Author Topic: 1.25 és 1.4 zetec alapjárat  (Read 37862 times)

cotreaux

  • Guest
1.25 és 1.4 zetec alapjárat
« on: 2006 September 15, 13:01:15 pm »
Sziasztok !

Tudna abban valaki segíteni, hogy a 98-as 1,25 zetec fiestám miért produkálja az alábbiakat ?
- az elmúlt időszakban ön-ön magától gázpedál lenyomás nélkül néha felpörög 3000-es fordulatszámra, vagy máskor épp mintha beragadna egy fordulatszámon, és ha már egyik pedállal matatok akkor vissza is esik a fordulat. 
Próbáltam utána járni a dolgoknak, olyanokat olvastam, hogy alapjárati szelep kitisztítása az egyik megoldás. Levettem, találtam 2 kör alakú lyukat. Mit kell ott megmozgatni vagy olajozni?
Vagy pontosabban mivel tudom ezt a számomra idegesítő dolgokat megszűntetni ?

Előre is kösz

c
« Last Edit: 2008 September 30, 15:32:13 pm by viktorwrz »

tdci

  • Guest
Re: Fiesta alapjárat
« Reply #1 on: 2006 September 17, 06:57:46 am »
na hello!a te eseted ismert már opeles és vw-körökből,az esetek 90% valóban alapjárati szabályzó szelep gond.igazából a tisztítás egy rém egyzserű munka -feltéve hogy koszólódásról van szó és nem kopásról-viszont ,jobb szakemberre bízni mivel az alapjárat igazándiból század mm-en múlhat és ha nem oda nyúlsz ahova kéne lehet hogy több kárt okozol!egy jó tanács:ha szerelő akkor lehetőleg legyen ismerős mert könnyen meghintáztathatnak egy drága alakatrész cseréjével egy kb 15-perces munka fejében!/ez tapasztalat/remélem tudtam segíteni üdv.:tdci

cotreaux

  • Guest
Re: Fiesta alapjárat
« Reply #2 on: 2007 May 14, 18:22:31 pm »
sziasztok !

Ma végre kiderült a turpisság az alapjárat ingadozásával kapcsolatban.
Mivel eddig hidegen jó volt, és csak ha felmelegedett a motor akkor kezdett el, hol felmenni, hol leesni a fordulat.
Gondoltam kitisztítom az alapjárati szelepet, - még jó hogy nem álltam neki.
Szóval ahogy nézelődtem az egyik gumicsövön , pontosan szemben a motornál a szívócsövek alatt van egy T elágazó, a jobb oldalin egy kis repedést észleltem, beindítva igencsak nagy vákum képződőtt ott is, és a bal oldalán is. Ezt kartergázszellőztető gumicsőnek hívják. Szóval akinek hasonló problémája lehet, ajánlom figyelmébe a cseréjét.
Most hogy javításra került atombiztos az alapjáratom. ( remélem így is marad.)

C.
« Last Edit: 2007 May 15, 11:17:38 am by cotreaux »

MFalcon

  • Guest
Re: Fiesta alapjárat
« Reply #3 on: 2008 September 29, 14:12:55 pm »
Sziasztok!
97-es, 1,25-ös Fiestám olyat produkál, hogy ha tartósan megyek pölö autópályán emelt fordulaton (3500 felett) és elveszem a gázról a lábam, kiveszem üresbe akkor nem esik alapjáratra. Volt már hogy 2000 felett maradt, de mostanában jellemző az 1200 körüli ford.szám. A többszöri kuplungkinyomás sem segít, akkor sem esik vissza.
Mi lehet a problema, volt már valakinek ilyen?

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Fiesta alapjárat
« Reply #4 on: 2008 September 29, 16:42:45 pm »
Sziasztok!
97-es, 1,25-ös Fiestám olyat produkál, hogy ha tartósan megyek pölö autópályán emelt fordulaton (3500 felett) és elveszem a gázról a lábam, kiveszem üresbe akkor nem esik alapjáratra. Volt már hogy 2000 felett maradt, de mostanában jellemző az 1200 körüli ford.szám. A többszöri kuplungkinyomás sem segít, akkor sem esik vissza.
Mi lehet a problema, volt már valakinek ilyen?
az 1200-as fordulat normális, menet közbeni emelt fordulat. ezt azért találták ki, hogy váltásnál ne legyen akkora rántás az autóban. a 2000 fölött maradó alapjárat meg koszos alapjárati szelepre utal.

MFalcon

  • Guest
Re: Fiesta alapjárat
« Reply #5 on: 2008 October 08, 19:14:31 pm »
Sziasztok!
97-es, 1,25-ös Fiestám olyat produkál, hogy ha tartósan megyek pölö autópályán emelt fordulaton (3500 felett) és elveszem a gázról a lábam, kiveszem üresbe akkor nem esik alapjáratra. Volt már hogy 2000 felett maradt, de mostanában jellemző az 1200 körüli ford.szám. A többszöri kuplungkinyomás sem segít, akkor sem esik vissza.
Mi lehet a problema, volt már valakinek ilyen?
az 1200-as fordulat normális, menet közbeni emelt fordulat. ezt azért találták ki, hogy váltásnál ne legyen akkora rántás az autóban. a 2000 fölött maradó alapjárat meg koszos alapjárati szelepre utal.
Köszi-köszi!
Melyik az alapjárati szelep? :-))) Az a folytószelep a szívócső előtt?

bmc97

  • Guest
Re: 1.25 és 1.4 zetec alapjárat
« Reply #6 on: 2008 October 08, 20:20:58 pm »
nézd meg a képeimet:)

MFalcon

  • Guest
Re: 1.25 és 1.4 zetec alapjárat
« Reply #7 on: 2008 October 10, 07:41:26 am »
nézd meg a képeimet:)
Hú, deszép ótó! :-)))
Köszi, így már ismerős!

Pohos

  • Guest
Re: 1.25 és 1.4 zetec alapjárat
« Reply #8 on: 2008 October 25, 18:46:59 pm »
Sziasztok

Én is együt élek ezzel a problémámmal kb 2 éve. Nekem egy Endura motoros fietám van és néha fentmarad a fordulatszám.
Én ugy szoktam megjavítani, hogy mikor jelentkezik a probléma kb 15 percre leveszem az aksirol a sarukat és utánna 3-6 hónapig nem csinálja.

Probáljátok meg aztán ha nálatok is beválik akkor örültem, hogy segíthettem.

Üdv.

FordTom

  • Guest
Re: 1.25 és 1.4 zetec alapjárat
« Reply #9 on: 2008 October 25, 23:39:31 pm »
magyarúl nyomsz egy restartot a gépnek? :D

MFalcon

  • Guest
Re: 1.25 és 1.4 zetec alapjárat
« Reply #10 on: 2008 November 10, 12:08:04 pm »
Nos, az akksisarut nem vettem le, a szívócsövet viszont igen. Azért, mert alatta van a kartergáz kicsapató, azt akartam kitakarítani. Meg is volt, de a bajomon nem segített... Hideg motornál, nagy gázadásnál le akar fulladni. Autópályán nem jártam mostanában, nem tudom az alapjárattal szórakozik e még, ha magas fordulatról üresbe teszem.
Ja, leszedtem az alapjárati szelepet is, az sem koszos.
Valami más lehet a gubanc.
Ötlete van valakinek?

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.25 és 1.4 zetec alapjárat
« Reply #11 on: 2008 November 10, 14:00:02 pm »
Nos, az akksisarut nem vettem le, a szívócsövet viszont igen. Azért, mert alatta van a kartergáz kicsapató, azt akartam kitakarítani. Meg is volt, de a bajomon nem segített... Hideg motornál, nagy gázadásnál le akar fulladni. Autópályán nem jártam mostanában, nem tudom az alapjárattal szórakozik e még, ha magas fordulatról üresbe teszem.
Ja, leszedtem az alapjárati szelepet is, az sem koszos.
Valami más lehet a gubanc.
Ötlete van valakinek?


beáztattad gázolajba az elektronikától megszabadított szelepet? úgy lehet letakarítani... a mechanikus takarítás kevéske.
hideg motornál ne adj neki hirtelen nagy gázt. várd meg amíg bemelegszik. azt egy autó se szereti!

bmc97

  • Guest
Re: 1.25 és 1.4 zetec alapjárat
« Reply #12 on: 2008 November 10, 23:55:02 pm »
szia! ha kell tudok kölcsönadni szivólevegö hömérsékletérzékelöt,hütöfolyadék hömérséklet jeladót,vagy alapjárati motrot!

MFalcon

  • Guest
Re: 1.25 és 1.4 zetec alapjárat
« Reply #13 on: 2008 November 17, 22:16:43 pm »


beáztattad gázolajba az elektronikától megszabadított szelepet? úgy lehet letakarítani... a mechanikus takarítás kevéske.
hideg motornál ne adj neki hirtelen nagy gázt. várd meg amíg bemelegszik. azt egy autó se szereti!

Nem áztattam be. :o
Amúgy meg régen nem volt gond a gázadással hidegen. Mostanában kezdte el. Kellemetlen, mert kényes helyzetekben, amikor pölö egy keresztez?désb?l kell kijönni hirtelen, akkor sz@r, ha ott rángatózok a keresztez?désben.
A szívócs? alatti gumi kartergáz-csövet viszont marhára összeszippantja...
Lehet valamelik érzékelő sem jó... Vagy a vízhőfok, vagy a levegő... Most a fűtés sem volt nagyon jó.

Offline Matthewben

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 79
  • Segített?: +0/-0
Re: 1.25 és 1.4 zetec alapjárat
« Reply #14 on: 2009 January 04, 23:33:32 pm »
Sziasztok!!

Hasonlót nekem is csinált az ótóm! ('98-as 1.25 ZETEC) Nálam mondjuk kicsit több lábon áll a probléma, de egy alkatrész csere javított a helyzeten. Nevesítve a középdob!! Az elején nekem is ingadozott erősen az alapjárat, néha-néha olyan volt, mintha lefulladna. De arra gondoltam, h biztos vmi elvan koszolódva, nincs nagy gond. Aztán egyre többször volt ez, már kicsit bosszantó kezdett lenni. Aztán hírtelen eltört a kipufogóm! Miután ezt kicserélték, az ingadozás majdnem meg is szűnt, minden esetre lényegesen alacsonyabb lett. Lehet, h van egy kis luk a tiéden is, vagy csak a tömítések szabadultak/fáradtak el.

A kérdésem viszont az lenne, hogy ezt a szelepet, amit emlegettek (alapjárati szelep) hol találom? Mert nagyon remélem, h már csak ezt kéne kipucolni és minden rendben is lesz!