Sziasztok!
Gondoltam nyitok egy ilyen topicot, hátha tanulságos lesz más számára is. A sztori lényege, hogy mióta nálam van a Fityesz, nem vagyok elégedett a fogyasztásával. Nem azért, mert csodákat várok, hanem azért, mert hol 6, hol 7, hol meg 9-10 litereket eszik azonos körülmények között. Ezért nekiálltam módszeresen kicserélni mindent, ami ennek okozója lehet.
Ami eddig megvolt:
- levegőszűrő csere
- olajcsere
- gyertyahézag állítás
- szelephézag állítás
- termosztát csere
- vízhőfok jeladó csere (ami az ECU-re küld jelet)
- lambda szonda csere.
Az eredmény jónak mondható, 9-10 literről lementünk 7-re. Kizárólag Budapest, belső kerületi használat mellett. Télen visszament 8-ra, de ez szerintem még belefér. A gyári érték 6.8 városra, így 18 évesen a 7 (télen 8.) szerintem rendben van.
A javulással párhuzamosan megszűnt a dadogás, a hezitálás és a fekete kormolás is.
Ez volt a helyzet 2 héttel ezelőttig. Aztán a fogyasztás hirtelen felugrott megint 9 literre és elkezdett újra kormolni. A lambda dolgozik, próbálja szegényíteni a keveréket, de nem tudja eléggé.
Hosszas méregetés után arra jutottam, hogy a TPS lesz a ludas, folyamatosan 4-5V jelet küld az ECU felé, ha nyitva van a pillangó, ha csukva. Az alapjárati 0.5V helyett is 3V-ot küld. Vagyis úgy érzékeli, hogy mindig taposom a gázt és ezért az ECU tolatja be a naftát az injektorral, túldúsítva a keveréket.
Namost, ezzel a fajta TPS-sel még nincs gyakorlati tapasztalatom. Valakinek van tanácsa? Vezetékeljem újra, vagy csak a csere segíthet?
Róla van szó.
http://s5.postimage.org/o2b9x3qhv/Ford_Fiesta_TPS.jpg