Author Topic: hö gomba és termosztát csere!  (Read 59098 times)

edl

  • Guest
Re: hö gomba és termosztát csere!
« Reply #30 on: 2008 March 27, 22:51:48 pm »
Én nekem akkor valami nagyon nem világos.
Nekem az a gondom, valami miatt egyáltalán nem ment a ventillátor a gépemben (1,8-as 16V DOHC)
Vettem egy hőgombát, de nem jó a menete, ami most benne van, azmeg valami házi gányolás, mert a gyári kábele mellé van dobva. Már ha az a ventillátorkapcsoló hőmérő amire én gondolom. Most úgy oldottam meg, hogy az utastérben volt egy kapcsoló (ki tudja hogy került oda) aminek a kábele szabadon lógott a motortérben, na ezt rákötöttem a ventillátorra, aztán amikor bemelegedett a motor, bekapcsolom a ventillátort, a normál jelzés legalján van így a dolog, hűső nélkül meg közepén vagy afölött ,attól függ hogy küldtem neki :)

Ezek szerint lehet sz*r a termosztátom is? Vagy nem nagyon tudom mit is kéne csinálnom most, hogy jó legyen, és kellő időben kapcsoljon a ventillátor.

Megpróbáűlok beszúrni egy képet, az adatlapomon is ez van, az olajbetöltő nyílás melett van egy érzékelő, ha jól gondolom a hengerfejbe csavarva. Ez lenne az amit cserélnem kéne? Az elektronikával valami nagy gányolás van, de semmi kapcsolási rajzot nem találtam, sőt semmi infót sem ehhez a motorhoz.



[a csatolmány törölve]

edl

  • Guest
Re: hö gomba és termosztát csere!
« Reply #31 on: 2008 March 29, 18:50:41 pm »
Ma is megtudtam valami érdekesset, nevezetessen, hogy mivel nincs jól bekötve a hőgomba, így a motor állandóan szivatón van, és valószínű ezért akar mindig hirtelen leállni.
Mostmár csak az a kérdés maradt, hogy ami a képen be van karikázva eléggé feltűnő módon, az kapcsolná a ventillátort is, vagy az csak a belső hőmérő jeladója?



[a csatolmány törölve]

RyAn

  • Guest
Re: hö gomba és termosztát csere!
« Reply #32 on: 2008 April 22, 21:39:10 pm »
kérdésem a következö ha megnyomkodom az a viz csövet ami a termosztátházból a hütöbe megy akkor mozogni kéne a termosztátnak? mert anikor összenomtam hallottam h mocorog az is !

Offline scampi

  • Az öreg róka
  • ****
  • Posts: 384
  • Segített?: +14/-7
Re: hö gomba és termosztát csere!
« Reply #33 on: 2008 April 23, 01:37:57 am »
kérdésem a következö ha megnyomkodom az a viz csövet ami a termosztátházból a hütöbe megy akkor mozogni kéne a termosztátnak? mert anikor összenomtam hallottam h mocorog az is !

Az nem igen mozoghat :) olyan erős rugó van benne hogy még fogóval sem túl könnyű összenyomni. Viszont álltalában van benne egy pici szelepféle a peremén ami mozoghat, de hát az meg nagyon pici nem hiszem, hogy hallanád :) amúgy biztos , hogy ezt hallottad? Nem csak a vízáramlását :)

üdv

Offline scampi

  • Az öreg róka
  • ****
  • Posts: 384
  • Segített?: +14/-7
Re: hö gomba és termosztát csere!
« Reply #34 on: 2008 April 23, 01:46:43 am »
Én nekem akkor valami nagyon nem világos.
Nekem az a gondom, valami miatt egyáltalán nem ment a ventillátor a gépemben (1,8-as 16V DOHC)
Vettem egy hőgombát, de nem jó a menete, ami most benne van, azmeg valami házi gányolás, mert a gyári kábele mellé van dobva. Már ha az a ventillátorkapcsoló hőmérő amire én gondolom. Most úgy oldottam meg, hogy az utastérben volt egy kapcsoló (ki tudja hogy került oda) aminek a kábele szabadon lógott a motortérben, na ezt rákötöttem a ventillátorra, aztán amikor bemelegedett a motor, bekapcsolom a ventillátort, a normál jelzés legalján van így a dolog, hűső nélkül meg közepén vagy afölött ,attól függ hogy küldtem neki :)

Ezek szerint lehet sz*r a termosztátom is? Vagy nem nagyon tudom mit is kéne csinálnom most, hogy jó legyen, és kellő időben kapcsoljon a ventillátor.

Megpróbáűlok beszúrni egy képet, az adatlapomon is ez van, az olajbetöltő nyílás melett van egy érzékelő, ha jól gondolom a hengerfejbe csavarva. Ez lenne az amit cserélnem kéne? Az elektronikával valami nagy gányolás van, de semmi kapcsolási rajzot nem találtam, sőt semmi infót sem ehhez a motorhoz.



Amit ezen a képen látok az csak a műszerhez megy szerintem. A ventillátoré nagyobbacska álltalában 2 vezetékes néha a hűtőben van benne.

A második kérdésed. Szivató nincsen befecskendezős autón :) de a hideg motor dúsabb keveréket és esetleg emelt alapjáratot kap. Húzd le a kábelt arról amit a motorvezérlő hőgombájának vélsz és meglátod. A műszernek, a motorvezérlésnek és a hűtőnek külön hőgombája kell legyen.

Ha a ventillátor folyamatos üzeme mellett sem melegszik fel a motor - ezt érdemes valami komolyabb műszerrel mérni mert az autóé késhet, vagy kis tartományban mérhet stb sok hibalehetőség - akkor ez azt jelenti hogy a termosztát nem zár rendesen.

üdv

edl

  • Guest
Re: hö gomba és termosztát csere!
« Reply #35 on: 2008 April 23, 05:30:34 am »
Én nekem akkor valami nagyon nem világos.
Nekem az a gondom, valami miatt egyáltalán nem ment a ventillátor a gépemben (1,8-as 16V DOHC)
Vettem egy hőgombát, de nem jó a menete, ami most benne van, azmeg valami házi gányolás, mert a gyári kábele mellé van dobva. Már ha az a ventillátorkapcsoló hőmérő amire én gondolom. Most úgy oldottam meg, hogy az utastérben volt egy kapcsoló (ki tudja hogy került oda) aminek a kábele szabadon lógott a motortérben, na ezt rákötöttem a ventillátorra, aztán amikor bemelegedett a motor, bekapcsolom a ventillátort, a normál jelzés legalján van így a dolog, hűső nélkül meg közepén vagy afölött ,attól függ hogy küldtem neki :)

Ezek szerint lehet sz*r a termosztátom is? Vagy nem nagyon tudom mit is kéne csinálnom most, hogy jó legyen, és kellő időben kapcsoljon a ventillátor.

Megpróbáűlok beszúrni egy képet, az adatlapomon is ez van, az olajbetöltő nyílás melett van egy érzékelő, ha jól gondolom a hengerfejbe csavarva. Ez lenne az amit cserélnem kéne? Az elektronikával valami nagy gányolás van, de semmi kapcsolási rajzot nem találtam, sőt semmi infót sem ehhez a motorhoz.



Amit ezen a képen látok az csak a műszerhez megy szerintem. A ventillátoré nagyobbacska álltalában 2 vezetékes néha a hűtőben van benne.

A második kérdésed. Szivató nincsen befecskendezős autón :) de a hideg motor dúsabb keveréket és esetleg emelt alapjáratot kap. Húzd le a kábelt arról amit a motorvezérlő hőgombájának vélsz és meglátod. A műszernek, a motorvezérlésnek és a hűtőnek külön hőgombája kell legyen.

Ha a ventillátor folyamatos üzeme mellett sem melegszik fel a motor - ezt érdemes valami komolyabb műszerrel mérni mert az autóé késhet, vagy kis tartományban mérhet stb sok hibalehetőség - akkor ez azt jelenti hogy a termosztát nem zár rendesen.

üdv

Köszi a segítséget! Most kiderült, hogy az én gépembe egy Ford Escort hűtője van, ezért kötötték le a gyári vezetéket a hőgombáról, ezért az injektor nem kap jelet, és itt vége a világnak. Tehát a probléma megoldásához valószínűleg hűtőcsere szükségeltetik, előre félek mennyibe fog kerülni.

RyAn

  • Guest
Re: hö gomba és termosztát csere!
« Reply #36 on: 2008 April 23, 06:01:57 am »
kérdésem a következö ha megnyomkodom az a viz csövet ami a termosztátházból a hütöbe megy akkor mozogni kéne a termosztátnak? mert anikor összenomtam hallottam h mocorog az is !

Az nem igen mozoghat :) olyan erős rugó van benne hogy még fogóval sem túl könnyű összenyomni. Viszont álltalában van benne egy pici szelepféle a peremén ami mozoghat, de hát az meg nagyon pici nem hiszem, hogy hallanád :) amúgy biztos , hogy ezt hallottad? Nem csak a vízáramlását :)

üdv

fémes hangja van és mivel már cseréltem  (igaz ezt még nem) tudom h az van ott :P
söt még a vizszint is mozog ha összenyomom!

Offline scampi

  • Az öreg róka
  • ****
  • Posts: 384
  • Segített?: +14/-7
Re: hö gomba és termosztát csere!
« Reply #37 on: 2008 April 23, 14:19:55 pm »
Fémes hangja?? Furcsa! A vízszint normális hogy mozog, ha nyomod a csövet, mivel a folyadék összenyomhatatlan :) valamerre mégis csak mennie kell, külömben nem tudnád összenyomni acsövet :)

Vedd ki a thermot aztán meglátod néha szét is szokott esni a V tartója levállik a peremről de ez eléggé ritka és akkor mindíg nyitva marad.

Üdv

RyAn

  • Guest
Re: hö gomba és termosztát csere!
« Reply #38 on: 2008 April 23, 14:44:23 pm »
inkább  nem piszkálom müködni müködik :P
csak multkor néztem mikor a kábeleket igazgattam :P
kösz az infokat!

Maad83

  • Guest
Re: hö gomba és termosztát csere!
« Reply #39 on: 2008 October 13, 12:27:37 pm »
Sziasztok!

96-os 1.1 OHV-s Fiestám van. Az a problémám vele, hogy barnás trutyi van az olajbetöltő sapka alatt. De ez csak hideg időben jelentkezik, vagyis már most megjelent belőle egy kicsi. Meleg időben semmi ilyesmi nem látható.Ez mitől lehet? Lehet attól, hogy túlhűtött a motor? Tavaly télen vettem észre először, az után miután termosztátot cseréltek benne(persze kiderült, hogy a hőmérő gomba volt a rossz nem pedig a termosztát).Mostanában olvastam, hogy többféle termosztát is van hozzá melyik milyen hőfokon nyit. Azt sajnos nem tudom, hogy milyet tettek bele, de azóta a hőmérő mutatója még akkor sem éri el a normál közepét ha meghajtom. Lehetséges, hogy a termosztát miatt van?

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: hö gomba és termosztát csere!
« Reply #40 on: 2008 October 13, 13:29:45 pm »
Előszöris kérdésed nagyon nem ebbe a topikba való. Máskor légy körültekintőbb...
Másodszor ez egy konstrukciós hibának köszönhető jelenség. Már volt erről szó máshol. A szelepfedél egyszerűen túl vékony anyagból készült így hideg időben a belső felén lecsapódik a pára amitől kismértékben felhabosodik az olaj. Ettől van ez a gusztustalan "váladék" az olajbetöltőnél. Egyszerűen töröld ki egy zsebkendővel (magyarul fújd ki az orrát a kis fityónak :D)
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Maad83

  • Guest
Re: hö gomba és termosztát csere!
« Reply #41 on: 2008 October 13, 15:09:52 pm »
Rendben, köszi szépen bocs, hogy rossz helyre írtam!

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: hö gomba és termosztát csere!
« Reply #42 on: 2008 October 15, 11:57:22 am »
Ja igen. A hőfok-problémádra a válasz. A szerelők előszeretettel raknak bele 88fokos termosztátot, mivel ez egy általános bármelyik autósbolt polcán megtalálható alkatrész. A nagykönyv viszont 92fokosat ír elő!!! (viszont ezt általában rendelni kell  :-\)
Emiatt van az, hogy tűlhíti a motort a rendszer. Cseréld ki 92fokosra és befog menni rendesen normálba, ahogy kell...
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

FordTom

  • Guest
Re: hö gomba és termosztát csere!
« Reply #43 on: 2008 October 15, 15:20:12 pm »
áhháá!! akkor ezéé nem melegszik nekem a vizem reggel... /50km és alig mozdúl meg a hőfokmérőm/ akkor majd szét nézek hogy merre lehet kapni me télen nem túl jó ha hideg a motor mert a szivató csak megy csak megy...  :-\

sam

  • Guest
Re: hö gomba és termosztát csere!
« Reply #44 on: 2008 November 23, 23:30:30 pm »
Nos én is megtapasztaltam a túlhűtött motor jelenségét. Először azt hittem, hogy a hőgomba ment tönkre, mivel nem igazán mutatott életjeleket a vízhőfok mutató. Egy picit elindult felfelé aztán visszazuhant nullára. Csak egy hőgombát találtam a hűtőrendszerben a motor mögött egy műanyag T-idomban. Lehúztam a csatlakozót rámértem, az egyik kábel test volt, a másikon 6,5V-ot mértem. Aztán megmértem a gomba ellenállást is. Volt neki rendesen, így úgy gondoltam ez is működik. A pontos adatokat nem ismerem, és nem is találtam meg sehol.
Maradt a harmadik lehetőség: a termosztát.
Letakartam a hűtőradiátort egy méretre vágott kartonpapírral. Aztán uccu neki elindultam a járművel. Csodák csodája elindult a hőfokmutató felfelé és sikerült a normál mezőbe tornászni. A budapesti csúcsforgalomban araszolva pont középre állt be. aztán a városon kívül 90-es tempóban jócskán lehűlve, de még mindig a normál tartományban tartózkodott. Ezek után arra a következtetésre jutottam, hogy a termosztát az oka eme jelenségnek. Én is a 92°C-os termosztátot vásároltam. Kicseréltem a régit az újra és megjárattam a motort. A garázsban működött is szépen. Felment a normálba a vízhőfok, a termosztát nyitott, a vízhőfok kicsit visszaesett, de még mindíg bőven a normál tartományban maradt. Aztán ismét elindultam a géppel és megjárattam az utakon. Az immáron meleg motor a külső mínuszokban a vízhőfokmutató szerint pillanatok alatt lehűlt és a normál mező alsó sarkából nem is nagyon akart feljebb menni. Így visszakerült a hűtőradiátorra a hűtőtakaró. Mármint a kartonpapír.
Nem tudom más hogy van ezzel a motorhőfok dologgal, de nekem ez egy kicsit gyanús.
Úgy tűnik, mintha ez a hűtőrendszer egy kicsit túl lenne méretezve, vagy simán rossz a vadi új  Gates termosztát. Bár ezzel legalább bemelegedik a motor.