Author Topic: mk3 xr2i olajkinyomás  (Read 13386 times)

gizmoz

  • Guest
mk3 xr2i olajkinyomás
« on: 2007 July 04, 15:40:38 pm »
Hali!
Én most vettem pár napja egy xr2i-t,és hazafele észrevettem,hogy csöpög az olaj.Úgy láttam,hogy az olajbetöltőnél,és a karterkivezető csőnél nyomja ki az olajat.Szinte az egészet kinyomta.Mitől lehet ez?Hogyan lehet orvosolni a problémát?
Abszolút nem értek az autóhoz,még kezdő vagyok. :-)
Akinek van valami ötlete,kérem segítsen.Köszi
Hali

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: mk3 xr2i olajkinyomás
« Reply #1 on: 2007 July 05, 10:18:07 am »
Sajna még nem volt XR2-m így nem tudom pontosan, hogy néz ki a motor. Nézd meg hol folyik az olaj pontosan, lehet, h csak valami kisebb tömítés szakadt át, ami párszáz forintból gyógyítható. Vagy épp a gumicső adta meg magát (a kartergázcső), azt meg valószínű bontóban kapsz szintén 1-2százforintért.
Az elnyomott olajat persze pótolnod kell!!! Ha most vetted pár napja akkor amúgy is érdemes kicserélni az olajat, mert az előző tulaj kitudja mikor cserélt benne...
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

KPeter

  • Guest
Re: mk3 xr2i olajkinyomás
« Reply #2 on: 2007 July 05, 11:03:06 am »
Ahoi!
Nekem olyan gondom volt igaz nem szivo hanem tuerbos motornal hogy meg volt torve a kerter gaz kivezeto cso es amikor meglepkedtem kitolta a nivopalcat a gaz es ott frocskolte az olajat szorgalmasan. Be is pureztem hogy mashol tolja. Szovala  karter csovet mindenkepp csekkold ha el van oregedve jobb ha kicsereled. Remenykedjunk hogy nem masmiatt nyomja az oilt.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: mk3 xr2i olajkinyomás
« Reply #3 on: 2007 July 05, 13:23:39 pm »
Hali!
Én most vettem pár napja egy xr2i-t,és hazafele észrevettem,hogy csöpög az olaj.Úgy láttam,hogy az olajbetöltőnél,és a karterkivezető csőnél nyomja ki az olajat.Szinte az egészet kinyomta.Mitől lehet ez?Hogyan lehet orvosolni a problémát?
Abszolút nem értek az autóhoz,még kezdő vagyok. :-)
Akinek van valami ötlete,kérem segítsen.Köszi
Hali

nézd át alaposan, az olajbetöltőnél a sapka tömítése elöregedett valószínűleg. a karterkivezető is elöregedhetett. lehet h csak ennyi a baja. a szigeteléseknél is nézd végig, pl szelepfedéltömítés. ott is tolhatja kifele az olajat.én erre tudok következtetni. vegyél bele új tömítéseket, ill jó állapotú kartercsövet, ezek nem olyan húzós tételek, és sztem megoldja. ha nem akkor komolyabban is át kell nézni, h hol ereszti.

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: mk3 xr2i olajkinyomás
« Reply #4 on: 2007 July 05, 13:53:55 pm »
Ha csak pár napja vetted, meg kell gondolni a dolog üzleti oldalát is.
Feltehetően az előző tulajnál is fogyott az olaj és ha Ő nem javítatta meg, hanem eladta, akkor valószínűleg nehezen és drágán javítható a hiba.
Mivel a hiba feltehetően az eladáskor is fennállt, nem azt kaptad, amit megvettél. (Hibás teljesítés.) Ilyenkor szóba jöhet a vételtől való elállás, árcsökkentés vagy a javítási költségek megfizettetése.
Ezeket a lehetőségeket se hagyd figyelmen kívül, mielőtt egy reménytelen javíttatási kálváriába kezdesz.
Mk6 1.3 benzin

gizmoz

  • Guest
Re: mk3 xr2i olajkinyomás
« Reply #5 on: 2007 July 05, 15:38:16 pm »
Egy ismerősöm azt mondta,hogy lehet,hogy a kompressziógyűrű eltörött,vagy elkopott.Ahoz,hogy ezt a hibát kijavítsuk szét kell szedni a motort,ami biztos sokba kerülne.Hát nem tudom.
Kb. 200 km-enként kinyom fél litert.A cső nem hiszem,hogy megvan törve,mert az olaj belefolyik a csövön keresztül egy dobozba,aminek nem tudom a nevét.
Hogy lehetne kideríteni,hogy a gyűrű repedt-e el,vagy sem anélkül,hogy szétbombázzuk a motort.
Amúgy nem füstöl annyira.

KPeter

  • Guest
Re: mk3 xr2i olajkinyomás
« Reply #6 on: 2007 July 05, 15:43:42 pm »
Bar nem vagyok autoszerelo de nekem amikor gyuruzni kellett a verdat akkor annyira fustolt hogy ramszoltak az ut kozepen hogy kigyulladt a kocsi... Mondjuk 100kmen el is egetett vagy 3 liter olajat.

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: mk3 xr2i olajkinyomás
« Reply #7 on: 2007 July 05, 15:45:59 pm »
Nem tudom mi az ismerősöd szakmája, de sejtésem szerint nem autószerelő :-\ Az olajkifolyásnak semmi köze ehhez. Ha ellenne kopva a gyűrű, akkor nem nagyon menne a szekér, sőt lehet bese indulna. Egyébként az olajfolyáson kivül megy rendesen az autó? Nincs valami rendellenes a motor járásában, teljesitményleadásában? Nézd meg rendesen a motort alul-felül, deritsd ki pontosan honnan folyik az olaj...próbáld meg megszüntetni valahogy a folyást, ha másként nem megy próbáld meg kizárni a hibás részt.
Ezután mosasd le a motort, hogy csilli-villi legyen. Menj vele pár kört ezután látszania kellene, hogyha folyik/ereszti valahol a motor az olajat.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline netcore

  • NetCore a Mester
  • *****
  • Posts: 78
  • Segített?: +2/-0
Re: mk3 xr2i olajkinyomás
« Reply #8 on: 2007 July 05, 16:12:42 pm »
de a legegyszerűbben segíteni ugy tudunk ha csinálsz képeket és közzéteszed....amugy 1.6 vagy 1.8 xr2i-t vettél?
Mk3 Fiesta XR2i 1.8 16V
:-X :-X

Ryan

  • Guest
Re: mk3 xr2i olajkinyomás
« Reply #9 on: 2007 July 05, 16:22:34 pm »
Ha csak pár napja vetted, meg kell gondolni a dolog üzleti oldalát is.
Feltehet?en az el?z? tulajnál is fogyott az olaj és ha ? nem javítatta meg, hanem eladta, akkor valószín?leg nehezen és drágán javítható a hiba.
Mivel a hiba feltehet?en az eladáskor is fennállt, nem azt kaptad, amit megvettél. (Hibás teljesítés.) Ilyenkor szóba jöhet a vételt?l való elállás, árcsökkentés vagy a javítási költségek megfizettetése.
Ezeket a lehet?ségeket se hagyd figyelmen kívül, miel?tt egy reménytelen javíttatási kálváriába kezdesz.

volt tulajjal én is beszéltem mert én is rákaptam a kocsira de hála istennek nem igy lett nagyra volt magával meg a kocsival!Viktor ez az a kocsi amit multkor átküldtem chat-en! 
Netcore 1.6os xr2i

gizmoz

  • Guest
Re: mk3 xr2i olajkinyomás
« Reply #10 on: 2007 July 05, 16:45:28 pm »
Ha csak pár napja vetted, meg kell gondolni a dolog üzleti oldalát is.
Feltehet?en az el?z? tulajnál is fogyott az olaj és ha ? nem javítatta meg, hanem eladta, akkor valószín?leg nehezen és drágán javítható a hiba.
Mivel a hiba feltehet?en az eladáskor is fennállt, nem azt kaptad, amit megvettél. (Hibás teljesítés.) Ilyenkor szóba jöhet a vételt?l való elállás, árcsökkentés vagy a javítási költségek megfizettetése.
Ezeket a lehet?ségeket se hagyd figyelmen kívül, miel?tt egy reménytelen javíttatási kálváriába kezdesz.

volt tulajjal én is beszéltem mert én is rákaptam a kocsira de hála istennek nem igy lett nagyra volt magával meg a kocsival!Viktor ez az a kocsi amit multkor átküldtem chat-en! 
Netcore 1.6os xr2i

Azt hiszem kicsit félreérthető voltam.
Azt tudom hogy hol folyik az olaj:van a szelepfedélen egy karterkivezetés, az belemegy egy szűrőszerű dobozba, amelyből két cső jön ki.Az egyik bemegy az injektor felé, a másik pedig a kerékdob elé egy dobozba. Na ez az a doboz amely kb 200 km után megtelik olajjal. Tehát a motor kinyomja magából az olajat, aminek az okát keresem. Na erre mondta az autószerelő ismerősöm hogy valószínüleg túl nagy a karternyomás, amit esetleg az egyik kompressziós gyűrű törése vagy kopása okozhat. A Cromaxnál pedig azt mondták hogy lehet hogy csak ez a kis szűrődoboz van eltömődve, igy nem szűri le az olajat, és a kartergázzal együtt kivezeti az autóból.
Eddig erre jutottam. Várom a további véleményeteket.
Előre is köszönöm!
Ja, és a motor teljesítményével viszont azt hiszem semmi baj, mert megy mint a veszedelem, és nem is füstöl.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: mk3 xr2i olajkinyomás
« Reply #11 on: 2007 July 05, 17:47:35 pm »
először is nézd meg a tömítéseket az a tuti. lehet h csak el vannak öregedve és átengedik az olajat. ez nem is nagy meló meg amúgy se árt a tömítéseket cserélni időnként.

énis a nagy karternyomásra gyanakszom ahogy a szerelőd is. a karterszűrőt se bonyolult cserélni, nézd meg és kiderül. :) ha a tömítések és a karterszűrő cseréje nem oldja meg akkor valszeg komolyabb a baj. reméljük megoldódik :)

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: mk3 xr2i olajkinyomás
« Reply #12 on: 2007 July 05, 18:24:22 pm »
Ha csak pár napja vetted, meg kell gondolni a dolog üzleti oldalát is.
Feltehet?en az el?z? tulajnál is fogyott az olaj és ha ? nem javítatta meg, hanem eladta, akkor valószín?leg nehezen és drágán javítható a hiba.
Mivel a hiba feltehet?en az eladáskor is fennállt, nem azt kaptad, amit megvettél. (Hibás teljesítés.) Ilyenkor szóba jöhet a vételt?l való elállás, árcsökkentés vagy a javítási költségek megfizettetése.
Ezeket a lehet?ségeket se hagyd figyelmen kívül, miel?tt egy reménytelen javíttatási kálváriába kezdesz.

volt tulajjal én is beszéltem mert én is rákaptam a kocsira de hála istennek nem igy lett nagyra volt magával meg a kocsival!Viktor ez az a kocsi amit multkor átküldtem chat-en! 
Netcore 1.6os xr2i

Azt hiszem kicsit félreérthető voltam.
Azt tudom hogy hol folyik az olaj:van a szelepfedélen egy karterkivezetés, az belemegy egy szűrőszerű dobozba, amelyből két cső jön ki.Az egyik bemegy az injektor felé, a másik pedig a kerékdob elé egy dobozba. Na ez az a doboz amely kb 200 km után megtelik olajjal. Tehát a motor kinyomja magából az olajat, aminek az okát keresem. Na erre mondta az autószerelő ismerősöm hogy valószínüleg túl nagy a karternyomás, amit esetleg az egyik kompressziós gyűrű törése vagy kopása okozhat. A Cromaxnál pedig azt mondták hogy lehet hogy csak ez a kis szűrődoboz van eltömődve, igy nem szűri le az olajat, és a kartergázzal együtt kivezeti az autóból.
Eddig erre jutottam. Várom a további véleményeteket.
Előre is köszönöm!
Ja, és a motor teljesítményével viszont azt hiszem semmi baj, mert megy mint a veszedelem, és nem is füstöl.
Remélem, h Cromaxéknak lesz igaza és csak a szűrő lesz cserés, de ha jól tudom a kerékdobnál lévő doboz a levegőszűrő, ha megtelt olajjal akkor a levegőszűrőt is cserélned kell+ kipucolni belőle az olajat.... :-\
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

gizmoz

  • Guest
Re: mk3 xr2i olajkinyomás
« Reply #13 on: 2007 July 06, 15:08:37 pm »
Ha csak pár napja vetted, meg kell gondolni a dolog üzleti oldalát is.
Feltehet?en az el?z? tulajnál is fogyott az olaj és ha ? nem javítatta meg, hanem eladta, akkor valószín?leg nehezen és drágán javítható a hiba.
Mivel a hiba feltehet?en az eladáskor is fennállt, nem azt kaptad, amit megvettél. (Hibás teljesítés.) Ilyenkor szóba jöhet a vételt?l való elállás, árcsökkentés vagy a javítási költségek megfizettetése.
Ezeket a lehet?ségeket se hagyd figyelmen kívül, miel?tt egy reménytelen javíttatási kálváriába kezdesz.

volt tulajjal én is beszéltem mert én is rákaptam a kocsira de hála istennek nem igy lett nagyra volt magával meg a kocsival!Viktor ez az a kocsi amit multkor átküldtem chat-en! 
Netcore 1.6os xr2i

Azt hiszem kicsit félreérthető voltam.
Azt tudom hogy hol folyik az olaj:van a szelepfedélen egy karterkivezetés, az belemegy egy szűrőszerű dobozba, amelyből két cső jön ki.Az egyik bemegy az injektor felé, a másik pedig a kerékdob elé egy dobozba. Na ez az a doboz amely kb 200 km után megtelik olajjal. Tehát a motor kinyomja magából az olajat, aminek az okát keresem. Na erre mondta az autószerelő ismerősöm hogy valószínüleg túl nagy a karternyomás, amit esetleg az egyik kompressziós gyűrű törése vagy kopása okozhat. A Cromaxnál pedig azt mondták hogy lehet hogy csak ez a kis szűrődoboz van eltömődve, igy nem szűri le az olajat, és a kartergázzal együtt kivezeti az autóból.
Eddig erre jutottam. Várom a további véleményeteket.
Előre is köszönöm!
Ja, és a motor teljesítményével viszont azt hiszem semmi baj, mert megy mint a veszedelem, és nem is füstöl.
Remélem, h Cromaxéknak lesz igaza és csak a szűrő lesz cserés, de ha jól tudom a kerékdobnál lévő doboz a levegőszűrő, ha megtelt olajjal akkor a levegőszűrőt is cserélned kell+ kipucolni belőle az olajat.... :-\
Nemnem, az nem a levegőszűrő. Ez a doboz a levegőszűrő alatt-előtt van. Silverx 1.4-esében is van egy doboz ugyanott, de egészen máshova, ha minden igaz az üzemanyagvezetékhez van kötve, az enyém pedig
a szelepfedélbe csatlakozik egy csövön és a karterszűrőn keresztül.
Egyébként Silverx szétszedte a szűrőt, mert kiderült hogy az új 7 ezer forint, és belenézett.
Van benne egy dörzsihez hasonló fémháló, ez lehet a szűrő, és semmi más, nincsen benne. Hogy mi kerül ezen ilyen drágába fogalmam sincs. Tett is a helyére egy acélból készült rozsdamentes dörzsit, tökéletesen beleillett, most kipróbáljuk remélem jó lesz. Ez a gyerek kész Mc Gyver. ;D

Ryan

  • Guest
Re: mk3 xr2i olajkinyomás
« Reply #14 on: 2007 July 06, 15:16:41 pm »
na jo hallani hogy sikerül megoldani :D