Author Topic: Olajcsere/olajszűrő  (Read 81337 times)

Offline doso22

  • doso22
  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 312
  • Segített?: +6/-0
  • egy 1996-os MK4-es büszke és boldog tulajdonosa!
    • Doso oldala
Olajcsere/olajszűrő
« on: 2007 October 08, 16:44:47 pm »
Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy szerintetek milyen olajat lenne érdemes venni a gépezetbe? 1996 MK4 1.25 16V Zetec-S
Ford-ék esküsznek a 7500Ft/literes olajra, de nekem még a gondolatától is elment a kedvem!
Egyik szerelő mondta, hogy tegyek bele GM olajat.... és 10.000-renként cseréljem és akkor tuti!
Háát nem tudom! Most 5W 30 as olajat tettem a gépezetbe, de azóta kicsit "zajosabb" lett a motor! Erre is kaptam egy tanácsot, tegyek bele sűrűbb 10w40 eset!
Egyik ismerősöm (sógor unokatesója nagy Castrol-os, valami kereskedő féle ő azt mondta hogy 5w30 ast tud hozni, de az nagyon korszerű motorokba való én 30.000 csereintervalluma! Mert hogy Long Life 3-as)
Háát eléggé baráti áron tudná hozni, de most kicsit elbizonytalanított, hogy akkor most melyik márka lehet a jó! És ha tökéletesen jó mondjuk a 10w40-es GM ami olyan 4.000-5.000Ft/5L akkor miért fizessen az ember kb ennyit literenként a másikért!
És egy másik jó kérdés, azaz hogy kaptam egy olyan tippet hogy olyan olajszűrőt vegyek, amibe van szerep, ami nem engedi visszafolyni az olajat a teknőbe és így indításkor rögtön jut az olaj a mociba!
Most ez lehet nekem volt újdonság, nem tudom! Vagy lehet a többi fajta is ilyen? még sosem érdekelt eddig!
Szóval szerintetek mitévő legyek? Abban biztos vagyok hogy valamilyen normális minőségi cuccost teszek bele, de azért fölöslegesen nem akarom a legdrágábbat sem választani, ha van rá mód!  :D
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec S
Techno felszereltségű…: szervo, elektromos ablak, elektromos fényszóró állítás, ABS, kipörgés gátló,blokkolásgátló,14" alufelnik, Sony MEX-1GP fejegység, neonok...

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #1 on: 2007 October 08, 17:07:54 pm »
hali!
Én sem ajánlanám az 5w-30 as olajat,bár nagyon jó,de a tiedbe nem ez való.
Egyrészt mert az akkori (96)os évjáratok még nem annyira szűk illesztésekkel dolgoztak,
másrészt meg ez már nem egy vadi új motor,ezért hamar megenné.
Ha jól tudom gyárilag 10w-40 kell bele,ebből nekem nagyon jók a tapasztalataim a Shell helixről és a Valvoline egyik olajáról,amit kifejezetten 100000km nél többet futott motorokba ajánlanak(ha a tied nem futott még ennyit akkor bocs)
A start autónál kb 9000ft volt.mindkettőt használtam már régebben,mindkettőt nyugodt szívvel ajánlom.
remélem segítettem,üdv
Minden ami autĂł hifi!:)

Endre

  • Guest
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #2 on: 2007 October 08, 20:16:29 pm »
Szerintem próbáld ki a castrol edge nevü olajat (régi neve a gtx) nekem nagyon bevált amit én használok 10w-40-es és amit
tanácsoltak a szelepes(visszacsapós)olajszűrőt mert tényleg az a lényege hogy ne engedje vissza az olajat!
Annyí hogy nem tul olcsó (kb 14-16eközött mozog)de tényleg első osztályu!
Meg én ugy vagyok hogy ennyit megérdemel a bringa! (az 5w-30as tul híg csörög megyarul tőlle a moci ami nem tesz jót!!

Dipper

  • Guest
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #3 on: 2007 October 08, 21:09:16 pm »
Teszkó gazdaságos 5literest ajánlom...olcsó és olaj!  :-X

Castroll,Mobil1,Repsol(ez olcsóbb is) és rendben van (nem tapasztalat,csak szerelőtől,de ő kifejezetten az ELF-et használja!)Olyan nagyon nagy különbség nincs olaj és olaj között!Hacsak nem versenyre kell a géped!
 :P :-*
« Last Edit: 2007 October 08, 21:46:09 pm by Dipper »

Offline doso22

  • doso22
  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 312
  • Segített?: +6/-0
  • egy 1996-os MK4-es büszke és boldog tulajdonosa!
    • Doso oldala
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #4 on: 2007 October 09, 06:06:50 am »
Köszönöm a tippeket!  :notworthy:
Szerintem Castrolos haveromat megkérdezem, mert ha beszerzési áron tud szerezni akkor tuti az lesz!
Húúha ilyen borsos ára van az olajszűrőnek? nekem azt mondták hogy talán max egy ezressel drágább... de majd azért megkérdezem!
Tesco gazdaságos cuccokat a motorba elvből nem használok... abból kiindulva, hogy néha milyen gyenge minőségű cuccaik vannak! báár ha azt vesszük alapul, hogy sokszor igen neves gyártóktól származnak a TG-s cuccok, csak más a csomagolás... de azért azt inkább nem kockáztatom!
Igen jól gondoltad LACCCUS már 144.000 nél járok, szóval már bőven túl van a motor a bejáratós korszakán!  :D  ;D
Mondjuk nekem nem ette az olajat, csodálkoztam is rajta, nagyon sokat elmentem vele, mire egy kicsit rá kellett tölteni!
Egy másik dolog még amit sokan ajánlanak és sokan óvnak tőle! Az a motormosás! Olajhoz önteni és kicsit járatni a motort, majd leengedni az olajat, háát jól hangzik hogy a sok koszt kimossa a motorból, de a csuda tudja, hogy mennyire használ egy ilyen idős motornak!
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec S
Techno felszereltségű…: szervo, elektromos ablak, elektromos fényszóró állítás, ABS, kipörgés gátló,blokkolásgátló,14" alufelnik, Sony MEX-1GP fejegység, neonok...

MFalcon

  • Guest
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #5 on: 2007 October 09, 10:13:34 am »
Szesz doso!
Én a Fordos olajat öntöttem bele, 10W40-est, 7000Ft... Elötte nem tudom milyen volt benne, de állítólag GM-es. Annyi különbséget vettem észre, hogy a motor hallhatóan csendesebb lett. Az 5littyós edény meg pont jó arra, hogy a gyári mennyiség után még maradjon utántöltésre is, ha szükséges.
Ja, már az enyém is 138ezernél tart.

Offline doso22

  • doso22
  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 312
  • Segített?: +6/-0
  • egy 1996-os MK4-es büszke és boldog tulajdonosa!
    • Doso oldala
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #6 on: 2007 October 09, 11:31:28 am »
Köszi! én is 10w40 et teszek bele tuti! De jó is lesz ha kicsit csendesebb lesz!
Most munkatársam áradozik a Metabond adalékról... háát tényleg nem semmi hangja lett a verdájának! Alig lett hangja, mintha leszigetelte volna a motorteret... most ezen dilemmázok!
Elég jó márka! Jó drágák is a zsírjaik! Nálunk a cégnél ilyeneket használunk!
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec S
Techno felszereltségű…: szervo, elektromos ablak, elektromos fényszóró állítás, ABS, kipörgés gátló,blokkolásgátló,14" alufelnik, Sony MEX-1GP fejegység, neonok...

Offline tarcsy

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 310
  • Segített?: +10/-1
  • prof. dr.
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #7 on: 2007 October 09, 11:36:58 am »
doso a metabondról meg társairól elég hosszú eszmefejtés folyt az egyik fórum témában. pro és kontra.
szerintem olvasd el! hátha segít a döntésben :)
amúgy én is castrolt használok  ::)

Ryan

  • Guest
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #8 on: 2007 October 09, 12:55:14 pm »
kérdés: egy teljes olaj cserénél mennyit eszik meg a motor hány litert kell venni?

jocc

  • Guest
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #9 on: 2007 October 09, 19:52:38 pm »
Hi!
Ryan, benne van a letölthető (magyar) kezelési könyvben.
Ha (az adatlapod szerint) 1.4-es MK3-asod van, akkor a leírás szerint elvileg szűrvel 3,5L és szűrő nélkül 3.25L kell bele. De nem akarok hülyeségeket mondani, típustól függ... a leírás és a gyakorlat 2 különböző dolog...

Más: 93' 1.1i-be OK-s a 15W40-es olaj (mondjuk Ford, vagy valami jobb)??? 140e km van benne, komolyabb gond a motorral eddig nem volt. 10W40-ből evett 1000 km-en kb. 3 decit (nem túl sok ez?) Mondjuk ráfér egy főtengely+ szelepszárszimmering-csere. Hmmm?

(És még 1: nem tud télleg senki Pécsett v. környékén egy hozzáértő Ford-szerelőt?)
Üdv!
« Last Edit: 2007 October 09, 20:12:43 pm by jocc »

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #10 on: 2007 October 10, 08:44:33 am »
kérdés: egy teljes olaj cserénél mennyit eszik meg a motor hány litert kell venni?

Ilyen kis motoroknál elégnek kell lennie a 4 literes kiszerelésnek...ergo nem véletlenül nem 5 literes, mint az étolaj  :P
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline doso22

  • doso22
  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 312
  • Segített?: +6/-0
  • egy 1996-os MK4-es büszke és boldog tulajdonosa!
    • Doso oldala
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #11 on: 2007 October 10, 09:04:48 am »
Utánnéztem kicsit, hogy milyen olajat is javasolnak a Fiestába! A "nagy" könyvben szépen benne van!

FORD FIESTA benzines ..................SAE   5W30
FORD FIESTA dízel ........................SAE 10W40
MAZDA 121 (valamennyi)............... SAE 10W30
FORD KA ......................................SAE 10W30

Olajfogyasztásra is van egy jó leírás:
Az olajfogyasztás
A belsőégésű motorok olajfogyasztása azt az olajmennyiséget jelenti, amely az égési folyamat alatt elhasználódik. Az olajfogyasztás nem azonos az olajveszteséggel, amely pl. az olajteknő vagy a hengerfej tömítetlensége stb. miatt keletkezik.
A normál olajfogyasztás az égés és a kopás következménye. Kisebb mennyiségben a hengerekben; az égéstermékek (maradványok) és a kopásból, súrlódásból eredő részecskék elvezetése folytán. Elhasználódik még az olaj a motorban a nagy hőmérséklet és a nagy nyomás miatt is.
Befolyásolják az olajfogyasztást a külső üzemeltetési viszonyok, a vezetés módja, valamint a gyártási tűrések is. Az olajfogyasztás max. 1 liter/1000 km lehet.

Figyelem: ne töltsük az olajat a „Maximai" jel fölé. Engedjük le, ha túltöltöttük a felesleges mennyiséget, mert kárt okozunk a katalizátorban a kipufogóba került elégetlen üzemanyag miatt. A MAX és a MIN jel közötti mennyiség különbsége kb. 0,5-1 liter.

A olajveszteség okai
Olajkenésű motoron és nagy olajfogyasztás esetén a következő helyeken kell az olajszivárgási - hibát megkeresnünk:
• Nyissuk fel az olajbetöltő fedelét és ellenórizzüka tömítés állapotát (porozitás, sérülés).
• Ellenőrizzük a következő szellőzőtömlőket: motorblokktól a hengerfejfedélig, a légszűrőig ül a szívókönyökig (szorosan, tömítetten csatlakoznak-e).
• Ellenőrizzük: a hengerfejfedél tömítését
• a hengerfejtömítést
• a gyújtáselosztóperem elválasztási helyét
• az olajszűrőtömítést az olajszűrő peremén
• az olajleeresztő csavart(tömítőgyűrű)
• az olajteknő tömítését
• a motor és a hajtómű közötti bontási helyet (a tömítés a lendkeréken vagy a hajtóműtengelyen). Mivel tömítetlenség esetén a kilépő olaj
nagy felületen oszlik szét, a kilépés helyét nem lehet az első pillantásra felismerni. Eredményesen a következőképpen lehet a szivárgást keresnünk.
• Mossuk meg a motort. Fújjuk be a motort valamilyen kereskedelmi hidegtisztítóval. Hagyjuk megszáradni,
majd öblítsük le vízzel. Előzőleg burkoljuk be a gyújtáselosztót és a generátort műanyagfóliával.
Figyelem: a motor mosását csak automatikus és olajleválasztóval rendelkező autómosókban végeztessük.
• Fújjuk be a csatlakozó helyeket és a tömítéseket mész- vagy talkumporral. Megjegyzés: szakműhelyben speciális „olajcseppkereső spray"-t használnak.
• Ellenőrizzük az olajszintet, szükség esetén töltsünk be olajat.

A cserélendő olaj mennyisége (szűrőcserével együtt):
1,3 literes motor:        3,25 liter
1,25/1,4 literes motor: 4,0 liter
2,0 literes OHC motor: 4,5 liter

Mondjuk 5w30-at ír Fiestába ezért tettem bele olyat, de most már tudom hogy jobb a kicsit sűrűbb!
Szóval a 4 liter elvileg elég, de akkor ha esetleg után kell tölteni akkor venni kell még, ezért szerintem jobb az 5 literes kiszerelés!
10w30 as olajról jókat lehet olvasni, csak amiket én találatam mindnél a legkisebb kiszerelés 60L.
"A Performance GDI 10W-30 elsősorban a Mitsubishi Motor Corporation és a Mitsubishi Motor Europe által jóváhagyott és ajánlott, a közvetlen befecskendezésű benzinmotorok speciális követelményeinek megfelelő, teljesen szintetikus motorolaj.
Alkalmazásával a GDI motorok hosszabb üzemidő után is maradéktalanul képesek teljesíteni kiemelkedő üzemanyag-takarékos és kedvező emissziós tulajdonságaikat."
« Last Edit: 2007 October 10, 09:11:49 am by doso22 »
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec S
Techno felszereltségű…: szervo, elektromos ablak, elektromos fényszóró állítás, ABS, kipörgés gátló,blokkolásgátló,14" alufelnik, Sony MEX-1GP fejegység, neonok...

Ryan

  • Guest
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #12 on: 2007 October 11, 20:19:57 pm »
sok olaj mit eredményez azin kivül hogy szét megy a szelepfedél tomités?

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #13 on: 2007 October 12, 04:48:15 am »
sok olaj mit eredményez azin kivül hogy szét megy a szelepfedél tomités?
Semmit, max elnyomja a kartergázszűrőnél a levegőszűrőn keresztül a motorba és kicsit jobban fog füstölni a verda...ennyi. Ja és csupa olaj lesz a levegőszűrőd... :P amit emiatt cserélni kell majd.
A szelepfedéltömítést meg sztem nem fogja szétnyomni...hacsak nem öntöd tele a motort (kb 10 liter) :P
« Last Edit: 2007 October 12, 04:52:47 am by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #14 on: 2007 October 12, 05:01:19 am »
Utánnéztem kicsit, hogy milyen olajat is javasolnak a Fiestába! A "nagy" könyvben szépen benne van!

FORD FIESTA benzines ..................SAE   5W30
....

Ezt a szerző sem gondolhatta komolyan...főleg a régi OHV-kba nem tennék ilyen híg olajat. Sztem nem sokáig menne el a verda ilyen olajjal + még zajosabb lenne a motor mint eddig...

Az 1,25 és 1,4 Zetec motorknál mondjuk már egész más a helyzet...
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87