Author Topic: Pár kérdésem lenne ?! [Motorral kapcsolatos] - 96' Fiesta Flair 1.25 Mk4  (Read 16303 times)

Offline netro

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 31
  • Segített?: +0/-0
Sziasztok!


Lenne pár kérdésem..

Van egy a topik címében írt kocsim.
Sajnos vannak problémák a motorral, csattog (gondolom hidrotőke) illetve eszi az olajat. Az olajevés alatt elég drasztikus mennyiséget fal fel, 10 000 km-ert sem bír ki egy cserével. Motortér olajos, kipufogóban nem látok nagy füstöt, szerintetek mitől lehet ez a jelenség? Vagy esetleg összefüghet a hidrotőke a többivel? Mit lehet olajfogyás ellen tenni és nagyjából milyen összegeket emésztenének fel ezek?

Anyagi része csak azért lényeges mert eszembe jutott, hogy mi lenne ha bontott motort szereznék és kicserélném a régivel. Típus, minden eggyezne.. Ez szerintetek olcsóbb megoldás? Mennyibe kerül ma egy motorcsere?

Illetve ha már ennyi mindent kérdeztem akkor mégegy a végére :D : olyat lehet csinálni, hogy egy bontott motor egy bizonyos részét kicserélem az enyémmel vagy ezek annyira patent dolgok, hogy a motor csak saját magával működik rendben? (Azaz arra gondolok itt, hogy lehet e az egyik motorból a másikba alkatrészeket áttenni? :) )

Samesz

  • Guest
Szia, hidrotőke nem lehet mert eleve korongos motor, max. ott tud csattogni a szelephézag de az állítható. Olajfogyasztás-szelepszárszimmering és legrosszabb esetben egy gyűrűgarnitúra. Emiatt nincs értelme bontott motorral foglalkozni, ha gyűrűzni kell 'bár nemhiszem' és le kell venni a hengerfejet meg az olajteknőt 15-25000ft max. a javítása mindenestől.   ;)

Offline netro

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 31
  • Segített?: +0/-0
Nagyon szépen köszönöm a választ. Amúgy lehet akkor én tudtam rosszul de a mk4esekbe rakott 1.25 Zetec-SE motor nem hidrotőkés?

Szia, hidrotőke nem lehet mert eleve korongos motor, max. ott tud csattogni a szelephézag de az állítható. Olajfogyasztás-szelepszárszimmering és legrosszabb esetben egy gyűrűgarnitúra. Emiatt nincs értelme bontott motorral foglalkozni, ha gyűrűzni kell 'bár nemhiszem' és le kell venni a hengerfejet meg az olajteknőt 15-25000ft max. a javítása mindenestől.   ;)

Samesz

  • Guest
Korongos  :) Egy 98-as van éppen nálam vez.szíj átugrott a szívó szelepek megkopogtatták a dugók tetejét nagyobb baj nem lett. 8 szelep csere, hengerfej tömítés csere,  vez. szíj csere és már gurul is. 

Offline kombusz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 438
  • Segített?: +33/-8
olajfogyival kapcsolatban nem fogsz tudni átteni másik motorbol alkatrészt a tiedbe.
olajfogyi ha szerencséd van akkor szelepszárszimmering cserével orvosolhato.
bár azt sem irtad mennyi az olajfogyasztás egy olajcsere periodus alatt.

szerintem ha nagyon olajos a motor kivülröl akkor tisztitsd meg féktisztitoval vagy valamivel befujod és uténa letörlöd.
aztán pár nap használat után megnézed hol olajos kivülröl.
mert lehet nem belül eszi meg az olajat hanem valahol tömitéseknél ereszti.nekem az olajgombánál is eresztette.
aztán ha nagy folyásokat kivülröl nem látsz elkell vinned egy kompresszio és veszteségmérésre.
ott kiderül hogy hol megy el az olaj.

árak kb:
szelepszárszimmeringcsere:25ezer anyagdijjal együtt
másik motor:szerintem legalább 80ezer egy bontott ilyen motor.persze ha külföldi papiros alkatrészautot veszel akkor olcsobb lesz de semmi garancia nem lesz rá hogy az nem eszi majd az olajat.
plusz ha motort cserélsz és mivel látszik a kérdésedböl nem tudnád magad kicserélni a motort számolj motorkiszerelés költséggel és a másik motor beszerelésével.
plusz vezérléscsere
utána ocsmányiroda forgalmi és törzskönyv csere 6-6 ezerért.
és még mindig nem tuti hogy egy jobb állapotu motort raktál bele mint a tied.


Offline netro

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 31
  • Segített?: +0/-0
Tehát akkor ti mit tennétek a helyemben elöször? :) Gondolom egy szerelő kéne aki tudna ezt azt méregetni a motoron, hogy okosabbak legyünk?! Vagy esetleg próbáljam meg letakarítani majd figyelni hogy hol lesz olajos? A fogyasztás 1300 - 1500 km / liter nagyjából. A legtöbb olaj, bár ez lehet természetes(?) a motorháztetőt felnyitva a 4 cső és a motor találkozásánál illetve felette van (ja ez nem az én kocsim képe, csak találtam a neten:) )

 

Gondolom a szerelőt írni fogjátok mint lehetséges megoldási forrás.. Esetleg Győr közelében nem ismertek valakit aki megbízható és tudna segíteni nekem (azaz Győr környéki jó szerelő:D)?

« Last Edit: 2012 January 04, 21:06:31 pm by netro »

Samesz

  • Guest
Ha ennyi olaj szivárogna a szívócsonknál, szelepfedél alól vagy akárhol annak jelentős nyoma lenne az autó alatt. Szerintem szelepszár szimmering lehet, kompresszió méréssel ez nem mutatható ki, csak a hengerenkénti nyomásveszteség.

Offline netro

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 31
  • Segített?: +0/-0
Ha számít akkor pontosítom: motorházat felnyítva van ugye a négy cső.. a négy cső felső motorcsatlakozásánál van ilyen "perem" és igazából azon a részen van olajos nyom, nem alul. Bár így is világos amit írtál.. Esetleg azt nem tudod megmondani, hogy ezt a hibát, mármint a szelepszár szimmeringest hogy lehet kideríteni? Szerelő cseréli és vagy jó lesz vagy nem? Illetve annyit még had kérdezzek meg, hogy amiket az első hozzászólásodban írtál (tömítő dolgok) azokat is cserélni kell ehhez?

Bocs a hülye kérdésekért csak tényleg nem vagyok se az elnevezésekkel, se a "munkákkal" sem ezek áraival tisztában :)

Köszi a választ előre is

Ha ennyi olaj szivárogna a szívócsonknál, szelepfedél alól vagy akárhol annak jelentős nyoma lenne az autó alatt. Szerintem szelepszár szimmering lehet, kompresszió méréssel ez nem mutatható ki, csak a hengerenkénti nyomásveszteség.

Samesz

  • Guest
Látatlanban nehéz, de ezek szerint akkor minimális a blokkon a 'külső' szivárgásod ha nem érte el a motor alját sem.  Ezért is írtam a szimmering cserét, olyan nincs hogy jó lesz vagy sem, azok ha ki vannak cserélve normálisan egyértelmű a válasz.  400ft/db a gyári, ha a gyűrűkkel is probléma lenne elég jelentős füstöt is kellene produkálni az autónak.

Offline netro

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 31
  • Segített?: +0/-0
Így már minden világos. Télen, nagy (tényleg csak nagy) hidegben látni füstöt ami gázadáskor sűrübb, fehér színü és igazából minden autóból ugyanilyet látok olyankor kijönni :) Ezt leszámítva tényleg semmi füstöt nem tapasztalok.

Látatlanban nehéz, de ezek szerint akkor minimális a blokkon a 'külső' szivárgásod ha nem érte el a motor alját sem.  Ezért is írtam a szimmering cserét, olyan nincs hogy jó lesz vagy sem, azok ha ki vannak cserélve normálisan egyértelmű a válasz.  400ft/db a gyári, ha a gyűrűkkel is probléma lenne elég jelentős füstöt is kellene produkálni az autónak.

Offline kombusz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 438
  • Segített?: +33/-8
én nem is mondtam hogy csak kompressziot méressen
hanem mindkettöt kompressziot és veszteséget is méressen.

elmehet sok helyen nekem olajgombánál is ment el olaj.
söt szelepfedélnél is eresztheti.
sok helyen mehet el ugy hogy nem lesz jelentös nyoma az auto alatt.
szelepfedélnél ha tömitésnél menne el olaj például sosem lesz nagy és láthato nyoma az auto alatt hiszen nem járo motornál ott nem fog folyni.
és nekem például olajgombánál csöpögött mégse volt a kocsi alatt nyoma viszont teleolajozta a motort kivülröl.

NETRO

elviszed megméreted egy ezeket amit irtunk és majd ott megmondja a szerelö hogy hol megy el az olaj ezen vizsgálatok eredménye alapján.
ha kiderül hogy tényleg szelepszárszimmeringnél megy el akkor vagy ott vagy másik szerelönél kicserélteted és jo lesz.kb.25ezerböl megvan ha ez a baja.

a téli "füst" az inkább pára a hideg miatt.
ha gond lenne akkor kék füst lenne.

a 400ft-os gyárit azt kicsit olcsonak tartom.
több lesz az sajna ehhez a motorhoz nekem is ilyen autom van.
vagy pedig linket kérünk ahol 400-ért van gyári   ;D


érdemes azért ezt is elolvasni
ott kicseréltette az egyik tag a szelepszárszimmeringet és még több lett az olajfogyija valahol elmegy neki még mindig

http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1368&postdays=0&postorder=asc&start=660
« Last Edit: 2012 January 04, 23:01:42 pm by kombusz »

Samesz

  • Guest
Két napja hoztam  egy másikhoz ennyiért,  priv. ben keress meg ha érdekel.  ;)

Offline kombusz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 438
  • Segített?: +33/-8
ja akkor okés.   :)
csak mert 700alatt gyári nincs a cromaxban sem többi alkatrészesnél meg gyárit ugye nem árulnak.
ez a zetec moka nem olcso alkatrészileg   ;D

Samesz

  • Guest
A cromax is valahol veszi.  :-X

Offline tarjoska

  • A mester
  • *****
  • Posts: 476
  • Segített?: +52/-0
mondj már egy motorkódot! Bárdinál egész jó árak vannak, csak nem tudom, melyik kell neked... ;D
A "tiszteletbeli szokásos" by Csipi