"Nem éreztél különbséget a dízel és a tied közt? A dízel nem fogyasztott kevesebbet? Shocked Na ne már! Undecided
(A benzines fordulatszámból dolgozik, a dízel meg nyomatékból. Egész más autózni az egyikkel-másikkal.)"
Azt írtam, hogy "nem nagyon" (ez azt jelenti, hogy nem számottevően). Egyébként ha jól emlékszem hasonló adatokkal rendelkezik a két autó a menettulajdonságokat illetően, akkor pedig mindegy hogy melyik miből dolgozik. A fogyasztást nem néztem közben csak egy kört mentem vele.
Nem kötözködöm,
csak azt hittem a fogyasztásra is érted, mert a dízellel is nagyobb tapasztalatod van. A válaszodból kiderült számomra, hogy a menet tulajdonságokra gondoltál, a fogyasztásra meg nem , mert 1 kör kevés az összehasonlításra. Egyébként vezetés szempontból nem mindegy, mert teljesen más vezetni egy CR dízelt, mint egy szívó benzinest.
Te egyébként próbáltad már mindkettőt?
Nem. Fiestából, csak 1.3 láncosat.
Mondeoból 5 és fél évig jártam egy 1.8 benzines MKII kombival, és majdnem 2 éve járok egy 2.0 TDCI MKIII kombival. Városban is és városon kívül is, azonos használat mellett 3 literrel fogyaszt kevesebbet a dízel 100 km-enként. Ezért gondolom, hogy a TDCI Fiesta is, nyilván kevesebbet fogyaszt mint a benzines társai, azonos körülmények között.
Fiesta benzines fogyasztási példák:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/147-Fiesta.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2003&constyear_e=2007&power_s=56&power_e=60&gearing=1Fiesta TDCI fogyasztási példák:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/147-Fiesta.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2003&constyear_e=2007&power_s=48&power_e=52&gearing=1Bele lehet nézni egyes felhasználok fogyasztási adataiba külön. Ha figyeljük, hogy hol használta az autót (autópálya, országút, város), akkor láthatjuk, hogy szélsőséges adatokat is kapunk ugyan olyan modell esetén.
A nagy átlagot tekintve (statisztikailag), valamivel több mint két literrel fogyasztanak többet a benzinesek.
Egyébként ezt az oldalt ajánlom mindenkinek aki nem ismeri, mert nagyon jó. Be lehet regisztrálni és vezetni autóink fogyasztását, szervíz költségeit, stb.
Visszatérve a topic nyitó kérdésére, szerintem: városi ide-odára, rövid távokra, évi kevés futásra, kis benzinest ajánlok.
1.25 (ilyen van ismerősnek MKIV, azt mondja, hogy jó), 1.3, 1.4
Dinamizmusban a sorrend 1.4, 1.25, 1.3
Sansz a legkevesebb szervízdíjra az 1.3-nál van.
Fogyasztás: lásd -->
http://www.spritmonitor.de/en/search.htmlÉs ne feledjük a használt autó mindig lutri, bele lehet nyúlni jóba, s rosszba egyaránt.