, 18:04:31 pm »
ez alapján elvileg lehet, ki kell mérni akkor az akksit, ha az akksi jó akkor meg a jeladók felé kell nézelődni tovább.

bantoomi

  • Guest
Re: ABS visszajelző lámpa
« Reply #4 on: 2007 October 22, 18:10:28 pm »
ja hát csak nekem nincs ilyen műszerem! :)
Mennyi lehet egy ilyen mérő műszer? vagy van olyan töltő ami mutat ilyesmit is?
Leginkább gyorsan szeretném megoldani a dolgot :)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: ABS visszajelző lámpa
« Reply #5 on: 2007 October 22, 18:16:20 pm »
3e körül már lehet kapni, de bemész az első akksishoz és kiméri neked 2 perc alatt, h leadja-e az akksid a 12 voltot ;) én ezt javaslom inkább, gyors és a leghatékonyabb. :)
« Last Edit: 2007 October 22, 19:36:10 pm by sudye »

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: ABS visszajelző lámpa
« Reply #6 on: 2007 October 22, 19:30:42 pm »
szerintem az akksi jó,ha be tudta indítani az autót!

beindítás után pedig elvileg tölteni kellene a generátornak,kb 14-14,4 volttal.
márpedig ha tölt rendesen,akkor már az alacsony feszültség miatt nem világíthat.
én úgy tudom hogy egy akksiban kb 12,5 volt szokott lenni elvileg.
egy szakitól azt hallottam régebben,hogy indítózáskor mérve a feszültséget,az indítás pillanatában nem szabad lemenni a feszkónak 10,6 volt alá!ha nem megy ez alá az érték alá,akkor jó az akksi.
a baumaxban,vagy praktikerben lehet kapni alap digitális mérőműszert,700,  1000 ft körüli áron
ezek nem olyan rosszak,és még sokszor hasznukat lehet venni máskor is!

ezzel a módszerrel már ki lehet zárni a hibás akksi,generátor működést,ha eddig jó,akkor marad az abs,vagy kontakt hiba probléma

de sudye-nek igaza van,egy akksiboltos hamar megmondja,hogy az akksinak van-e baja.
« Last Edit: 2007 October 22, 19:33:43 pm by LACCCUS »
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: ABS visszajelző lámpa
« Reply #7 on: 2007 October 22, 19:39:16 pm »
szerintem az akksi jó,ha be tudta indítani az autót!

beindítás után pedig elvileg tölteni kellene a generátornak,kb 14-14,4 volttal.
márpedig ha tölt rendesen,akkor már az alacsony feszültség miatt nem világíthat.
én úgy tudom hogy egy akksiban kb 12,5 volt szokott lenni elvileg.
egy szakitól azt hallottam régebben,hogy indítózáskor mérve a feszültséget,az indítás pillanatában nem szabad lemenni a feszkónak 10,6 volt alá!ha nem megy ez alá az érték alá,akkor jó az akksi.
a baumaxban,vagy praktikerben lehet kapni alap digitális mérőműszert,700,  1000 ft körüli áron
ezek nem olyan rosszak,és még sokszor hasznukat lehet venni máskor is!

ezzel a módszerrel már ki lehet zárni a hibás akksi,generátor működést,ha eddig jó,akkor marad az abs,vagy kontakt hiba probléma

de sudye-nek igaza van,egy akksiboltos hamar megmondja,hogy az akksinak van-e baja.
valószínű h jó ha az autó beindul. bár lehet h nem tökéletes már. :) érdemes megnézni, veszteni nem lehet vele. :) ja és az értékek úgy vannak ahogy LACCCUS mondta. :)

bantoomi

  • Guest
Re: ABS visszajelző lámpa
« Reply #8 on: 2007 October 22, 20:26:22 pm »
na hát ma sokat okosodtam a témában!:)

Köszi srácok a gyors válaszokat!

A probléma elméletileg megszünt a multiméter vásárlás irányába haladva...az első 5 méteren megszünt a világlás! :-X

Mindenesetre megnézetem az aksit, nehogy valahol meglepetés érjen, hogy nem megy az autó sehova!:)

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: ABS visszajelző lámpa
« Reply #9 on: 2007 October 22, 21:08:53 pm »

most olvasgattam a leírást, és abban azt írja, ha az akkumulátor 10,5 Volt feszültség alá esik akkor is ez a lámpa világít. Ma azt produkálta, hogy alig akarta felvenni az alapfordulatot az indítózás után, és néha picit így rázni szokott, mintha kihagyna picit a gyújtás...
Lehet ez akksi gond?
Most lehet, hülyeséget mondok, de a motor és a fék működésének elvéből kindulva, lehet, hogy a "rázós" gondod a megoldás kulcsa.
Tehát feltételezésem szerint a gyújtásod hagy ki (ez szinte biztos, csak akkor szokott így rázni) ezért nincs megfelelő vákumos fékrásegítés, és emiatt ég az ABS visszajelződ.
Ergo, a gyújtás környékén kell a hibát keresni...gyertyákat pucold meg - esetleg cseréld ki, kábeleket ellenőrizd.
Ha megszűnik a rázás (a motor járása egyenletes) és a visszajelző nem alszik el, akkor kell utánanézni, hogy a visszajelzők megfelelően működnek-e.

Lehet ez akksi gond?
Nem, nem lehet. Mivel a trafó nagyfeszültségen működik (kis feszültségből csinál nagyot :D)
A megfelelő szikra előállításához elég kell legyen akár 1-2volt (!!!) is. Így lemerült akkuval is kell járjon a motor.
Pl. este, ha elszáll a töltésed valamiért és leakar fulladni, elég csak lekapcsolni a villanyt és nyomni egy kövér gázt ;)....tapasztalat 8)
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

bantoomi

  • Guest
Re: ABS visszajelző lámpa
« Reply #10 on: 2007 October 22, 22:07:51 pm »
A gyerták nemrég lettek cserélve, így gondolom ez nem lehet problémás. De a gyújtáskábelekre már én is gyanakodtam. Hogy tudom azt kimérni, hogy meg van-e törve, repedve? Gondoltam, hogy akkor beszereznék egy ilyen multimétert...csak hát nem tudom, hogy hogy kell használni ??? ;D
A lámpa közben elaludt egyébként, de a rázást még mindig érzem. megpróbálom simán csak a kábeleket megfujkálni, hátha ott a hiba.

Robi

  • Guest
Re: ABS visszajelző lámpa
« Reply #11 on: 2007 October 23, 00:22:26 am »
Lehet, hogy meg lesz törve az egyik kábeled. Vagy nézesd meg a gyertyáidat! Nekem mikor kiszedték a régieket azt mondták: Hihetetlen, hogy ezzel még beindult az autó! Akkora volt köztük a rés. Sokszor Én is éreztem rángást, de miután a gyertyakábeleim ki lettek cserélve (igaz sport gyujtókábelekre), azóta nem érzem. :) És még erősödött is a gépsas! :)
A másik, meg ha sokszor lemerül az akksid (ezt jelzik az ABS, ASR lámpák is) valószínű régi. Cseréld ki. Télen nem fogsz tudni elindulni vele. Lehet, hogy most megszűnt, de adott Neked egy jelet (esélyt), hogy tél előtt cseréld ki. :)

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: ABS visszajelző lámpa
« Reply #12 on: 2007 October 23, 09:16:14 am »
A biztonság kedvéért én azért megnézném a gyertyákat is. Tavaly nekemis gyertyacsere után 2 héttel jelentkezett hasonló probléma...akkor a gyertyák voltak xarok (a vadi új NGK).
Egyébként milyen gyertya van benne? Többektől hallottam+ saját tapasztalat - hogy a fordba vmiért csak a gyári ford (motocraft) gyertya a jó. A tavalyi gyertyacsere óta megszűntek a hidegindításkor jelentkező gyújtáskihagyások, még télen - nagy hidegben - sem volt vele gond....
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: ABS visszajelző lámpa
« Reply #13 on: 2007 October 23, 10:13:37 am »
A biztonság kedvéért én azért megnézném a gyertyákat is. Tavaly nekemis gyertyacsere után 2 héttel jelentkezett hasonló probléma...akkor a gyertyák voltak xarok (a vadi új NGK).
Egyébként milyen gyertya van benne? Többektől hallottam+ saját tapasztalat - hogy a fordba vmiért csak a gyári ford (motocraft) gyertya a jó. A tavalyi gyertyacsere óta megszűntek a hidegindításkor jelentkező gyújtáskihagyások, még télen - nagy hidegben - sem volt vele gond....
Fordba csak is motocraft gyertyát szabad tenni ez így van. azzal megy jól azzal nem szokott baja lenni. egyszer raktunk bele BOSCH gyertyákat, és 2 nap után meghaltak, zsír újak!!!!

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: ABS visszajelző lámpa
« Reply #14 on: 2007 October 23, 16:46:40 pm »
Az NGK gyertya a régi escortunkban sem vált be,3 hét után mi is kicseréltük.
Szerelőktől már sokszor hallottam,hogy mióta a Bosch gyertyát a törökök gyártják,elég rosszak.
Valószínű az NGK is valami ilyesminek esett áldozatául,mert mostanában sokan panaszkodnak rá.A fater Suzukijába ilyet tettem két éve,és kb egy hónap után jobbnak láttuk kicserélni,egyenetlen alapjárat miatt.
Azóta Champion van benne,hibátlan vele!
Minden ami autĂł hifi!:)