Milyen szonda van az 1994-es Mk3 1.1 OHV kipuff leömlőben?
Cirkónia (Zirconia), Titánium (Titania) vagy Planár (Planar)?
http://www.lambdapower.co.uk/TechNotes/Tech-6.asp
Sejtésem szerint Cirkónia, de jó lenne egy megerősítés.
Már a Zirconia/Planár szondák kellenek az autóinkba. A planár szonda egy újabb fejlesztés a Boschtól, un. lapos mérőcellás, mely igen sok előnnyel rendelkezik a régi, sima zirconia(thimble) szondákhoz képest! Már 150fokon tud működni, azaz igen gyors a felfűtési ideje, akár csak 5-6 mp, és 930fokos hőmérsékletet is elvisel.
Ez kell már a régebbi autókba is, ugyan úgy 0,1-0,9V között közlik az adatokat a komputernek, csak korszerűbb.
A Titania szonda is 3, vagy 4 vezetékes planár szonda, csak ott más adatokat közöl a szonda. 0-1V, vagy 0-5V a vezetékek számtól függően... Néhány Opelnél használták/ják ezeket...
5 vezetéskesben is van zirconia/planár szonda. Az valójában 6 vezeték, de a szondában azt már egy ellenállás miatt 5-re csökkentették... Ezt SCi Mondeokba, és a fosvágen konszern autóikban használják előszeretettel, mégpedig előre...
Én 4 vezetéskes Bosch Zirconia/Planár szondát tudok adni újat, jó áron.