Author Topic: Erőgondok XR2 nél  (Read 28646 times)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Erőgondok XR2 nél
« Reply #30 on: 2007 September 26, 16:43:59 pm »
...érdekes a dolog mert mennie kellene a kocsi indul pöccre, de egy idő után ha leállítom nem indul el . Olyan mintha felmelegedne a motor akkor nem indul el addig aíg ki nem hül. 1 óra pihenés után megint pöccre indul, ha emgint leállítom hidegindítoval sem indul csak röfög...
Nem tudom, hogy milyen elektronikák vannak egy 89-es XR2-ben, de az egyik lehetséges ok, hogy egy alkatrész melegen kontakthibás. Ha lehül, megint jó.
Pl. trafó, vagy ha van elektronikus gyújtás, vagy valamilyen szenzor.
Le kellene ellnőrizni, hogy amikor nem indul, van-e szikra (szabad levegőn 0,5-1 cm). Vagy nedvesek-e a gyertyák.
Vagy pl.ha egy vizes ronggyal lehűtöd a trafó köpenyét (persze az elektromos részek ne legyenek vizesek), hamarabb indul?
a trafó is lehet ludas ez így van. nekem amikor ez a problémám volt még több mint 1 évig jártam vele így. a végére már az önindító is megsínylette, aztán mind a trafót, mind az önindító csere, és pöcc indul a gép :D

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Erőgondok XR2 nél
« Reply #31 on: 2007 September 27, 16:31:46 pm »
a trafó is lehet ludas ez így van. nekem amikor ez a problémám volt még több mint 1 évig jártam vele így. a végére már az önindító is megsínylette, aztán mind a trafót, mind az önindító csere, és pöcc indul a gép :D

Ja. Nem szabad 30 (de inkább 15) másodpercnél tovább folyamatosan önindítózni. Nem azért, mert lemerül az akksi, hanem azért, mert az önindító nincs folyamatos üzemre tervezve és túlmelegszik.  :(
Mk6 1.3 benzin

pyt

  • Guest
Re: Erőgondok XR2 nél
« Reply #32 on: 2007 September 27, 22:21:07 pm »
igazából lehet hogy a trafó sz*r... de akkor miért indít amikor hideg...  nem értem a dolgot... de pöccre indul.. aztán ... érdekes a dolog

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Erőgondok XR2 nél
« Reply #33 on: 2007 September 27, 23:09:12 pm »
igazából lehet hogy a trafó sz*r... de akkor miért indít amikor hideg...  nem értem a dolgot... de pöccre indul.. aztán ... érdekes a dolog

azért mert az anyagoknak van hőtágulása is például. vagypedig mondok mást, van 1 hajszálrepedés a trafó borításán, ahol beszivárgott egy pici víz, és mikor bemelegszik a motor ez a víz páraként jelenik meg a rendszeren belül, mivel elszivárogni kifele nem tud már...

én tapasztalat alapján beszélek mondom nekem ugyanezt csinálta az escort, h melegen nem indult, önindítót cseréltem, nem oldotta meg 100%-osan, jobb lett, de a probléma még mindig megvolt, utána kicseréltem a gyújtótrafót, és láss csodát megszűnt a probléma.

pyt

  • Guest
Re: Erőgondok XR2 nél
« Reply #34 on: 2007 October 10, 21:04:16 pm »
aha, 1.1 es fityesz trafó nem jó hozzá? nem tudod..? elvileg ugyan úgy néz ki

Offline netcore

  • NetCore a Mester
  • *****
  • Posts: 78
  • Segített?: +2/-0
Re: Erőgondok XR2 nél
« Reply #35 on: 2007 October 10, 23:12:11 pm »
http://www.fordalkatresz.com/index.php?main=26583635&action=alkat&open=26608580&autotipus=I&termek_al_id=126
sztem ez kel neked..a 1.1 fiesta meg ha jólrémlik ohv:
http://www.fordalkatresz.com/index.php?main=26583635&action=alkat&open=26608579&autotipus=I&termek_al_id=18451
szal sztem nem jó
nem érdemes ezen mókolni meg kell venni a belevalót..tudom drága de az autó sport az már csak ezzel jár..xrhez minden drágaább általában mint a többi alap fityeszhez,...
Mk3 Fiesta XR2i 1.8 16V
:-X :-X

Offline szabyk

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 329
  • Segített?: +18/-0
    • szabyk blog
Re: Erőgondok XR2 nél
« Reply #36 on: 2007 October 11, 05:09:55 am »
aha, 1.1 es fityesz trafó nem jó hozzá? nem tudod..? elvileg ugyan úgy néz ki

ha dupla akkor simán ua.

Lacesz

  • Guest
Re: Erőgondok XR2 nél
« Reply #37 on: 2007 November 12, 12:27:59 pm »
nem állt szándékomban senkit sem sértegetni, ha sikerült bocs, igazából 8 éves korom óta szerelek autót és ennek már 14 éve, de ilyennel még nem tallkoztam hogy müködött a motor most meg nem megy ahogy kell, a váltószerkezet sz*r de attol még a motorba lenne erő de nincs, minden be van kötve legjobb tudásom szerint, és mégsem műxik rendessen , érdekes a dolog mert mennie kellene a kocsi indul pöccre, de egy idő után ha leállítom nem indul el . Olyan mintha felmelegedne a motor akkor nem indul el addig aíg ki nem hül. 1 óra pihenés után megint pöccre indul, ha emgint leállítom hidegindítoval sem indul csak röfög...
::)
Szia nekem ugyan ez volt nekem a megoldást az jelentette, hogy az aksiról kötöttem le két teljesen új vezetéket a "teljesen felújított" önindítóhoz.(xr2i)
Előtte volt önindítósnál ,lehúzott teljesen, önindító 20e, meg valami sz*r pótáramkör 3e, hiába mondtam neki még riasztó sincs a járgányba vagy valami ami leszívná......azt mondta így tuti lesz.
Szart, kicseréltem a negatív póluú vezetéket is azóta sincs semmi gond.

 :notworthy: ???

pyt

  • Guest
Re: Erőgondok XR2 nél
« Reply #38 on: 2007 November 17, 12:48:03 pm »
de nekem nem az önindítő sz*r.. hanem maga a gyujtásom, vagy mi... a kocsi indul. pörget.... pöcre indul.. csak nincs benne erő , az xr motor kapálógépnek is gyenge lenne most, na mind1. szal beindul a kocsi áll 1 helybe és egy idő után leáll, vagy ha mégsem és én állítom le az többet el nem indul, csak 1- másfél óra mulva. tehán gondolom azért mert kihül a motor. ennek az oka lehetnek a sz*r rotorok is. meg lett ütve a trafo sajna kicsit amikor kivették a motort. lehet hajszálrepedés?

nemde? mi a vélemény?

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Erőgondok XR2 nél
« Reply #39 on: 2007 November 17, 13:36:59 pm »
de nekem nem az önindítő sz*r.. hanem maga a gyujtásom, vagy mi... a kocsi indul. pörget.... pöcre indul.. csak nincs benne erő , az xr motor kapálógépnek is gyenge lenne most, na mind1. szal beindul a kocsi áll 1 helybe és egy idő után leáll, vagy ha mégsem és én állítom le az többet el nem indul, csak 1- másfél óra mulva. tehán gondolom azért mert kihül a motor. ennek az oka lehetnek a sz*r rotorok is. meg lett ütve a trafo sajna kicsit amikor kivették a motort. lehet hajszálrepedés?

nemde? mi a vélemény?
az lehet bizony, és akkor értem a reakciót, nekem simán csak a sok hirtelen hőmérsékletváltozás miatt lett hajszálrepedés rajta, és hasonlókat produkált, egy kispók legyorsult vele akkor :D

Boci

  • Guest
Re: Erőgondok XR2 nél
« Reply #40 on: 2007 November 18, 10:56:44 am »
de nekem nem az önindítő sz*r.. hanem maga a gyujtásom, vagy mi... a kocsi indul. pörget.... pöcre indul.. csak nincs benne erő , az xr motor kapálógépnek is gyenge lenne most, na mind1. szal beindul a kocsi áll 1 helybe és egy idő után leáll, vagy ha mégsem és én állítom le az többet el nem indul, csak 1- másfél óra mulva. tehán gondolom azért mert kihül a motor. ennek az oka lehetnek a sz*r rotorok is. meg lett ütve a trafo sajna kicsit amikor kivették a motort. lehet hajszálrepedés?

nemde? mi a vélemény?

A trafó nem egy érzékeny jószág, ha szándékosan nem ütöd akkor nem lesz baja. Kipuff rendszer? Dugulás? Apám Escortjában szétment a kat és eltömte a kipufogót, annyi erő volt benne mint egy széthajtott kispolszkiban. Üzemanyagszűrő is lehet és légtömegmérő is. Hirtelen ennyi

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Erőgondok XR2 nél
« Reply #41 on: 2007 November 19, 12:57:43 pm »
A trafó nem egy érzékeny jószág, ha szándékosan nem ütöd akkor nem lesz baja. Kipuff rendszer? Dugulás? Apám Escortjában szétment a kat és eltömte a kipufogót, annyi erő volt benne mint egy széthajtott kispolszkiban. Üzemanyagszűrő is lehet és légtömegmérő is. Hirtelen ennyi

Igazad van, lehetséges a kipufogó eltömődés is, bár a trafó ütődéstől független hibáját nem kéne figyelmen kívül hagyni.
A fordfocus.hu-n ez elég gyakori hiba.
Persze, lehet gyujtókábel is. Amikor leáll, meg kéne nézni a gyertyákat.
Az üzemanyagszűrő is lehet, bár az inkább akkor okoz problémát amikor nagy a fogyasztás (pl. autópálya).
« Last Edit: 2007 November 19, 13:22:03 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

pyt

  • Guest
Re: Erőgondok XR2 nél
« Reply #42 on: 2007 November 22, 17:25:49 pm »
amikor vettük ki a motort a fiestából a trafó udaütődött a kocsihoz, úgy hogy letört a csatlakozó körüli tartó foglalat. Szal sztem kaphatott, a kipufogó rendszer 50 es nem hiszem hogy eldugult mert zsír új, és nem katalizátoros. Az üzemanyag szűrő pedig ki lett iktatva.

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Erőgondok XR2 nél
« Reply #43 on: 2007 November 22, 18:09:12 pm »
Próbáltad már átrakni az 1.1-esből a trafót? Szabyk szerint full kompatibilis :) egy próbát megér...
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

pyt

  • Guest
Re: Erőgondok XR2 nél
« Reply #44 on: 2007 December 06, 18:42:50 pm »
igazából nincs sok időm mostanság, a trafót belepróbáltam de nem indul a kocsi, szikrát viszont ad... de nem hiszem hogy a trafó miatt nem indul, sztem most emgszívta magát. Majd ha lessz valami infóm leírom, ha nem veszek 1 kanna benzint és felgyújtom az egésszet