Ebben a témában született rengeteg cikk. A teljesség igénye nélkül a lehető legjobban meg kell nézni, hogy nem volt-e ropira törve korábban, nem rohad-e valahol. A futómű milyen állapotú, milyen az úttartás, egyenes futás nem kopog, nem ropog. Váltó vegye könnyen pontosan a sebességeket. A motornak van-e ereje, tudja-e a gyári adatokhoz közeli gyorsulást végsebességet (ebből lehet következtetni az állapotra). Jobb ha nem egyedül mész így meg tudod nézni, hogy gyorsításkor van-e korom/füst vagy gázelvételre füst. Olajbeöntőt levéve meg lehet nézni van-e kartergáza a motornak. Ezt lehet még a végtelenségig sorolni. Érdemes kifaggatni a tulajt, hogy hogyan tartotta/tartatta karban a kocsit (ha látszik róla, hogy fogalma sincs mit kérdezel jobb ha elkezdesz aggódni). Jó ha van veled olyan aki ért a kocsikhoz, de bele ő sem lát. Ez mindig lutri. A legjobb talán, ha van egy kiszemelt kocsi, feldobsz egy kérdést itt a klubban, hogy kinek van azonos típus ismert futásteljesítménnyel és rászánni 1 kis időt, hogy találkozz vele és megnézd a gépét, esetleg kipróbáld, hogy milyen így lesz viszonyítási alap.