Author Topic: Alapjárat ingadozás  (Read 92710 times)

baki59

  • Guest
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #45 on: 2010 June 11, 10:39:36 am »
Ha tud valaki segiteni eloreis koszonom
egy 2000 eskiadasu Fordfiesta 1,8 DCL idonkent az elso gazagas utan nem jon visza az alapjarat a normalisra magasab marad regeb egy gazolaj szuro csere megoldotta a  jelenseget ,de most mind gyakrabban eloal . Ha tudna valki segiten eg szervizkonyvel.





TomeeFiesta

  • Guest
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #46 on: 2010 July 08, 19:25:02 pm »
1.4 CVH központi injektoros...
a hiba az alábbi:
az alapjárati csavart ami van az alapjárati motornál maxra kitekertem mert leállt nem tartotta az alapjáratott egy másodpercig sem...
tehát kitekertem kb 10 mpig tartja aztán 1500-as fordulaton aztán leviszi 1000-re aztán 500-ra utána meg paff leáll...
mi lehet a baj?! ??? ???

Offline yogixr2i

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 231
  • Segített?: +1/-2
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #47 on: 2010 July 08, 21:08:34 pm »
alapjárati motor szét,kitakarit összerak... ;) ;D
nem tuti de egy probát megér
A nőknek csakis a belső értékek számítanak. Pl. klíma,füthetö bőrülés, világított piperetükör, dönthető ülés, stb...

TomeeFiesta

  • Guest
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #48 on: 2010 July 09, 10:41:27 am »
az a kis nyomós cucc? mint egy kis ujj úgy nézki és ha olyanja van akkor kinyomja a kis bizbaszát ha meg olyanja akkor meg be..?

Offline yogixr2i

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 231
  • Segített?: +1/-2
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #49 on: 2010 July 09, 12:07:42 pm »
ŐŐŐŐŐŐ...... ???nemtudom hogy néz ki csak azt tudom hogy van benne.ill ez igy nem teljesen igaz az enyémbe tudom meik az ;D
A nőknek csakis a belső értékek számítanak. Pl. klíma,füthetö bőrülés, világított piperetükör, dönthető ülés, stb...

adix001

  • Guest
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #50 on: 2010 July 28, 16:57:45 pm »
Sziasztok

Régóta olvasgatom már a fórumot és pár hasznos dolgot sikerült már felhasználnom is de csak most jött el a pillanat, hogy regisztráltam.
Ugyanis egy olyan problémával kerültem szembe amit nem tudok megoldani. Igazán idevágó topic-ot nem találtam de talán itt is kaphatok érdemi válaszokat, segítségeket.
Szóval egy 1991-es évjáratú 3 ajtós, 1.1-es, karburátoros Fiestám van december óta. Megörököltem bátyámtól aki nem bánt éppen vele jól de én mindent elkövetek, hogy rendbe legyen mégis nála rendesen működött, nálam meg nem mondhatnám.
Az lenne a probléma, hogy egyrészt míg be nem melegszik a motor folyton leáll. Nincs alapjáratom csak gáz adagolással tudom megoldani a problémát. Gondolom az automata szívató nem akar bekapcsolni de nem tudom mit lehetne vele tenni... igazából azt sem nagyon tudom melyik akarna lenni. Aztán ha szépen bemelegedett nincs is vele gond... húz rendesen meg minden aztán egyszer csak hirtelen az egyik (vagy talán több) henger leáll és totál erőtlenné válik, a gáz adásra szinte nem is reagál. Felnyitom a motorháztető és érzem, hogy az utolsó gyertya kábel majdnem tűzforró a többi meg langyos. Érdekesség, hogy egyszer csak menetközbe magára talál majd megint elmegy az erő. Nem rég cseréltem benne gyertyát és akkor úgy tűnt minden oké (persze amíg be nem melegedett akkor is leállt de abban szinte biztos vagyok, hogy az automata szívató a ludas), kapott 10 liter benzint és 5 liter etanolt és tépett is gyönyörűen. A hiba már az etanol előtt is megvolt szóval nem hiszem hogy azzal lenne a gond.
Fontos úgy érzem kiemelnem, hogy édes drága testvérem kb. 5-6 évig nem csinált az autón olajcserét, se olajszűrő cserét de még benzinszűrő cserét sem... Ezek a dolgok azóta már meglettek csinálva de mintha csak ártottak volna az autónak mert a problémák azóta jöttek elő. Addig ő rengetegszer megtette a Miskolc Debrecen távot minden gond nélkül én meg már a városba se merek vele kimenni. Lehetséges, hogy a lerakódott olajsarat sikerült bemosni valahova a friss olajjal (vagy az olajcsere előtt használt motortisztító folyadék szedte fel a lerakódást ami átkerült fontosabb részekhez) és ez is lehet a probléma forrása? Nagyon érdekelne, hogy milyen anyaggal és milyen művelettel lehetne tényleg hatékonyan kitisztítani a motort belülről?

Igazából abban bízom, hogy valakinek volt hasonló gondja. A gyertya hőértéke nem lehet mert ez már a második szett NGK gyertya ami benne van és azoknak semmi bajuk. Belevalók ez tuti. A gyertyakábelre tudok gondolni de sajnos tartok tőle hogy nem lesz szerencsém és valami motorikus probléma lesz. A sok éves elhanyagolást meg kell fizetni valakinek csak kár, hogy pont nekem...
Apropó még egy kérdés. Honnan lehet az tudni, hogy mikor van ideálisan beállítva a levegőszűrő doboza vagy mi az? Ahol szívja befele a levegőt ott van egy kis biz b*sz amit lehet forgatni de nem tudom hol van a helyes irány. Arra már rájöttem hogy a benne lévő lapát erősségét állítja, hogy inkább kintről szívjon vagy nem is tudom én mit szív ott a másik részen amibe becsatlakozik :D:D. Azért mert néha volt olyan érzésem mintha nem égetné el rendesen a benzint... mintha nem kapna elég levegőt.
Jah és még valami a fenti problémáról... természetesen üresbe is szenved. Hiába nyomom a gázt (persze hallom, hogy a motor nem jár szépen akkor se) mintha nem történne semmi.

Elnézést, hogy ilyen hosszú lett... valószínű, hogy a szerviz lesz a sorsa de ha olyasmi dolgok ezek amiket én is megtudok csinálni akkor nem vernék el súlyos 10 ezreket csak a szerelő áldozatos munkájára :D. Értékelem a szaktudást de hát komoly pénzek ezek amiket ha lehet inkább megtakarítanék egy kis időráfordítás fejében.
Köszönöm a válaszokat előre is.

Üdv: adix
« Last Edit: 2010 July 28, 17:01:37 pm by adix001 »

TomeeFiesta

  • Guest
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #51 on: 2011 January 11, 19:44:54 pm »
levettem az aksi sarut vissza raktam egy kis idő múlva és megbolondult az autóm...
se alapjárat és mellette rángat is fullad /az átalakítóhoz nem nyúltam az eddigi legjobb beállításokkal megy/
regébben is meg volt ez a hiba de kezd már a tököm tele lenni

ja és 1.4 CVH még a régi CVH

Offline Bencur13

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 157
  • Segített?: +3/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #52 on: 2011 January 14, 22:29:04 pm »
Még mindig csinálja? Nem normalizálódott 8-10km után?
'92 1,3 3a. Piros Fiesta Calypso tetővel!
+Bicskakulcs project :) Vót

AniBaba

  • Guest
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #53 on: 2011 January 15, 00:58:51 am »
Amig a komp újrakalibrál, addig sem szabad fuldokolnia.
Nekem az újraprogramozás úgy jelentkezik, hogy játsszik az alapjárattal - 1500-2500 között, és dönti be a nyálat, csak úgy füstöl a paripa.

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #54 on: 2011 January 16, 00:49:00 am »
Cseréld le az összes jeladó elektronikát ami a motorvezérlőnek küld adatot, hidd el megoldódik, ja és közel 10évig nem romlik el újra.
Én ráfordítottam közel 40ezer forintot, és élvezem az 5-6 liter fogyasztást. Na jó most a télen 7liter sok hideg motor.
Visszajött az ára.....
Tudod mi fog engem idegesíteni?????

Ps: Voltunk Salzburgban telelni, a pályán 7litert evett 4300-as folyamatos fordulaton, 150km/h. 1.3iohv
szegénykét kínoztam egy kicsit. Hú olyan nagy hó volt ott, ki kellet ásni a szöcskét.
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

TomeeFiesta

  • Guest
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #55 on: 2011 January 17, 15:18:31 pm »
már kezd beállni a drágám de most is tartja 1000-es fordulaton és paff leáll... fordulaton is ugyan ez van.. kicsit megszakad ujra indítom és semmi igaz csak hidegen adja a hülyét melegen nem :)

folytószelep potmétert kellene cserélni nekem van egy olyan érzésem... másnál is lassan reagál?! múltkor szét szedtem /levetettem a helyéről/ és játszottam vele egy kicsit hírtelen "padlót" adtam neki és semmi aztán lassan adtam neki "padlót" na akkor reagált másnál is megvan ez a jelenség?!

lassan már azon gondolkozok hogy kivágom az injektort a pics.be aztán karbisra csinálom... csak hát kicsit macerás mert össze függ minden az elektronikánál.. ez küld jelet annak na meg amannak de amaz vissza nyomja a jelet... tehát :S

Offline Bencur13

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 157
  • Segített?: +3/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #56 on: 2011 January 17, 19:43:29 pm »
Nálam is ludas lehet a fojtószelep potija. Teljesen lepergett a szigetelése, amit én pótoltam, de nem hiszem, hogy a helyére tudtam visszarakni. Azóta mindig melegítek indulás előtt, akkor már használhatóbb, de sosem fuldoklik, és az alapjárat is tökéletes, kivéve, amikor egy kicsit ingadozik. De nem emelten pörög! Viszont most jól fogyaszt. ;D
És igen, később reagál, mert Te adod a levegőt, de a CPU még nem adja a nyálat, csak késve, mert nem érzékeli, hogy nyomtad a gázpedált.
'92 1,3 3a. Piros Fiesta Calypso tetővel!
+Bicskakulcs project :) Vót

TomeeFiesta

  • Guest
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #57 on: 2011 January 18, 08:29:22 am »
tehát akkor normális dolog hogy lassan reagál a potméter...

Offline Bambino83

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 101
  • Segített?: +1/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #58 on: 2011 January 18, 16:16:09 pm »
Sziasztok!

Van egy nagyon nagy problémám! Ha megyek az autóval és sebességet akarok váltani akkor nem leesik a fordulat ha nem nagyon megemelkedik, kb 2500-3500 ig is néha! Olyan rossz érzés megállni egy lámpánál mert 2500-3500 között van a fordulat mintha el akarna repülni és mindenki azt nézi hogy meghülyültem hogy álló helyzetben a gázt nyomom. Ilyennel még nem találkoztam! És még egy olyat is észrevettem hogy ha lassítok az az megnyomom a féket akkor kb 2-3 millimétert megmozdul felfele a fordulatszám mérő. Ez mitől lehet? Aki tud segítsen mert nagyon zavaró a dolog és szeretném én megoldani ha tudom mert elég volt már a sok munkadíj kifizetésből. Azt inkább bele tankolnám!  :) Előre is köszi mindenkinek!

A Buksi típusa: Fiesta 1.3i 1995-ös
Bambino83 (Zoli) :D:D:D:D

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #59 on: 2011 January 18, 16:17:48 pm »
Valaki hajoljon be a fékmunkahengeredhez és hallgassa meg, hogy sziszeg-e amikor nyomkodod?
Ha igen, akkor a membrán halott, és főfékhengercsere sztem.
D.V.Zs.