...Mivel lesz az másabb mint amikor az autóelektromos szerelő bemérte?...
Nem tudhatjuk, hogy hogyan mérte be a szerelő. Így nem lehet megmondani, hogy mi lesz a különbség.
A szakszervizben gyári diagnosztikai műszerrel (WDS) szokták lekérdezni a hibákat. Ez ismeri az OBDII hibakódokat és a Ford specifikus kódokat is.
Jó esetben a műszer látni fog egy hibakódot. (Ha éppen világít a motorhiba lámpa, akkor ez nagyon valószínű.)
Minden hibakódhoz tartozik egy rövid leírás. A gyengébb szerelők, ha felismerik a szövegben egy alkatrész nevét, azonnal ki akarják cserélni.
Pedig a kompjuter szenzorjelek alapján tájékozódik. Lehet rossz az alkatrész, az érintett szenzorok, a vezetékek, csatlakozók és a PCM is. Meg a program sem túl intelligens, előfordul, hogy valamit rosszul értelmez.
Pl. ha a hibaüzenet az, hogy a katalizátor hatásfoka alacsony, attól még lehet, hogy valamelyik lambdaszondával van baj. Vagy ha nincs kapcsolat a sebességmérő szenzorral, attól lehet, hogy csak valamelyik csatlakozó kontakthibás vagy egy forrasztási pont megszakadt.
Egy fokkal jobb, ha alkatrészcsere előtt a gyanus szenzor jelét oszcilloszkópszerűen megjelenítik. Ha tudod, legyél ott a mérésnél és kérjél ilyesmit.
Pl. ha a sebességmérőt vizsgálják, fel lehet emelni az autót és sebességben járatni. Közben lehet mérni, mozgatni a csatlakozókat és a vezetékeket, ráütni a műszerfalra, hűteni/melegíteni a PCM-et vagy a szenzort. Kiváncsi vagyok, hogy ebből mit fognak felajánlani.
Majd írd meg, hogy mi lett az eredmény.