Author Topic: MK4 - 'Kiakadt' vízhőfokjeladó  (Read 15059 times)

Offline icelander

  • Újonc
  • *
  • Posts: 4
  • Segített?: +0/-0
MK4 - 'Kiakadt' vízhőfokjeladó
« on: 2012 December 22, 21:22:56 pm »
Sziasztok !

Új vagyok a fórumon, és a Fiesták világában (meg valamilyen szinten az autókéban is:), de életem első saját autója egy '98-as Fityesz lett, és nagyon örültem, amikor megláttam hogy létezik ez a közösség, ahol lehet kérdezősködni, így hát hozzá is látnék ;

A problémám az lenne, hogy a vízhőfok mutató műszerem a műszerfalon a piros jel alatt van, és nem mozdul, kiakadt.
A hűtővíz nem forr egyáltalán, tökéletesen működik az autó, viszont azt mondták, hogy ezáltal többet is eszik, mert hidegnek érzi a motort (Vagy fordítva ?!:)
Ez most télen városban kicsit meg is látszik, viszont amikor elhoztuk (Kaposvárról Dunaújvárosba) akkor kb. negyed tank benzinnel hazajöttem vele pályán.
Ez valószínű azért lehet, mert már beállt az üzemi hőfokra, és nem adott neki annyi naftát. (?)

Elvittem szerelőhöz, aki alaposan rám ijesztett, (és ismerős létére legombolt rólam nem kevés pénzt a semmiért így karácsony előtt).
Megnéztük a hőgombát, hátha az a baj, kimérte fázisceruzával - vagy mivel - és teljesen jó értékeket mutatott a vezetéke, rádugta laptopjára, ott is kidobta a hibát, hogy a hőfok jeladó nem működik (ezt mondtam neki én is), meg olyan értékeket mutatott a program, hogy pl. a motor -40fokos, amikor meg 'normál' volt, akkor is csalt 20 fokot kb. , mert lemérte valami infrás hőmérővel a járó motort.
Szétszedte a falat is, 'visszatekerte' kézzel a mutatóját, ami gyújtás után automatikusan visszaállt a piros alá.
Aztán a vége az lett, hogy adjam el, mert 'kompjútert' kell benne cserélni, merthogy az ad rossz jelet a műszerfalra...

A kérdésem az lenne, hogy ez tényleg ekkora baj ?

Offline bosdaniel

  • A mester
  • *****
  • Posts: 495
  • Segített?: +36/-0
Re:MK4 - 'Kiakadt' vízhőfokjeladó
« Reply #1 on: 2012 December 22, 21:35:11 pm »
Vízhőfok jeladó hiba szokott ilyen tünetet okozni,ha az autód ohv,akkor sima egy szálas a jeladó, ha lehúzol a kábelt róla és a műszer nem akad ki,akkor az a gond.
A cucc ára nincs kétezer forint és egy 10-11-es villáskulcs segítségével kitekered a régit(persze minimális hűtőfolyadék elfolyik) és betekered az újat,csati visszadug és kész.

Offline icelander

  • Újonc
  • *
  • Posts: 4
  • Segített?: +0/-0
Re:MK4 - 'Kiakadt' vízhőfokjeladó
« Reply #2 on: 2012 December 22, 21:43:23 pm »
 :notworthy:

Köszönöm a gyors választ !

Bocs a laikusságomért ... de mi az hogy "ohv" ?

Amúgy ez a hőbomba, -vagy mi- amit mondasz ?
Mert a szerelő rátett egy zsír újat (legalábbis azt mondta), és azzal is ugyanezt produkálta.

Vagy akkor lehet nem egyről beszélünk...(mert ő simán kézzel széthúzta, és nem folyt hűtőfolyadék sem.)

Amúgy ez árt az autónak hosszú távon, ha ez a műszer ki van akadva ?

RyAn

  • Guest
Re:MK4 - 'Kiakadt' vízhőfokjeladó
« Reply #3 on: 2012 December 22, 21:50:35 pm »
először is milyen motorról beszélünk?
alapszabály h ezzel kezdünk. '98-ban volt 3 fajta benzin motor legalább.

Offline bosdaniel

  • A mester
  • *****
  • Posts: 495
  • Segített?: +36/-0
Re:MK4 - 'Kiakadt' vízhőfokjeladó
« Reply #4 on: 2012 December 23, 07:25:28 am »
:notworthy:

Köszönöm a gyors választ !

Bocs a laikusságomért ... de mi az hogy "ohv" ?

Amúgy ez a hőbomba, -vagy mi- amit mondasz ?
Mert a szerelő rátett egy zsír újat (legalábbis azt mondta), és azzal is ugyanezt produkálta.

Vagy akkor lehet nem egyről beszélünk...(mert ő simán kézzel széthúzta, és nem folyt hűtőfolyadék sem.)

Amúgy ez árt az autónak hosszú távon, ha ez a műszer ki van akadva ?

Igen az,de mint Írták írd le milyen,vagy ha nem tudod tegyél föl képet és úgy könnyebb lesz beazonosítani,hogy milyen motor van a gépedben,de haleírod hány köbcenti,akkor az is agy segítség.
Ha 1.3,akkor valószínű OHV,ha 1.25,akkor ZETEC stb...

Offline icelander

  • Újonc
  • *
  • Posts: 4
  • Segített?: +0/-0
Re:MK4 - 'Kiakadt' vízhőfokjeladó
« Reply #5 on: 2012 December 23, 09:51:06 am »

1.25-ös Zetec motor van benne.
« Last Edit: 2012 December 27, 14:11:08 pm by icelander »

Offline bosdaniel

  • A mester
  • *****
  • Posts: 495
  • Segített?: +36/-0
Re:MK4 - 'Kiakadt' vízhőfokjeladó
« Reply #6 on: 2013 January 02, 18:28:00 pm »


Alul vezérelt és felül szelepelt motort  takar az OHV
A vezérműtengely nem a hengerfejen van,hanem a blokkban hátul
A Zetec DOHC felül szelepelt és felülvezérelt dupla vezérműtengellyel és 16 szeleppel ellátott gépezet
Na ez a különbség,de ehhez a motorhoz nekem sajna lövésem sincs szervizelés téren :-\  

Offline TPoT

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 228
  • Segített?: +12/-1
Re:MK4 - 'Kiakadt' vízhőfokjeladó
« Reply #7 on: 2013 January 03, 18:12:12 pm »
Az autódnak semmi baja nem lesz emiatt-pusztán zavaró, hogy nem látod a vízhőfokod (ha ettől függetlenül a kocsi jól megy, nem forralja a vízet-így értem....)

Offline icelander

  • Újonc
  • *
  • Posts: 4
  • Segített?: +0/-0
Re:MK4 - 'Kiakadt' vízhőfokjeladó
« Reply #8 on: 2013 January 09, 20:41:00 pm »
Az autódnak semmi baja nem lesz emiatt-pusztán zavaró, hogy nem látod a vízhőfokod (ha ettől függetlenül a kocsi jól megy, nem forralja a vízet-így értem....)

akkor megnyugodtam.
eddig semmi baja nem volt, mondták is, hogy nem forralja a vizet, eddig nem is forralta, szépen megy meg minden.
csakhát igen ... elég zavaró, hogy nem látom a hőfokot ...

köszi a választ !

Offline Matthewben

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 79
  • Segített?: +0/-0
Re:MK4 - 'Kiakadt' vízhőfokjeladó
« Reply #9 on: 2013 February 07, 00:16:56 am »
Szia!

Nekem is hasonló volt a problémám! Azzal a különbséggel, hogy nekem menet közben mozog ide-oda a mutató! Néha felmelegszik a megfelelő tartományba, néha nincsen sehol sem és ezt képes menet közben is produkálni. Először termosztátra gyanakodtam, de azt frissen cseréltük immáron második éve, gyári új ford alkatrészre. Így talán nem ez parádézik. Maradt a hőgomba és vagy a mutató jeladója. Ha írsz nekem e-mail-t a bencsik.mate@gmail.com címre, akkor egy kedves fiestás cartárs nekem elküldött fényképes segédletét át fogom tudni küldeni Neked! Ő hőgombát cserélt és nála megszűnt a probléma.

Én nekem eddig rendszeresen közbe jött valami és még nem tudtam neki állni a barkácsolásnak, így saját tapasztalatról még nem tudok beszámolni!

RyAn

  • Guest
Re:MK4 - 'Kiakadt' vízhőfokjeladó
« Reply #10 on: 2013 February 07, 09:32:50 am »
Szia!

Nekem is hasonló volt a problémám! Azzal a különbséggel, hogy nekem menet közben mozog ide-oda a mutató! Néha felmelegszik a megfelelő tartományba, néha nincsen sehol sem és ezt képes menet közben is produkálni. Először termosztátra gyanakodtam, de azt frissen cseréltük immáron második éve, gyári új ford alkatrészre. Így talán nem ez parádézik. Maradt a hőgomba és vagy a mutató jeladója. Ha írsz nekem e-mail-t a bencsik.mate@gmail.com címre, akkor egy kedves fiestás cartárs nekem elküldött fényképes segédletét át fogom tudni küldeni Neked! Ő hőgombát cserélt és nála megszűnt a probléma.

Én nekem eddig rendszeresen közbe jött valami és még nem tudtam neki állni a barkácsolásnak, így saját tapasztalatról még nem tudok beszámolni!

mk3 Zetec Fiesta ugyanez a  tünet. termosztát csere, jeladó csere után sem változott meg. igy maradt a müszer.
én inkább vettem egy kiegészitő müszert. és mivel nem használom most majd ha jön a jóidő bekötöm.