Már több helyen volt szó erről, de leírva sehol sincs ez az egyszerű művelet.
Gondoltam sokaknak jól jöhet, ha leírom hogyan is kell...
Szerszámigény:-csillagcsavarhúzó (a légszűrő levételéhez)
-10-es dugókulcs
-11-es, 13-as, 19-es csillagkulcs
-Hézagmérő (párszáz forint bármelyik autósboltban)
Nos előszöris szedd le a levegőszűrőt, hogy hozzáférj a szelepfedélhez.
Ezután húzd le a gyertyapipákat és vedd ki a gyertyákat(ezt a lépést
itt már ecseteltem képekkel megtűzdelve).
Lazítsd fel a generátor feszítőjét (
13-as kulcs kell hozzá), hogy letudd venni az éjszíjat. Majd vedd le a szelepfedelet (
10-es dugókulccsal).
Fogj egy
19-es csillagkulcsot és forgasd addig a motort (a kulccsal) amíg a 4. hengeren a szelepek váltják egymást.
Vigyázz, a hengersorrend 1-2-4-3 !!!!
Azaz mialatt az egyik szelepemelő felfelé mozog, a másik kezd lefelé mozogni és amikor a két szelepemelő egymagasságba kerül a szelepek váltják egymást.
A hézag beállítás elött mozgasd meg a szelepemelőket, mert elképzelhető, hogy nem áll vissza rendesen a helyére.*Nos, ha megvan akkor (egy
11-es csillagkulccsal és
hézagmérővel) beállíthatod az 1. henger szelephézagait (tehát nem azt amelyiken a szelepemelőváltást nézted!!!) a szelepemelő és a szelepszár között.
A hézagot úgy kell beállítani, hogy a hézagmérő feszesen csúszkaljon a hézagban.*A gyári (hézag)értékek:Szívószelep: 0.2mm
Kipuffogószelep: 0.3mm
Ezután fél-fél fordulatokat forgatva a főtengelyen a következő táblázat alapján állítsd be a többi hengert is.
Szelepváltás | Szelepbeállítás |
4.henger | 1.henger |
3.henger | 2.henger |
1.henger | 4.henger |
2.henger | 3.henger |
Ha kész, szereld össze a motort és indíthatod is
ugye nem is bonyolult túlságosan?
* Köszönet a leírás tökéletesítéséért
FIESTA2002 barátunknak