Author Topic: mk6 remegö alapjárat  (Read 17735 times)

Offline IHU645

  • Újonc
  • *
  • Posts: 6
  • Segített?: +0/-0
Re:mk6 remegö alapjárat
« Reply #15 on: 2014 August 17, 11:24:46 am »
Hali!

Új vagyok itt, segítséget szeretnék kérni, alábbi hibával kapcsolatban (2002 1,4-es benzines fiesta 42.000KM) :

Kihúzatás után 4-6 ezres fordulatig, majd kuplung benyom, esteleg fékezés is, kanyarodás miatt leesik a fordulat 500-alá és leáll a masina!

a fent leírtakkal bármikor elő jön a hiba, de a bosszantó, hogy néha már 3 ezres forduéat után is teljesen váratlanul leáll a motor.

Fojtószelep tisztítás meg volt, gyertya csere meg volt, üzemanyag nyomoásmérés szintén pedálkapcsolók szintén, cseréltem fojtósdzelepet (igaz bontottat kettőt is), de a hiba még mindig fenn áll. híbakód nincs:-(
a compúter akkor sem hozott ki hibát, amikor menet közben rá volt dugva és előjött a hiba. elvileg vákumcsöveken nincs szakadás igaz azokat még nem cseréltem le, gyújtáskábeleket szintén nem cseréltem még.


Ha valakinek volt hasonló jelenség, szívesen olvasnám a megoldást, vagy olyan infó is jól jönne, hol tudok 130.000-nél olcsóbban venni új (vagy garantáltan jó) fojtószelepet, ilyet keresnék:

Offline 52a52a

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 59
  • Segített?: +2/-0
Re:mk6 remegö alapjárat
« Reply #16 on: 2014 August 18, 10:01:56 am »
Hello ! Attól hogy leáll a motor nem biztos hogy a fojtószelepre gyanakodnék, inkább az alapjárati motor hibájára. Látszólag nekem sem volt a vákuumcsőnél szakadás, de amit megnyomtam egyből leállt az autó (levegőt kapott).
Az alapjárati motor csatlakozóját nézd meg nem oxidálódott, majd kivenni a motort ami egy idő után el szokott kormolódni esetleg nehezen mozog. Ezek csak tippek.
Ford Fiesta MK6 1,25 Benzin (2004)

Offline IHU645

  • Újonc
  • *
  • Posts: 6
  • Segített?: +0/-0
Re:mk6 remegö alapjárat
« Reply #17 on: 2014 August 18, 10:18:58 am »
Hali! Köszi a tippet.
Ebben a szériában nincs alapjárati motor. A vákuum csöveket még átnézetem. A hibajelenség olyan mint amikor a motor magas fordulatról, amikor ugye nagyot nyit a pillangó szelep, lassan térne vissza alaphelyzetbe és sok levegőt kap viszont üzemanyagot nem és 500 alá esik a fordulat.Az a bosszantó, hogy semmi hibakód nincs:-(

Offline IHU645

  • Újonc
  • *
  • Posts: 6
  • Segített?: +0/-0
Re:mk6 remegö alapjárat
« Reply #18 on: 2014 August 18, 16:54:51 pm »
Mai tapasztalat az alapjárattal kapcsolatban:

reggeli indításnál gondoltam kivárom, hogyan változik az alapjáratom, indítás után kb.1300-as fordulat, majd szép lassan ahogy melegszik kúszik lefelé kb 4 perc alatt 800-ra, amíg ment lefelé, a gézpedáltól apró kattanaás hallatszik időnként és akkor a mutató kb. 1 mm mozog a kattanással egyidőben.

Milyen kapcsoló van a gázpedál környékén ami befolyásolhatja az alapjáratot?

ja és az is érdekes, hogy ha csak úgy simán felpörgetem 5-6 ezerre a fordulatot, akkor nem áll le a motor??

Offline 52a52a

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 59
  • Segített?: +2/-0
Re:mk6 remegö alapjárat
« Reply #19 on: 2014 August 22, 13:53:57 pm »
Elektromos a gázpedál ?
Ford Fiesta MK6 1,25 Benzin (2004)

Offline IHU645

  • Újonc
  • *
  • Posts: 6
  • Segített?: +0/-0
Re:mk6 remegö alapjárat
« Reply #20 on: 2014 August 27, 08:22:41 am »
Hali! újabb kérdésem lenne: a gyújtáskábel hibát, vagy a gyújtástrafó hibát a motordiagnosztika kihozza hibalistán, vagy egy autóvillamossági szerelő ki tudja mérni, hogy megfelelő áramot ad-e le??
Vagy meg kell vegyek egy kábelköteget és egyenként cserélgessem??

Offline IHU645

  • Újonc
  • *
  • Posts: 6
  • Segített?: +0/-0
Re:mk6 remegö alapjárat
« Reply #21 on: 2014 September 03, 18:14:11 pm »
A gyújtás rész rendben van, a hiba továbbra is jelentkezik:-(
Nyíregyháza környékén nincs egy márkatárs akinek hasonló motorral van szerelve a gépsas (2002. évjárat 1,4 16v 59KW benzines), hogy egy fojtószelep teszte csináljak, mert ha tutira az a hiba, akkor rendelek egy gyátri fojtószelepet!

Offline vszabo

  • Újonc
  • *
  • Posts: 1
  • Segített?: +0/-0
Re:mk6 remegö alapjárat
« Reply #22 on: 2014 September 19, 20:25:17 pm »
Sziasztok,

nekem is fennáll a probléma, 1.4 (80 LE). Sajnos nem jutottunk előre, sem Ford szervízben, sem egyéb diagnosztikai megoldással. Vákuumcsövet, tömítéseket cseréltem már, nem vagyok biztos abban, hogy tényleg a fojtószelepház a hibás.

Másik dolog, ha valakinek le is fullad, az nézesse meg a vezérlését, mert lehet hogy szíjcserénél 1-2 fokot elállítódott és azért nem működik rendesen. Ez nálam is probléma volt, aztán megoldódott. Pillanatnyilag viszont az ingadozásra nem tudok megoldást. 140 eFt-ért cserélni és ha nem az a baja!? Kicsit drága próbálkozás...
Olyan szervíz, ahol rá is jönnének konkrétan a hibára...

Ötlet esetleg valakinek?

Köszi!

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:mk6 remegö alapjárat
« Reply #23 on: 2014 September 20, 07:58:12 am »
elrakták a vezérlést,tényleg?járjatok csak mindenféle kontár autószerelőhöz,akinek nincs hozzá semmije.jeleket hiába keres a motoron mert nincs célszerszám van amivel felső hp ra állítod a motort és lefixálod hogy nem mozdítsd el és ne rakd el a vezérlést
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

Offline IHU645

  • Újonc
  • *
  • Posts: 6
  • Segített?: +0/-0
Re:mk6 remegö alapjárat
« Reply #24 on: 2014 November 19, 19:32:11 pm »
Sziasztok!
Nekem is megoldódott az alapjárati problémám a mai napon, nem kevés idő, pénz és alkatrészcsere után.
Az én fiestámon is a vezérlés volt rosszul lecserélve, pedig  :ford: márkaszervízben volt a vezérlés cseréje végrehajtva gyári alkatrészekkel számlával igazolva stb. ja és persze náluk is voltam a problámámmal, de okosan csak azt javasolták vegyek gyári gyertyákat mert a fiesta érzékeny a gyertyákra :( így a német Bosch gyertyáimat 6500-Ft-ért recseréltem gyári Made in USSR gyertyákra :(
Csak azért írtam, hogy más se essen neki a fojtózselep cseréjének első szóra, végül is a feléből (kb. 75.000-FT) megoldódott :(
HA valakinek még is fojtószelep gondja van, akkor nekem van egy eladó (bontott), a korábban belinkelt fotón látható típusú, és kódszámú!
Ja és ha csak az elektronikája ment tönkre a fojtószelepnek, akkor a Csergő (opel és ford) kft-nél (Budapest) lehet kapni 15-20.000 ft környékén külön ezt a részét!