abban igazat adok sztrakk kollégának, hogy abból a szempontból hogy mennyit megyek teljesen irreleváns hogy mennyit fogyaszt a kocsi. viszont én ki szoktam számolni, ennek ellenére.
ugyanis a fogyasztás drasztikus változásából első körben lehet következteni némely műszaki hibára, jobb esetben pedig vezetéstechnikailag lehet fejlődni. Bár ha valakit meg ez a része nem érdekel akkor télleg tökfölös számolni hogy mennyit eszik a kocsi.
és ha már fogasztás a téma, hadd jegyezzem meg, és nyugodtan kövezzetek meg, de én nem hiszek azoknak az embereknek akik azt mondják hogy a turbódízel autójuk 4 literrel szaladgál.
El is árulom miért. Egyszerű a helyzet, van egy több mint 1 tonnás modern autó benne egy turbós dízel motor, ami igaz h nyomatékos, de azért hogy jól vigye az adott kasztnit kicsit oda kell neki lépni annyira nem erős, mivel kis ccm-es autókról beszélünk.
Édesanyámnak van egy 94-es szívódízel citroene. 1.4-es, annak is taposni kell és ilyenkor télen az is megeszi az 5litert, nyáron városba a 4-4.5-et, országúton 3.5. az autó 700kg. ne mondja nekem senki se hogy egy turbós (ami köztudottan többet eszik) ugyanakkora hengerűrtartalmú autó ami majdnem dupla olyan nehéz, ugyanannyit eszik mint ez. na ez az amit sosem fogok elhinni.
Zárásképpen egy kis történet:
1. autóm LADA 2105 1.3 66LE 10-14l-es fogyi. szerettem, ezzel is ugyanannyit mentem mint most.
2. autóm escort cabrio 1.6 105LE 10-11-es átlagfogyi. ez már jobban ment, és nem evett többet.
3. autóm szintén escort cabrio RS2000 8.5-et evett. most hogy belekerül az 1.8 a várt fogyi olyan 8.5-9 között lesz. persze ezek városi fogyasztások.
Ezek mint közel 20 éves autók és motorok. és benzinesek, magyar szemmel ez már nagy ccm. és sokan mondják h húúú ekkora motor és cabrio milyen jól megy... hogy bírod tankolni? simán, még csóró egyetemistaként is. nem drágák, ez a műbalhé amit mi magyarok nagyon tudunk, sajnáltatni magunkat, hogy jajj 2 decivel többet eszik az autóm.... nem baj amíg ilyenek az emberek, a szerelők, a műhelyek addig nagyon jól fognak élni, és mindenfélét cserélgetnek a kocsikon, mert az ügyfél hiába hülye, meg hiába kér hülyeséget de fizet, így meg kell csinálni a munkát.