Nos én is megtapasztaltam a túlhűtött motor jelenségét. Először azt hittem, hogy a hőgomba ment tönkre, mivel nem igazán mutatott életjeleket a vízhőfok mutató. Egy picit elindult felfelé aztán visszazuhant nullára. Csak egy hőgombát találtam a hűtőrendszerben a motor mögött egy műanyag T-idomban. Lehúztam a csatlakozót rámértem, az egyik kábel test volt, a másikon 6,5V-ot mértem. Aztán megmértem a gomba ellenállást is. Volt neki rendesen, így úgy gondoltam ez is működik. A pontos adatokat nem ismerem, és nem is találtam meg sehol.
Maradt a harmadik lehetőség: a termosztát.
Letakartam a hűtőradiátort egy méretre vágott kartonpapírral. Aztán uccu neki elindultam a járművel. Csodák csodája elindult a hőfokmutató felfelé és sikerült a normál mezőbe tornászni. A budapesti csúcsforgalomban araszolva pont középre állt be. aztán a városon kívül 90-es tempóban jócskán lehűlve, de még mindig a normál tartományban tartózkodott. Ezek után arra a következtetésre jutottam, hogy a termosztát az oka eme jelenségnek. Én is a 92°C-os termosztátot vásároltam. Kicseréltem a régit az újra és megjárattam a motort. A garázsban működött is szépen. Felment a normálba a vízhőfok, a termosztát nyitott, a vízhőfok kicsit visszaesett, de még mindíg bőven a normál tartományban maradt. Aztán ismét elindultam a géppel és megjárattam az utakon. Az immáron meleg motor a külső mínuszokban a vízhőfokmutató szerint pillanatok alatt lehűlt és a normál mező alsó sarkából nem is nagyon akart feljebb menni. Így visszakerült a hűtőradiátorra a hűtőtakaró. Mármint a kartonpapír.
Nem tudom más hogy van ezzel a motorhőfok dologgal, de nekem ez egy kicsit gyanús.
Úgy tűnik, mintha ez a hűtőrendszer egy kicsit túl lenne méretezve, vagy simán rossz a vadi új Gates termosztát. Bár ezzel legalább bemelegedik a motor.