Ma volt nálunk a szervízben egy 2006os Fiesta, 1.4 benzin, Duratec stb..ránézésre ugyan az mint az 1.25 ami az enyémben van csak ezt más méretre fúrták a gyárban.
Vezérműszíj csere,el jött a 8 év...
Meg akkor már egy szervíz is,gyertya,levegő,pollenszűrő csere.
jobb első kerék le, 30as torx szíj védő burkolat le,2 szíj leforgatás,(vissza már nehezebb tenni),mielőtt a szíjat le veszed érdemes a vízpumpa szíjtárcsa csavarjait meglazítani,
Kiegyenlítő tartály, szervó tartály le,motor felbakol,motortartó bak ki,generátor két felső csavar
ki,generátor alsó csavarja meglazít,vez fedél csavarok ki,vez fedél burkolat kivesz motortartó bak felfogatásával együtt,motor hátulján van egy csavar 10es kulccsal meglazít,kiteker helyére valami hosszabb 6os fúrószár vagy akármit rakni és amig a főtengely meg nem akad addig tekerni,vezérlést felül össze jelölni hibajavítóval festékkel akármivel,..főtengely ékszíjtárcsa le (légkulccsal ajánlatos,ha nincs akkor mielőtt nekiállsz az egésznek akkor 5 sebesség fék és nagy erőkar...) ,főtengely burkolat le,szíj le... feszítőgörgőt csapágyat ellenőrizni,ha jó akkor csak fel rakod az új szíjat aztán ha jó a feszessége akkor nem is kell állítani, ha meg kell akkor a feszítőt 20-25nmre lehúzni. Hüvelykujjal simán be lehet a feszítőn állítani a feszességet egyébként.
Ha fent a szíj,burkolat vissza,főtengely ékszíjtárcsa vissza csavar meghúz,egyszer azért érdemes meg nézni hogy meg akad e a főtengely ha át akarod tekerni forgásirányba + ilyenkor össze nézni hogy felül stimmelnek-e a jelek. (nekem pl el másztak mikor lazítottam a főtengely éjszíjtárcsa csavart és utána kellett tekernem hogy jó legyen), nyomaték 100nm+90+15fok (húzd le 120 vagy 150ra azt kész...) motor átforgat többször,jel és feszesség ellenőrzés ennyi.Összerakás fordított sorrendben.
Egyébként a néni nem is hallott ilyenről hogy levegő meg pollenszűrő van az autójában, így 69700kmnél a gyári levegő és pollenszűrőt szedtem ki a helyéről... Légszűrő volt 1kg a pollenszűrő meg fél kg, holnap le fényképezem hogy nézett ki... A 80Leből kb 40et tudott a motor mivel nem jutott levegőhöz....olajcsere meg talán 35E kmel ezelőtt volt...protec után is méz folyt le belőle.....
Hirdetésben majd így jelenik meg egyszer: Hölgy tulajdonostól,második autóként használt,rendszeresen karbantartott