Na közben megkérdeztem a nagy Fordot is mit tudnak mondani az Lpg átalakításról,megoldható-e?
És lássék a válaszuk.
"A gázos üzemre is tervezett motor módosított hengerfejjel (szelepvezető és szelepülék módosított alapanyagú) és szelepekkel készül, mely csak akkor kerül beépítésre, ha az adott autót kettős üzemanyag rendszerrel rendelik meg (benzin és gáz üzem), egyéb esetben a hagyományos alkatrészek kerülnek beépítésre. Tájékoztatjuk, hogy az Ön autójának motorja nem rendelkezik gázos üzemmódra előkészítéssel.
A gázos üzemmódú autóknál a gyújtásrendszer fokozott karbantartást igényel, gyertya csereperiódus 40.000 km. Mivel a gáznak, mint üzemanyagnak, nincs kenő tulajdonsága, így a jelenlegi anyagokkal gyártott hengerfeje fokozottabb kopásnak van kitéve, mely leginkább a szelepszárat, szelepvezetőt, és szelepfészket érinti hátrányosan. A gyárilag átalakított hengerfejű autóknál a szelephézag ellenőrzés 60.000 km-ként esedékes, mely érték egy nem átalakított hengerfejjel szerelt autónál akár a fele futásteljesítmény is lehet, illetve gyakoribb korrekciót igényel, mely korrekció anyag- és munkadíja nem elhanyagolható nagyságrend.
További várható hátrányok:
- magasabb fogyasztás (kb. 10%), rendszertől függően kismértékű teljesítmény vesztés
- mélygarázsok használata általában tiltott
- csomagtartó kapacitás csökken
- gyakoribb karbantartás (gyújtógyertya, szelephézag)
- nagyobb futásteljesítmény után hengerfej meghibásodás
A fentieket figyelembe véve az átalakítást nem ajánljuk. "
Na hát ezek után nem tudom mi legyen.