Sziasztok!
Új tagként véletlenül találtam rá a problémátokra.
Sajnos nem jó helyen keresitek a probléma okát, de ez jó, mert sokkal egyszerűbb és olcsóbb! a megoldás.
Annak a szerelőnek van igaza, aki munkahengert javasolta kicserélni. A leírt jelenségek (sebességbe berakás nehézkes) oka ugyanis az, hogy a kuplung munkahenger enged! Sajnos nem mindig egyforma az olaj visszaszivárgásának a mértéke, ezért eléggé nehéz volt rájönnöm, hogy ez volt a baj, de segített az is, hogy egy barátunk Fiestájában a munkahenger csere megoldotta a gondot.
Nálam úgy jött elő a probléma, hogy ki sem lehetett venni sebességből, ill. nem nehézkes volt a sebességbe rakás, hanem lehetetlen! De ez soha nem fordult elő, ha a pedál csak a váltás idejére volt benyomva. Abban a pillanatban, hogy hosszabb ideig be volt nyomva, a kikopott munkahengerben az olaj visszaáramlott a dugattyú mögé, azaz visszaengedte a kuplungot. Sajnos ez nem minden esetben történt meg, ezért eléggé nehéz volt rájönnöm a hiba okára. Ezért nem valószínű, hogy a hideggel vagy meleggel van összefüggésben, eléggé véletlenszerű a jelenség. A végén már a motor is lefulladt, ha eléggé sokáig tartottam benyomva a pedált, miközben 1-esben volt a váltó és nyomtam a féket.
A kuplunk munkahenger egy műanyag(!!) "tömb", amit egyben kell kicserélni. Úgy látszik a fröccsöntés nem a legjobb minőségű, nálunk 30ezer! km után kellett kidobni!
A cserét be lehet vállalni sajátba, de nem ajánlott, mert a visszahúzó rugó miatt nagyon nehéz úgy megtartani, hogy közben minimális hely van a pedálrendszert tartó hosszú csavar perselyekbe való visszaillesztéséhez.
Egyszóval: kuplunk munkahenger csere!