Author Topic: mk4 Fiesta 1.3Endura 50LE-ről 60LE-re  (Read 6786 times)

Offline tetyo

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 32
  • Segített?: +1/-0
mk4 Fiesta 1.3Endura 50LE-ről 60LE-re
« on: 2012 March 08, 15:33:22 pm »
Sziasztok!

Biztos sokan tudjátok, hogy 2 féle mk4 tipust gyártottak, az 50 lóerőset német piacra /kisebb co2 kibocsatas miatt/ a 60 lovasakat meg minden egyéb országba. Namármost, mind a két verzió motorikusan es minden tekintetben ugyan az. Adódik a kérdés, hogyan lehetne az 50LE-ből 60-at csinálni.

Nekem az 50lovas verzió van. JJA-val kezdődik a számom.

1.3 i   1995.08 -> 2002.01   37/50   1299   Benzin   JJA, JJC, JJE, JJJ, JJK, JJM
1.3 i   1995.08 -> 2002.01   44/60   1299   Benzin   J4C, J4J, J4L, J4Q, J4R, J4T

nagyon hozzáértő szakira lenne szükségem aki meg tudná válaszolni a következőket:
- úgy tudom, hogy az ECU-ben levő program csak a más. Ha szerzek egy J4C, J4J stb fiesta ECU-t bontottan, azt akkor beszerelhetem a meglevőm helyére probléma nélkül és máris 50 helyett 60 lovas lesz a gép? Kell-e kódot olvasni, pin-t beállítani, a másik ECU berakása után vagy előtt? Lehetnek-e felcserélt érinkezők a két ECU tekintetében, hogy megakadályozzák a cserét?

Ezer köszönet ha valaki tud segiteni, vagy tudja kihez fordulhatnék pl telefonon.
Ha meg lehet egy sima ECu cserével oldani, akkor sokakat érinthet a dolog...

RyAn

  • Guest
Re:mk4 Fiesta 1.3Endura 50LE-ről 60LE-re
« Reply #1 on: 2012 March 09, 17:25:41 pm »
szerintem ott mással is van bonyolítva az nem csak ECUval. EGR szelep stb...

Offline Döfike

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 106
  • Segített?: +8/-5
Re:mk4 Fiesta 1.3Endura 50LE-ről 60LE-re
« Reply #2 on: 2012 March 09, 20:37:20 pm »
Vagy akár hengerfej is, mint az 1.8nál...
Azé' még maradok... :)

Ex: mk3 1.3i (RQC Swap)

Offline tetyo

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 32
  • Segített?: +1/-0
Re:mk4 Fiesta 1.3Endura 50LE-ről 60LE-re
« Reply #3 on: 2012 March 10, 09:12:44 am »
Nem tudom, a neten én ezt találtam:

"The engine in the German and other countrys is the same, they just have different ECU programmes controlling the fuelling, and hence the power output."

Offline kombusz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 438
  • Segített?: +33/-8
Re:mk4 Fiesta 1.3Endura 50LE-ről 60LE-re
« Reply #4 on: 2012 March 11, 13:39:51 pm »
ezen.több.forumon.is.megy.a.vita.hogy.elég.e.csak.a.motorvezérlöt.cserélni.
többen.azt.irják.nem.elég.csak.annak.a.cseréje.többmindent.kell.cserélni.

RyAn

  • Guest
Re:mk4 Fiesta 1.3Endura 50LE-ről 60LE-re
« Reply #5 on: 2012 March 11, 19:55:41 pm »
ha egyik még csak EEC IV a másik már EEC V akkor motorkábelköteg is cserés és akkor már sok más is  :-\

Offline kombusz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 438
  • Segített?: +33/-8
Re:mk4 Fiesta 1.3Endura 50LE-ről 60LE-re
« Reply #6 on: 2012 March 11, 22:06:55 pm »
50loerös.autorol.beszélünk.arra.már.ne.haragudjon.meg.senki.minek.chiptuning? ;D
értem.én.hogy.mezei.lobol.overdose-t.akarunk.na.de.hát... :D

mindkettö.elvileg.ahogy.olvastam.EEC.V.ös.compival.van.már.mk4-be
de.valami.folytoszelepkábelt.is.cserélni.kéne.meg.még.valamit.valami.ilyenröl.hablatyolnak.külföldi.forumokon.

Offline tetyo

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 32
  • Segített?: +1/-0
Re:mk4 Fiesta 1.3Endura 50LE-ről 60LE-re
« Reply #7 on: 2012 March 13, 12:16:44 pm »
En szerzek kolcsonbe egy bontott 60LE progis ECU-t, berakom, kiprobalom. Nincs mit vesziteni vele. Aztan megirom, mi lett. Mindenkeppen fontos, ha valaki olvassa ezt a topicot es tud hasznosat irni akkor ne habozzon!!  ;)

Offline tetyo

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 32
  • Segített?: +1/-0
Re:mk4 Fiesta 1.3Endura 50LE-ről 60LE-re
« Reply #8 on: 2012 June 22, 12:33:26 pm »
Sziasztok!

Megvan a megoldás hogyan lehet mk4 fiestából 60 lovas verziót csinálni. Az 50 lovas példányokat németországban szerelték, mint az enyémet is, az összes többi országban 60 lovasak ezek az Endura motorok.
Az alábbi átalakitás minden bizonnyal a Ford KA modellekre is igaz, úgyhogy sokakat érinthet.

Ezeket az Endura motorokat 60 lóerősre tervezték, viszont a német mérnökök valamiféle károsanyag kibocsájtás csökkentésének érdekében 50 lóerősre korlátozták. Ezt úgy érték el, hogy a pillangó szelep csak 50%ban nyit ki teljes gázadáskor a gyengébbiknél, az erősebbiknél pedig 100%ban.

A megoldás a pillangó szelep cseréje. Az ECU mind a két verziót kezeli nem kell új program. Az aksit le kell venni egy 3 órára amig a régi adatok kitörlődnek, majd az új pillangó szelep felszerelése után egy jó fél órát ajánlatos meghajtani az autót, hogy betanulja az új szelep vezérlését.

A cserét mindenki meg tudja csinálni aki ért valamelyest a kocsikhoz, aki nem annak szerelőt ajánlok.
Szükség lehet esetleg gázbowden cserére a más hossz miatt.

Az autó igy +7kW kap azaz 10 lóerőt. Ez 20%-os teljesitmény növekedés. A fogyasztás nem emelkedik emlitésre méltóan, mivel ezt a motor 60 lora tervezték.

Levegőáramlás mérőt nem kell cserélni, semmit sem kell csak a pillangó szelepet!
Az új szelep ára nagyon drága, bontottat szerezzetek. A fiestába a ford ka pillangója is nagy valószínűséggel jó, mivel mindkettőt készitették endura motorral.

Hát roviden ennyi, jo szerelest és gyorsulást kivánok!  8)

RyAn

  • Guest
Re:mk4 Fiesta 1.3Endura 50LE-ről 60LE-re
« Reply #9 on: 2012 June 22, 15:58:37 pm »
volt Escort 1.3 Efi is ;)

Offline Csipi

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2626
  • Segített?: +110/-7
Re:mk4 Fiesta 1.3Endura 50LE-ről 60LE-re
« Reply #10 on: 2012 June 22, 20:09:59 pm »
A két "50 vs 60 LE" topikot összevontam, elég egy helyen kitárgyalni.
ildipontbretus kukac gmail pont com

Offline tetyo

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 32
  • Segített?: +1/-0
Re:mk4 Fiesta 1.3Endura 50LE-ről 60LE-re
« Reply #11 on: 2012 July 05, 11:14:07 am »
A dolog működik, egy ford ka-ból való pillangószelepre csereltém ki a gyárit, jócskán észrevehető a +10 LE. Ha valami kérdés felmerülne ide irjatok és segítek.