Author Topic: MK3 probléma az injector környékén kezdődött minden  (Read 4583 times)

Offline wesen

  • Újonc
  • *
  • Posts: 4
  • Segített?: +0/-0
MK3 probléma az injector környékén kezdődött minden
« on: 2013 March 04, 20:47:19 pm »
Sziasztok,

Olvasgattam a fórumot de a problémám a következő és elnézést előre ha kicsit hosszú lélegzetű lenne, de próbálom röviden leírni azért:

Tehát a Fiestám egy MK3 '97es Classic (1.3 központi injector). Amikor megvettem minden rendbe volt olajcserék is  időben voltak. Tél elején előkerült egy olyan jelenség, hogy amikor mentem az autóval néha megtorpant, de ezen kívül semmi extra. Majd ahogy telt az idő ez elmúlt és felváltotta egy másik jelenség, hogy hideg vagy meleg motornál amikor lassítottam (alapjárat közeli állapotba kerülve) vagy megálltam a motor egyszerűen lefulladt. Ezt eleinte néha csinálta aztán volt hogy gyakrabban aztán megint semmi, jellemzően azért hideg motornál elő előjött gyakrabban is. Aztán ez jelenség kiegészült azzal (bár ez csak ritkán) hogy a motor nem lefulladt hanem egyszerűen felpörgött. (Volt olyan hogy Leányfalu -Szentendre távon gyakorlatilag gázadás nélkül jöttem és olyan is hogy a hegyre egyesbe rakva ugyancsak gázadás nélkül sikerült feljönnöm. Közben előjött megint a megtorpanás de jellemzően akkor amikor motorfékkel mentem vagy egy egyenletes sebességet vettem fel mondjuk ötödikben.

Az injectorra kezdtem gyanagodni, mert volt olyan hogy ha megütögettem akkor leállt. Szereztem is egy komplett injector házat. Ezt kicseréltük a probléma meg is szűnt de fullgáznál kezdett el torpanni marha erősen mintha valami tiltaná. Másnap leálltam vele akkor a hideg motor indulásnál volt probléma nagyon gyatrán indult szaggatott erőtlen volt.

Nézegettem az injector házamat is és szerintem ez egy 1.4 escorté lehetett. Mondom nem probléma kicserélem a régi injetorra akkor! Na azóta nem indul az autó odáig eljutottam hogy a trafóba még megjön az áram de a gyergyát nem szikrásztatja. Most kicserélem azt is de jü volna tudni hogy valóban ezek okozzák a hibát vagy teljesen tévúton járok.

Nem tudom ha valaki van hozzáértőbb esetelg Bp - Szentendre - Dunakanyar környéken esetleg ha tudnátok segíteni mert nagyon el vagyok keseredve, hogy nem találom a problémát egyértelműen.

Remélem világosan írtam le a problémámat és tudtok segíteni.

RyAn

  • Guest
Re:MK3 probléma az injector környékén kezdődött minden
« Reply #1 on: 2013 March 05, 07:12:52 am »
rakd vissza az összes gyári cuccot. és mielőtt vmit csinálsz kérdezz. mert a legelején a TPS volt a hibás.
annak cseréje megoldotta volna most meg jól össze kuszáltál mindent.

Offline wesen

  • Újonc
  • *
  • Posts: 4
  • Segített?: +0/-0
Re:MK3 probléma az injector környékén kezdődött minden
« Reply #2 on: 2013 March 05, 07:35:39 am »
a TPS az a poti ami az injectorház oldalán van nem és három kábel jön belőle? Viszont ma akkor visszarakok mindent de attól még szikra nem feltétlenül lesz, azaz miért ment el? Nem is értem...

de köszi mert ezen most elindulok és való igaz hogy későn találtam a fiestaklubra...sajnos  :'(

majd referálok hogy hova jutottam, de a szikra nekem akkor is gyanús


Offline wesen

  • Újonc
  • *
  • Posts: 4
  • Segített?: +0/-0
Re:MK3 probléma az injector környékén kezdődött minden
« Reply #3 on: 2013 March 05, 16:02:58 pm »
Vissza raktam mindent szikra továbra sincs, ötlet? De miért ment el, az hogy leveszem az injectort attól még mennie kéne nem? A két dolognak ezen a szinten semmi köze nincs egymáshoz.

RyAn

  • Guest
Re:MK3 probléma az injector környékén kezdődött minden
« Reply #4 on: 2013 March 05, 21:12:25 pm »
kábelkorbács rendben? nincs megszakadva a trafónál?
fekete Xr-be amit bontottam az egyik érintkező volt elolvadva.
lehet nálad is hasonlo lehet a piszkálástól még akkor is ha neked a szivósor alatt van a trafó.

Offline TPoT

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 228
  • Segített?: +12/-1
Re:MK3 probléma az injector környékén kezdődött minden
« Reply #5 on: 2013 March 06, 15:21:11 pm »
Főtengely felső holtpont jeladó?
Az jó?

Offline wesen

  • Újonc
  • *
  • Posts: 4
  • Segített?: +0/-0
Re:MK3 probléma az injector környékén kezdődött minden
« Reply #6 on: 2013 March 06, 18:15:48 pm »
Ma nem jutottam el odáig de holnap megnézem ezeket, de a trafóig eljut az áram onnét van halott mindegyik gyertyánál... eddig ennyi  8)  :notworthy:

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:MK3 probléma az injector környékén kezdődött minden
« Reply #7 on: 2013 March 07, 13:29:58 pm »
Ma nem jutottam el odáig de holnap megnézem ezeket, de a trafóig eljut az áram onnét van halott mindegyik gyertyánál... eddig ennyi  8)  :notworthy:

Mindentől függetlenül le lehet ellenőrizni a gyújtást a trafótól kezdve.
Az összes kivett gyertya házát össze kell drótozni és a motorföldhöz kötni.

A trafó egyik szélső primér érintkezőjének adni kell egy földet,
A középső primer pluszt ki kell vezetékezni, és egy pillanatra hozzá kell érinteni a trafó plusszához. (megszikráztatni.)
Amikor elveszed, akkor 2 gyertyán látnod kell a szikrát.

Ha nincs szikra vagy gyenge, akkor lehet visszafelé haladni a gyertyáktól kezdve.
Pl. ha az 1-4 gyertyapipák közepét úgy hosszabbítod meg, hogy kb. 0,5-1 centire legyenek egymástól, akkor köztük át kell ugorjon a szikra.
Ez az ún. parazita gyújtás miatt van így, egyszerre két henger gyertyáján halad át az áram.

Vagy kimérheted a trafót ellenállás mérővel.
A szekunder körben az 1-4 és 2-3 kimenetek között 5-10 kOhm, minden más érintkezőhöz mérve szakadás kell legyen.
A primert és szekunder érintkezői között szakadás a jó.
A primer középső földje és a két vezérlő plussz között ugyanannyi kell, hogy legyen az ellenállás. (Nem emlékszem mennyi.)
« Last Edit: 2013 March 07, 13:36:28 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin