Author Topic: OHV varrógéphang megszüntetése  (Read 45127 times)

Silverx

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #15 on: 2006 November 06, 12:10:27 pm »


Nekem 1.4i 1991-es kiadású Fifim van, az elektromos állítható lámpa nálam be van kötve és megy.
Szerintem ez nem az évjárattól függ, hanem a felszereltségtől, bár nekem alap minden más, a napfénytetőt leszámítva.
Én 2002 novemberében vettem az autót, és akkor fizettem érte  mindennel együtt 560.000,-t.
Igaz én Németországból hoztam be.
« Last Edit: 2006 November 06, 14:15:03 pm by viktorwrz »

dage984

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #16 on: 2006 December 04, 13:21:44 pm »
Sziasztok!

A kormány irányából érkező kopogás, nagy valószinűséggel, a kormányoszlop rögzitésénél ered, ahol a kormányrúd burkolata rögzül a vázon. Nem ajánlom házilag a javítását, mert a kormánykerék állása megváltozhat!
És azért néha hallatszik, mert csak a rezonancia kelti "életre".

Üdv.: mindenkinek, goford


közben kicsit emésztgettem a dolgot és még mielőtt nekiállnék szétkapni (szétkapatni:) a kicsikocsit biztos szeretnék lenni abban, hogy tényleg ez a probléma ;)
Amennyiben jól értem a motor működéséből keletkező rezonancia kelti életre a kopogó hangot, viszont elvileg a rezonancia a motor fordulatszámának függvényében változik, tehát a kopogás üteme is változó kellene legyen, de nekem úgy tűnik, hogy csak a hangerő növekszik... persze lehet, hogy téves az elméletem ???

köszi
gergo

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #17 on: 2006 December 04, 13:55:21 pm »
Nem egészen. A kopogás a szelepszár és a himba közti túl nagy rés miatt jön létre. Ott ahol a szelephézagot kell mérni. Csak mivel pont azon a részen beverődik a himba ezért a hézagmérővel beállított értékhez hozzáadódik a beverődés (századmilimérerekről van szó) ezért úgymond kopog (vagy, ha úgy tetszik ketyeg) a motor. Nos ezt a beverődést kell szintbe csiszolni, úgy, hogy az eredeti kialakítása megmaradjon (ugyanis nem egyenes), így már pontosan beállítható a szelephézag és a kopogás is megszünik, vagy legalábbis nagy mértékben csillapodik.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Ákos

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #18 on: 2007 February 19, 21:14:42 pm »
Azért nem volt elragadtattva mert nem lehet 20 csavart jobbra meg balra csavargatni, oszt majd jó lesz valahogy??
És kicserélték az alapjárati motort?
Nekem is sz*r volt az alapjárat, de nálam a folytószelep állásának érzékelője ment gagyra!
Jelzem a sok buza szerelő csavargatott mindent, ide oda amit csak lehett, asztán inkább nekifeküdtem a csekéj szerelői tapasztalatomman, meg a lexikális tudásommal+a józan paraszti ésszel megtaláltuk Vaterral a hibát! Aztán azon gondolkodtam mi van akkor ha több milliós kocsit viszek oda ami jelzem márkaszerviz volt (igaz nem ford) azzal mit csinálnának! Kicserélik a motort és meg is van a hiba!!!!!!!
Én már nem nagyon bízok a sok okos szerelőben aki ezeket az alap kocsikat is egy 8 órás munkaidő alatt cseréli a gyertyákat, mondván ez nagyon bonyolúlt munka volt---->5000FT

Ákos

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #19 on: 2007 February 19, 21:16:02 pm »
Ha valaki érdekel én most tuningolom a motort, hogy minden szelephimba hamar kapjon olajat!
Ha kell  fénykép akkor csinálok azt is!
Persze ha érdekel valakit!

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #20 on: 2007 February 19, 23:20:03 pm »
Ha valaki érdekel én most tuningolom a motort, hogy minden szelephimba hamar kapjon olajat!
Ha kell  fénykép akkor csinálok azt is!
Persze ha érdekel valakit!

Márhogyne érdekelne:o......lökjed a képeket :-X
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Ákos

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #21 on: 2007 February 20, 08:39:48 am »
Sza

Várjál várjál! Csak most fogom megcsinálni, utánna lesz kép!
Annyit fogok vele tenni, hogy a szelephimbák felső ívébe reszelek egy árkot, így az olaj hamarabb jut a szelephimba és a szelep közé! Könyebben bukik átt az olaj a szelephimbán!

 

nandi

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #22 on: 2007 March 17, 14:12:39 pm »
Tudtom szerint azért is hangos a motor, mert "vasmotor", vas motorblokk és vas a hengerfej is. Az újabb autókban alu motor, alu hengerfej, de a vas motorblokk, alu hengerfej is csendesebb, de ott a két anyag más hőtágulási tulajdonságai miatt a hengerfejtömítés szokott szétmenni (saját tapasztalat, benzines Fiat Ducato).

n00b_bi22o

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #23 on: 2007 August 26, 12:55:33 pm »
a totalcar népítéletében vki azt írja, hogy a szelephézagokat a gyári 0.2 és 0.3 helyett 0.15-re és 0.25-re kell állítani és sokkal csendesebb lesz, de kb 8000km után elállítódik...

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #24 on: 2007 August 26, 21:16:48 pm »
Elég necces lefelé menni a hézaggal, beéghetnek a szelepfészkek akkor pedig lekell venni a hengerfejet és becsiszolni. Azért majd megpróbálom (elvégre az a 0,05 az nem sok) hátha bejön amit mondtál/mondtak, félórát megér ;) majd beszámolok...
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #25 on: 2007 October 30, 20:45:56 pm »
Sziasztok,

Látom vannak itt fiestások akik tényleg értenek is az autóhoz , remélem nekem is tudtok segiteni.  ;)
Az alany egy 90-es 1,4i Mk3. Nemrég tettünk rá szert elég olcsón, szerintem türhető álapotba kedves nejemnek tanulóautónak + kölyökfuvarozó. Na nekem is van varrógéphang. Nem tudom jól tdom-e hogy az 1.4-es hidrotőkés azaz nem lehet manuálisan szelephézagot állítani. anno volt egy 83-as 1.6i escortom, annak egy szerelő kipucolta a hidrotőkéket és sokkal csendesebb lett. Szerintetek is ez a megoldás ????

Másik: Nem igazán megy jól (bár nehéz megitélni mihez képest) és alapjáratról kis gondolkodással pörög fel. Erre van tippetek ?? Olajat nem eszi nem füstöl egyáélalán szóval valószínűleg a motor még ok

Üdv Mindenkinek

1.4i CVH motor igen hidrotőkés. érdemes megpucolni a hidrotőkéket, attól tuti csendesebb lesz. vagy hidrotőke csere.
érdemes átnézni a vákuumcsöveket, meg az alapjárati motort a kis gondolkodás miatt.

Rossi

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #26 on: 2007 October 30, 20:56:35 pm »
Köszi.
Szóval hidrotőke ok, tudom hogy kedjek hozzá. Vákumcsövek megintcsak.
De, lehet hülye kérdés, hol van az alapjárati motor és , hogy tudom ellenőrizni a működését. ???

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #27 on: 2007 October 30, 21:35:56 pm »
nekem kicsit más az enyém, de ha jól tom a tányér légszűrő alatt van a központi injektor mellett valahol egy hengeres cumó, na az az alapjárati motor. :)

Boci

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #28 on: 2007 November 11, 15:28:20 pm »
Nekem a lánc csörög veszettül. Lebontottam a blokk oldalát és az automata láncfeszítő teljesen befeszítve de nagyon laza a lánc így is. Hol lehet láncot venni???

mako

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #29 on: 2007 November 23, 22:30:53 pm »
Sziasztok,
OHV-esetén 20.000 km-enként szelephézagot kell állítani, ez a hosszú (motor)élet záloga!
A himba köszörülésével eltávolítod az edzett felületet,ezután gyorsabban kopik.
üdv:Mako