Author Topic: sebváltó  (Read 45218 times)

Kriszpc40

  • Guest
sebváltó
« on: 2012 January 02, 22:26:31 pm »
Sziasztok!

Van egy 2007 1.4-es békalámpásom és egy kis váltóhibával küszködöm. Hidegen teljesen hibátlanul lehet vele váltani de ahogy el kezd bemelegedni nem lehet megtalálni rendesen a fokozatokat és elég nagy erővel kell berakni sebességbe. Ha esetleg valaki járt már így ossza már meg velem a tapasztalatát legyen szíves!
előre is köszönöm!!!

krisz

Offline Sebyyy

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 115
  • Segített?: +7/-1
    • MakroCar- Ford Alkatrész Webáruház
Re:váltó szorulás melegen
« Reply #1 on: 2012 January 03, 07:56:06 am »
Szia!

Váltó elején leveszed a müanyag fedelet, alatta ott van az előválasztó kar!
Az a nagy öntött vas! Annak a tengelyét kell megpucolni-mecsiszolni!

Leveszed a bowdeneket, a zégert, elkezded lehúzni az öntött vas kart.
Vigyázz mert az alján van egy kicsi gumiharang,az takar egy négyszög alakú müanyagot amit jegyezzél meg hogyan van a helyén!

Tengelyt csiszoló papirral megtisztítod, a vasban a perselyeket, zsírt neki és már készen is van! ;)

www.makrocar.hu
Ford Alkatrész Webshop
info@makrocar.hu
Tel:30 502 5997 www.facebook.com/makrocarfordalkatresz

Kriszpc40

  • Guest
Re:váltó szorulás melegen
« Reply #2 on: 2012 January 03, 08:17:25 am »
Köszönöm!

megpróbálom összehozni nem tűnik túl bonyolultnak !

Offline Sebyyy

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 115
  • Segített?: +7/-1
    • MakroCar- Ford Alkatrész Webáruház
Re:váltó szorulás melegen
« Reply #3 on: 2012 January 03, 09:57:55 am »
De azt sem írtam hogy 1szerű!

Csak óvatosan és minden jegyezzél fel hogy van hogy össze is tudjad rakni!
www.makrocar.hu
Ford Alkatrész Webshop
info@makrocar.hu
Tel:30 502 5997 www.facebook.com/makrocarfordalkatresz

sztrakk9

  • Guest
Re:váltó szorulás melegen
« Reply #4 on: 2012 January 03, 10:35:29 am »
Legjobb ha lefényképezed mielőtt bombát robbantasz!  ;D

Offline Sebyyy

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 115
  • Segített?: +7/-1
    • MakroCar- Ford Alkatrész Webáruház
Re:váltó szorulás melegen
« Reply #5 on: 2012 January 03, 10:45:27 am »
Jaaa.ŐŐŐŐ


Remélem az a baj ;D

Ez szokott lenni de hát láttunk már csodát ;D
www.makrocar.hu
Ford Alkatrész Webshop
info@makrocar.hu
Tel:30 502 5997 www.facebook.com/makrocarfordalkatresz

Offline MK7GHIA

  • A mester
  • *****
  • Posts: 518
  • Segített?: +20/-2
Re:váltó szorulás melegen
« Reply #6 on: 2012 January 03, 11:28:57 am »
Én még fényképezés előtt filctollal össze szoktam jelölni mindent biztos ami tuti :D
Jobb láb a gázon, bal láb a jobb lábon ;]

Kriszpc40

  • Guest
Re:váltó szorulás melegen
« Reply #7 on: 2012 January 11, 15:30:54 pm »
köszönöm ;D  némi közöm van a szereléshez csak a kétkerekű fronton dogozom!

meg egyszer köszi :notworthy:! remélem ez okozza a bajt

Offline Gyurgyo

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 85
  • Segített?: +0/-0
Re:váltó szorulás melegen
« Reply #8 on: 2012 November 02, 18:57:43 pm »
Sziasztok. A zsírzás megoldja a problémát, de arra szétszedésnél figyeljetek, gogy nekem az egyik babafej lepattintós volt, de a másikon valami pöcköt kellett megnyomni és úgy jött le. Ha nem így csináljátok eltörhet és elég húzós ára van!

Offline balint1983

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 12
  • Segített?: +0/-0
Elnehezedő váltás
« Reply #9 on: 2013 April 25, 07:32:38 am »
Kedves Fórumozók!

A tanácsotokat szeretném kérni a következő probléma megfejtésében:

Van egy 2007-es Fiestám 1.3 benzines motorral 103.000 Km-el. Én 97.000 km-el vásároltam. A váltójával van egy kis probléma. Reggel mikor kiállok a garázsból nagyon könnyen tudok váltani, akkor amikor még hideg a motor. Ahogy melegszik az idő és használom az autót a váltás egyre jobban és jobban elnehezedik. Váltani tudok azzal nincs probléma, csak sokkal nagyobb erőt kell kifejtenem, mint hidegen. Ez a probléma csak nyáron jön igazán elő amikor a külső hőmérséklet is magas. Télen nem. Akkor is elnehezedik, de akkor nem olyan mértékben, mint nyáron. Nem tudom mi szorulhat meg a meleg hatására. A váltó nem recseg, nem ropog. A kuplung használatakor semmi problémát nem tapasztalatok a kuplung szintjén.

A váltó olajat már lecseréltettem. Kicsit javított a dolgon, de teljesen nem oldotta meg a problémát.

Az egyik szerelő azt mondja első körben cseréljem ki a kuplung főmunkahengert, ha az se segít az egész kuplung szettet.

A márkakereskedés meg a váltó oldaláról közelíti meg a problémát. Szerintük a bowdennel lehet a probléma. Ők első körben a váltón állítanának be valamit, ha az se segít akkor ők váltó bowden cserét javasolják.

Most itt tartok. Viszem az autót a márkakereskedésbe váltó beállításra, mert az még nem egy nagy összeg.

Szívesen meghallgatnám a Ti véleményeteket is!

Köszönöm!

Üdv.:
Bálint...

Offline Csipi

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2626
  • Segített?: +110/-7
Re:Elnehezedő váltás
« Reply #10 on: 2013 April 25, 09:19:47 am »
Szia Bálint,

Nekem is tök ugyanez a problémám. Két kört már futottam két különböző szervizben....
Bovden-gyanús a dolog, a kuplunghoz szerintem ne hagyd hogy hozzányúljanak, mert az elég drága mulatság.. Nem recseg, beveszi az összes sebességet, akkor ott nem lehet gond..
Váltóbovden csere, 40-50 körül van a garnitúra (2 bovden fut)... Próbáld meg azt, nekem ez lesz a következő lépés..
ildipontbretus kukac gmail pont com

Offline balint1983

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 12
  • Segített?: +0/-0
Re:Elnehezedő váltás
« Reply #11 on: 2013 April 25, 11:58:34 am »
Szia Csipi!

Köszönöm szépen a válaszod!

Én is hasonlóra gondoltam, még így tudatlanul is! :) Meglátjuk mi lesz belőle! Jövő héten pénteken megyek a szervizbe és beállítják amit be szeretnének és ha nincs más, akkor bowden csere lesz. Bár azt azért szeretném megúszni! :)

Neked mióta áll fenn ez a probléma? Nálad is csak a melegben jön elő? Más gyanús dolgot nem észlelsz, csak a nehezebb váltást?

Szép napot!

Bálint...

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Elnehezedő váltás
« Reply #12 on: 2013 April 25, 12:34:02 pm »
...Reggel mikor kiállok a garázsból nagyon könnyen tudok váltani, akkor amikor még hideg a motor. Ahogy melegszik az idő és használom az autót a váltás egyre jobban és jobban elnehezedik. ...

Az egyik szerelő azt mondja első körben cseréljem ki a kuplung főmunkahengert, ha az se segít az egész kuplung szettet.

A márkakereskedés meg a váltó oldaláról közelíti meg a problémát. Szerintük a bowdennel lehet a probléma. Ők első körben a váltón állítanának be valamit, ha az se segít akkor ők váltó bowden cserét javasolják.
...

A váltás sok lépésből áll és nem mindegy, hogy melyik része nehezedett el.

1.
Amikor üresben, vagy kinyomott kuplunggal jobbra balra mozgatod a váltókart, akkor csak az egyik bowden mozog, a mozgás egy tengelyen megy be a váltó belsejébe és belül egy "választókart" (nincs kedvem utána nézni, hogy mi a pontos neve) mozgat.
Itt szorulhat a bowden vagy a tengely, esetleg a "választókar" a váltóban.
A tengely tisztításáról ITT írt Sebyyy.

2.
Amikor éppen megindítod a kart felfelé vagy lefelé, megmozdul a kiválasztott szinkron-villája. Ezt a másik bowden mozgatja.
Ha a "választókar" nem illeszkedett pontosan a villára, ezen segíthet a pontosabb beállítás (ehhez nem kell szétszedni a váltót).
Itt is szóba jön a bowden, vagy a belső mechanizmus szorulása is.

3.
Amikor már megindult  felfele vagy lefele a váltóbot, egy ponton gumiszerű ellenállás érezhető. Ilyenkor hangolja össze a szinkrongyűrű a fogaskerekek forgását.
Ha itt van a nehézség, akkor vagy kopott a szinkrongyűrű, vagy nem emel ki a kuplung.

Érdemes kipróbálni a következőket:
"Szerencsére" az IB5-ös váltó zajos. Ha járó, motorral üresben kinyomod a kuplungot, hallanod kell, hogy kb 1 másodpercen belül csökken a zaj. Ha ez nem következik be, a váltó forgása nem áll le, nem emel ki a kuplung.

Kipróbálhatod, hogy van-e különbség a váltásban hidegen, melegen álló és járó motorral.

Mielőtt megveszed a bowdeneket sok-sok ezerért, érdemes a váltó oldalról levenni a csatlakozásokat.
(Csak hozzáértőnek ajánlott, mert utána jól beállítottan kell visszatenni.)
Ha a váltó nélkül könnyen mozgatható a váltókar , akkor valószínűleg nem a bowdenek szorulnak. (Csak valószínűleg, mert ilyenkor a huzal nem szorul hozzá a bowden falához.)
De én nem nagyon hiszem, hogy a bowden szorulása hőfokfüggő lenne.

Szóval, a váltás melyik része válik nehézzé?   :)


 
« Last Edit: 2013 April 25, 12:40:33 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re:Elnehezedő váltás
« Reply #13 on: 2013 April 25, 14:29:35 pm »
Olyan a jelenség, mintha szervós lenne a váltó, de épp ki lenne kapcsolva a szervó. Álló motornál, benyomott kuplunggal (is).
Tehát nincs egy pillanatnyi ellenállás, amin "át kell tolni" vagy ilyesmi, csak maga a mozdulat igényel (elejétől a végéig) erőfeszítést.
De asszem ma vitte Csipi szervízbe, majd beszámol róla.
D.V.Zs.

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Elnehezedő váltás
« Reply #14 on: 2013 April 25, 14:49:27 pm »
...csak maga a mozdulat igényel (elejétől a végéig) erőfeszítést...

Jobbra-balra és előre-hátra egyformán?
Mk6 1.3 benzin