sokat nem érsz vele, csak annyit hogy kicsit dúsabb lesz a keverék. Ugyanis a befecskendezett benzin mennyiségét az ECU a MAF és a TPS szenzor adatai alapján a benne tárolt injektor nyitási idővel (millisecundumos nagyságrend) szabályozza. lehet létjogosultsága, de ahhoz hogy érezhető tényleges eredményt érj el ahhoz át kell szerkeszteni az egész szívó oldalt, játszani szívócső keresztmetszettel, szelepekkel, stb... és még sorolhatnám miket kell megváltoztatni hozzá.
Megjegyezném, hogy kis mértékben működhet a dolog, de arra számíts hogy bizony ha dúsítod a keveréket, egy bizonyos szintig csak a zöldkártyán nem fog átmenni az autó, utána meg már túl dús lesz, és fulladni fog, és brutál mód zabálni.
Ennél bizony a placebo hatás amit sok önjelölt tuning mágus érzékelni szokott, meg az a kicsi amit a károsanyag kibocsátás kárára ki tudsz hozni a gyári rendszerből, azt lehet érzékelni.
De ha kicsit is komolyan gondolod akkor pl nem abból a lökőrudas 1.3-ból fogsz tuninggépet csinálni, nem egy gyorsjárású motor az, és mint tudjuk P=M*2(pí)*n. Ahol P a teljesítmény, M a forgatónyomaték, és n a fordulatszám. Ebből az összefüggésből következik mivel a nyomaték értéke a motor geometriai jellemzőiből számítható, így konstansnak tekinthetjük (mivel nem ezeken változtatunk). Tehát marad a fordulatszám amit változtatva (növelve) teljesítményt nyerhetünk ki a motorból. Fordulatszámot növelni viszont nem lehet korlátlanul sajnos. Mert egy 1.3-as OHV motorban nem elég könnyűek a mozgó alkatrészek a magas fordulatú üzemhez így a tehetetlensége is nagy, és még nem is jutottunk el a motor kialakításához ami miatt megint nem éppen ideális magas fordulatú üzemre a szelepnyitások és zárások miatt és még lehetne sorolni tovább.
Szóval a lényeg hogyha változtatsz az üzemanyag nyomáson azzal kizárólag minden esetben dússá teszed a keveréket, fogyasztásodat növeled, bizonyos mértékig amit még az előgyújtás gyári értéken tartásával elvisel még a motor lehet némi plusz teljesítményt kihozni belőle, de itt ne nagy növekedést várjál. Ha már az üzemanyag nyomással játszol minimum kell egy sport betétszűrő az autóba (direktszűrőt nem ajánlom, mert még rosszabb lesz tőle a teljesítmény ha a motor hőjétől nem választod el). És így el lehet érni némi változást, gyakorlatilag némi tartalékot lehet előhozni a motorból.