Author Topic: MK3 váltó  (Read 18336 times)

adi0509

  • Guest
Re: MK3 váltó
« Reply #15 on: 2009 April 28, 19:34:34 pm »
Sziasztok

Nekem is van gondom a váltómmal. 1.1-es mk3-as fiestám van öt sebességes váltóval.
Az ötöst borzasztóan nehezen veszi. Ha finoman váltom, mint a többi négy sebességet,
félig kidobja és kerregő hangot ad. Nagyon erősen és határozottan kell berakni ötösbe.
Akkor általában beveszi. Viszont szerintem ez nem normális, ugyanis a többi sebességet
gyönyörűen veszi. Még a hátramenettel sincs baj. A váltó holtjátéka üresben és
minden sebességben nagy. Viszont sebességet az ötösön kívül soha nem dobott ki,
még rossz minőségű úton sem. Csak remélem, hogy valami triviális baja van.

A kérdés az, hogy vajon mi lehet a baj?
Lehet hogy a váltóházon belül van, vagy esetleg csak a rudazattal van valami?
Miért csak ezzel a sebességgel van baj?

Van egy bontott váltóm, de nem tudom, hogy hány sebességes, meg úgy általában semmit.
Csak porosodik. Nem merem belerakatni, mert a mostani annyira nem szörnyű, csak az ötös zavar nagyon.
Lehet, hogy a másik sem jobb, ezért gondolom, hogy mielőtt drága pénzért berhel rajta valamit a szerelő vagy netán kicseréli,
megkérdezlek titeket, hátha tud valaki valami okosat mondani :)

RyAn

  • Guest
Re: MK3 váltó
« Reply #16 on: 2009 April 28, 20:51:41 pm »
váltórudazat csere  ;) 8)

Offline bull84

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1241
  • Segített?: +42/-0
Re: MK3 váltó
« Reply #17 on: 2009 April 29, 18:46:20 pm »
Kicsit off de lehet hogy a váltónak is köze van hozzá! Adott egy autó amivel megállnak egy leejtőn úgy hogy a hátulja van a leejtő fele. Sebességben van hagya és szépen lassan gurul hátra de nem folyamatosan hanem mindig csak egy picit olyan mindtha két fogaskerekek kopottak lennének! Vagy kevés a kompressió a motorban? Nem tudom az számit-e de ez egy 1.1-es off Golf

RyAn

  • Guest
Re: MK3 váltó
« Reply #18 on: 2009 April 29, 19:08:52 pm »
hogy Kobold papit idézzem ha sebességbe van és tudod tologatni a kocsit akkor a váltó bele szét esett ...

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: MK3 váltó
« Reply #19 on: 2009 April 29, 22:57:29 pm »
A váltó leeresztő csap?!

A torx csavart ne vegyétek ki! Ez a csavar fogja az 5. fokozat léptető villát.  inkább azt ami alatta van.
Az inbux csavar a színtjelző. ez feljebb van néhány centire!

Ford tipikus váltó. mind egyformán reccsen. egy picit emeld a fordulatot mielött be tennéd, vagy várd meg amíg teljesen leesik alapjáratra a fordulat és lassan óvatosan erősen finoman hátrahúzod. :laugh: mert a hátra meneti fokozati fogaskerék túlpörög. jobban mint az 1-fokozat. Biztos észrevetéttek, hogy hátra jobban harap a motor.
« Last Edit: 2009 April 29, 22:59:04 pm by harciger »
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: MK3 váltó
« Reply #20 on: 2009 April 29, 23:07:50 pm »
Kicsit off de lehet hogy a váltónak is köze van hozzá! Adott egy autó amivel megállnak egy leejt?n úgy hogy a hátulja van a leejt? fele. Sebességben van hagya és szépen lassan gurul hátra de nem folyamatosan hanem mindig csak egy picit olyan mindtha két fogaskerekek kopottak lennének! Vagy kevés a kompressió a motorban? Nem tudom az számit-e de ez egy 1.1-es off Golf

váltó kuka. azok az 1.1-es golfok szeretik kinyírni mind a váltót meg a motorjukat is. :) gondolom 1-es golf :D

Offline bull84

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1241
  • Segített?: +42/-0
Re: MK3 váltó
« Reply #21 on: 2009 May 01, 05:32:40 am »
Kuka? Pedig szépen veszi az összes sebességet nem recseg ropog! Nem lehet hogy gyenge a motorban a kompresszió?

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: MK3 váltó
« Reply #22 on: 2009 May 01, 07:39:47 am »
álló motornál mi köze a kompressziónak az autó mozgásához? semmi. mivel mikor áll a kocsi a motor nem szív be semmit, nem sűrít, stb... a váltó attól még h jól veszi a sebességeket lehet kukás, bár ez a ritkább eset, de előfordulhat. nem tartja kellően a kocsit. persze tutit csak megbontás után lehet mondani, de az tuti hogy bármi a hibája, olcsóbb venni egy másik 1.1-es golfot... ;)

Offline bull84

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1241
  • Segített?: +42/-0
Re: MK3 váltó
« Reply #23 on: 2009 May 02, 10:00:46 am »
Én mint csak amatőr arra gondoltam ha nem megfelelő a kompreszió akkor a hiába van sebességben az autó képes elgurulni! De azért kérdezek mert nem tudom! Amúgy ez a golf csak zúzásra van

nandi

  • Guest
Help !
« Reply #24 on: 2009 May 11, 19:04:32 pm »
Szétment a kuplunktárcsám az XR2i-ben, nem bírta a kiképzést... Folyt az olaj a váltóból, az rá a kuplungtárcsára, az meg széthullott. Elszabadult valami csavar is, kicsit kidíszítette a kuplunk szerkezet házát, de a fő baj, hogy a kuplungszerkezet rugói is szanaszét állnak, úgyhogy csere.
Valakinek van bontott kuplungszerkezet 1.6-hoz ? Az 1.1i nem jó hozzá, abból van nekem is 2 db pluszban. 220 mm-es a kuplungtárcsa, olyan szerkezet kellene.
Esetleg erősebb tárcsa, rugók nélkül ?

Az 1.1i és az XR2i váltó áttételeket nem tudja valaki véletlenül, nem találtam a fórumon, meg Haynes, meg német könyvben sem. Gondolkodtam az 1.1i váltó beszerelésén (állítólag bemegy az XR2i váltó helyett), de talán rövidebbek a fokozatok, ami végülis nem lenne baj, úgysem használom ki a végsebességet (amatőr rally, sprintversenyeken van használva).

adi0509

  • Guest
Re: MK3 váltó
« Reply #25 on: 2009 May 17, 10:55:37 am »
Szétment a kuplunktárcsám az XR2i-ben, nem bírta a kiképzést... Folyt az olaj a váltóból, az rá a kuplungtárcsára, az meg széthullott. Elszabadult valami csavar is, kicsit kidíszítette a kuplunk szerkezet házát, de a f? baj, hogy a kuplungszerkezet rugói is szanaszét állnak, úgyhogy csere.
Valakinek van bontott kuplungszerkezet 1.6-hoz ? Az 1.1i nem jó hozzá, abból van nekem is 2 db pluszban. 220 mm-es a kuplungtárcsa, olyan szerkezet kellene.
Esetleg er?sebb tárcsa, rugók nélkül ?

Az 1.1i és az XR2i váltó áttételeket nem tudja valaki véletlenül, nem találtam a fórumon, meg Haynes, meg német könyvben sem. Gondolkodtam az 1.1i váltó beszerelésén (állítólag bemegy az XR2i váltó helyett), de talán rövidebbek a fokozatok, ami végülis nem lenne baj, úgysem használom ki a végsebességet (amat?r rally, sprintversenyeken van használva).

Nem tudtam elvinni a kuplungtárcsát, most nincs kocsim. Megadta magát a motortartó bak és most az emelőn áll. Hétfőig. De gondolom tudod.
Amugy tuti nem jó, sokkal kisebb. :/
Ettől függetlenül mikor viszem vissza az injektorodat elviszem a tárcsát is. Nem felejtettem el.
« Last Edit: 2009 May 17, 10:58:40 am by adi0509 »

RyAn

  • Guest
Re: MK3 váltó
« Reply #26 on: 2009 May 17, 11:04:49 am »
kuplung miatt irtam emilt nem válaszoltál!
xr2iböl van 220as 20ezret simán elmegy még...

Ntb

  • Guest
Re: MK3 váltó
« Reply #27 on: 2009 May 22, 20:21:05 pm »
Helo!
Engem érdekelne , hogy most akkor miként is lehet a váltóba olajat juttatni 1.6 XR2i-nél. Ha valaki mondana valami módszert megköszönném. :notworthy:

Offline doubleo

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 343
  • Segített?: +16/-1
Re: MK3 váltó
« Reply #28 on: 2009 May 24, 08:46:25 am »
Úgy tudom kuti papánál van egy váltó!
Amúgy a váltó oldalán lévő számból bárhol megmondják Neked, hogy milyen váltót tartogatsz a pincédben!:)
Apám mindig azt mondta: Fiam a munkát és a sarat, messziről kerüld! Nekem ez eddig bevált!

Offline dejdo

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 31
  • Segített?: +0/-0
Re: MK3 váltó
« Reply #29 on: 2009 August 01, 17:25:56 pm »
a tolatolámpa kapcsolo környékén van 1 csavar ami a szintjelző csavar!
azt kell kicsavarni majd azon kertesztul kell beleönteni az olajat mig nem éri el azt a szintet!
én ugy szoktam hogy fogok 1 asszem fél colos csövet,kihegyezem a végét ,mert kicsit passzos bele!
beledigom a szintjelző nyilásba az egyik végét,a másik végébe a csőnek beledugok 1 tölcsért és mehet az olaj!
kicsi időigényes mert vékony a cső és lassan fojik az olaj !