nem viccelek halál komolyan mondom. elöregedett a tető, vagy nem zártad be rendesen. sajnos ezek ilyenek, 4 éve cabriozok, 4 éve minden eső után vizes az összes ülés a kocsiban én már megszoktam, nem mondom hogy szeretem, de ez belefér az élménybe
Ezen marha jót röhögtem!
Xar a tetőd és beázik? Szokd meg! Ez aztán a jótanács.
Azért, mert te igénytelen vagy, mi ugye még lehetünk igényesek?
Szerencsére van olyan kabriós is, aki nem így áll hozzá és megkeresi/kijavítja a hibát. A vízben tocsogó ülésű kabrió ugyanis nem gyári és nem megszokandó jelenség.
Akinek ázik az 3 dolgot nézzen meg a Calypson.
1. Szedje le a tetőkárpitot és nézze meg a 4 sarokban a vízelvezető csöveket. Le tudnak csúszni és repedeznek is. Érdemes Mondeo/Scorpio csőre cserélni, azok masszívabbak. Szódával kell tesztelni, hogy van-e dugulás. Ha van, akkor csere.
2. Elég hosszú-e a ponyva (nem ment-e össze) és mind a 4 oldalon felfekszik-e a szigetelésre a keret. Ha nem, akkor ponyvacsere.
3. Maga a tetőkeret szorosan van-e rajta a tetőlemezen. 8-as alátétes anyák rögzítik a kárpit alatt, le tudnak lazulni azok is.
Meg ugye a ponyva maga. Ha repedezett, akkor azon bemegy a víz. Oda átmenetileg jó a fekete sziló, de idővel úgyis áthúzás lesz.
És a karbantartás. Az a ponyva repedezik és szakad, amelyik nem elég rugalmas. Gumi éás tetőápolóval havont át kell kenni, különben kiszívja a nap és repedezni fog.
Olyan tanácsokat meg ne adjunk, hogy "ha ázik a Calypso, akkor szokd meg", mert ezzel elriasztjuk az egyszerű júzert az élménytől és erősítjük azt a marhaságot, hogy a cabrió mindig beázik. Ez egyrészt nem igaz, másrészt aláássa azok munkáját, akik érdemben javítanak beázó kabrió tetőt.
Mert a jól javított és helyesen karbantartott kabrió nem ázik be.