Author Topic: Akkumulátor csere  (Read 36213 times)

Offline Sunyix

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 34
  • Segített?: +0/-0
Akkumulátor csere
« on: 2011 December 09, 22:52:13 pm »
Sziasztok!

Elkezdett nehezen indulni a Fiestám hidegben. 2003-as 1,4 TDCI, 2006-ban vettem de azóta még nem kelett aksit cserélni benne, úgyhogy szerintem még a gyári van benne. Megnéztem és Motorcraft 60Ah és 590A indító áramú van benne most. Szerintetek mekkorát érdemes venni bele? Egy Bosch S5 74Ah és 750 indítóáramút néztem, de ez 278mm széles és még nem volt időm lemérni mekkora megy bele. Valaki nem tudja véletlen?

Köszi  :)

Offline Sebyyy

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 115
  • Segített?: +7/-1
    • MakroCar- Ford Alkatrész Webáruház
Re:Akkumulátor csere
« Reply #1 on: 2011 December 10, 10:41:04 am »
Vigyázz a magasságára! 17.5cm kell! Az bosch általában 19 és ezt nem lehet lefogatni...
www.makrocar.hu
Ford Alkatrész Webshop
info@makrocar.hu
Tel:30 502 5997 www.facebook.com/makrocarfordalkatresz

Offline VL67

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 18
  • Segített?: +0/-0
Re:Akkumulátor csere
« Reply #2 on: 2011 December 13, 08:53:09 am »
Nekem az ötéves gyári aksi teljesen rendben működött, viszont álló helyzetben egyszer a cd lejátszó (kb. 30 perc után) annyira legyengítette, hogy nem bírtam vele elindítani a kocsit. Bikázni kellett, utána ismét kifogástalanul működött, de mivel hidegebb évszak felé tartunk, nagyon gyorsan ugyanolyan gyári darabra cseréltem le (kb. 20.000Ft).
Ha öt évet elmegy ez is, és nem maradok ott sehol, megérte az árát.

Offline Roli82

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 24
  • Segített?: +0/-0
Re:Akkumulátor csere
« Reply #3 on: 2011 December 13, 09:41:56 am »
Mérd meg a méreteit hogy be tudd fogatni és azt is nézzed hogy jobb vagy bal plusszos. (nem mindegy az akksi saruk melyik oldalra esnek). 60Ah-s a gyári. Nekem 2002-es ugyanolyan autóm van. 4 éve 74-est tettem bele, nem lett probléma belőle, szerintem a generátort nem zavarja.
A rádió kódot készítsd elő csere előtt, mert kérni fogja!

Offline Sunyix

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 34
  • Segített?: +0/-0
Re:Akkumulátor csere
« Reply #4 on: 2011 December 15, 12:31:22 pm »
Megjött az Bosch akkumulátor és belefért simán a régi helyére, csak 3 mm-el nagyobb mint a régi motorcraft. Simán ment a csere és pöccre indult is.   :D

Offline harait

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 33
  • Segített?: +1/-1
Re:Akkumulátor csere
« Reply #5 on: 2011 December 28, 17:11:56 pm »
Ha valaki kicsit  többet szánna nagyon jó akkura akkor ezt ajánlom:http://forex.hu/webshop.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=383&category_id=360

agm kialakítás, garantáltan jobb áramtartás és indítás hidegen is, hosszabb élettartam...7-8 évig simán bírja ha karban van tartva 1.4 tdci-be pont passzol

Offline PharaoM41

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 93
  • Segített?: +2/-0
Re:Akkumulátor csere
« Reply #6 on: 2012 September 24, 15:02:05 pm »
Sziasztok!

2005-ös évjáratú 1.3-as benzines Fiestámban még mindig a gyári aksi szerepel. Egész jól. Simán indul télen-nyáron. Azt tapasztalom másoknál, hogy gyakran nincs előzménye az akkumulátor kinyiffanásának, hanem egyszer csak nem indít és kész. Ez rém kellemetlen lehet! Jelenleg Motorcraft 43Ah, 390A-s van a vasban.
Van néhány kérdésem és kíváncsi vagyok a véleményetekre, tanácsotokra.

1. Cseréljem le az akksit tél előtt? (csak a generátor töltötte, külön töltve nem volt)
2. A jobbos vagy balos kérdésre mi a válasz? Mármint honnan kell nézni?
3. Ha le kell majd cserélni, milyet érdemes venni? (Márka, Ah, stb.)

20 ezernél nem szánnék rá többet. Ha nem muszáj annyit se. Gondolom a gyári sem az a hű nagy erejű és márkájú áramforrás és máig remekül megállja a helyét, pedig (főleg telente) gyakran előfordul, hogy 10-15 km-es utakra megyek 2-5 indítással alkalmanként (ennyi megállóval).  :ford:

Offline zoli7503

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 71
  • Segített?: +3/-0
Re:Akkumulátor csere
« Reply #7 on: 2012 September 24, 18:51:17 pm »
hali
 nekem is 2005-ös fiestám van , nekem most  adta be a kulcsot, egész váratlanul, este bejártam a garázsba
,reggel meg meg se nyikkant, úgy hogy eljött az idő a cserére, gyárilag 43ah ,de tudtam olcsón szerezni
58ah tettem bele igaz ki kellet cserélnem az aksitartó dobozt nagyobbra de megoldottam,
egyébként nem gond hogy ,az amper  nagyobb a12volt a lényeg így többet bír az aksi, persze nem
én mondom , egy szaki. esetleg ha elakadsz írj , hátha tudok segíteni.
üdv

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Akkumulátor csere
« Reply #8 on: 2012 September 25, 13:36:36 pm »
1.
Nekem 2002-óta fut a gyári. Éjjel-nappal tompítottal járok. A munkahelyem 7 km-re van, sosem töltöttem utána.
A motor mindig pöccre indul.  ;) Ha vállalod a kockázatot, még egy darabig elmegy.

2.
Azt az oldalt kell magad felé fordítani (képzeletben), ahol a pólusok vannak. Ha ekkor jobb kéz felé van a pozitív, akkor jobbos. Úgy emlékszem, a mienk ilyen.

3.
Ca-os vagy Ag a minimum az intelligens töltés miatt.
« Last Edit: 2012 September 25, 13:56:10 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Offline MK7GHIA

  • A mester
  • *****
  • Posts: 518
  • Segített?: +20/-2
Re:Akkumulátor csere
« Reply #9 on: 2012 September 27, 11:17:36 am »
Nekem most döglött meg pedig 2008-as a kocsi. Mivel este 7kor történt az eset (persze előjel nélkül) én tescoba vettem akksit. Majd meglátjuk mi lesz vele. 2 év garit adtak rá szóval olyan sz@r nem lehet. Ha esetleg cserélsz akkor nézd meg, hogy megvan-e a rádiód kódja (persze, ha gyári), kiszerelésnél először a negatívot vedd le, visszarakásnál meg először a plusszot. Kb ennyi.
Jobb láb a gázon, bal láb a jobb lábon ;]

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:Akkumulátor csere
« Reply #10 on: 2012 September 27, 12:52:59 pm »
nekem 8 évig bírta a gyári akksim.2x nulláram merítette a rádió.de fel lett töltve és működött tovább.vettem bele gyárit cromaxba 15 ezer körüli áron.
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

csnorbert

  • Guest
Re:Akkumulátor csere
« Reply #11 on: 2012 November 19, 18:33:34 pm »
Sziasztok!

Le kellett cserélni az akkut a 2008-as Fiestaban, és a Varta Black amit vettem, sajnos túl magas, a lerögzítő keresztpánt nem csavarozható fel. Van rá valami megoldást?
Kapható esetleg valahol olyan U alakú pánt, ami a gyárinál magasabb akkut le tudja rögzíteni?
Vagy az a két felfelé álló csavar cserélhető hosszabbra? Most így a sötétben kaparászva nem tudtam rájönni, kivehetők és cserélhetőek-e a csavarok, vagy sem.

Amúgy a rögzítő pánt hátsó végén lévő fekete műa. doboz, amibe kábelek mennek, az mi? Valami relé pakk, vagy mi?

köszi!
Norbert
« Last Edit: 2012 November 19, 18:36:03 pm by Csipai Norbert »

Offline Pocok

  • A mester
  • *****
  • Posts: 529
  • Segített?: +45/-1
Re:Akkumulátor csere
« Reply #12 on: 2012 November 19, 18:43:47 pm »
gyáriban nem fogsz kapni szerintem másik lefogatót, csavarokat nem lehet kiszedni.
de szerintem ha van egy kis kézügyességed akkor csinálsz egy megfelelőt.

Offline tarjoska

  • A mester
  • *****
  • Posts: 476
  • Segített?: +52/-0
Re:Akkumulátor csere
« Reply #13 on: 2012 November 19, 18:49:57 pm »
menettoldó anyával meg egy megfelelő hosszúságú csavarral szerintem meg tudod oldani...
A "tiszteletbeli szokásos" by Csipi

csnorbert

  • Guest
Re:Akkumulátor csere
« Reply #14 on: 2012 November 19, 19:14:22 pm »
gyáriban nem fogsz kapni szerintem másik lefogatót, csavarokat nem lehet kiszedni.
de szerintem ha van egy kis kézügyességed akkor csinálsz egy megfelelőt.
Ja arra gondoltam, egy megfelelő fémlemez hajlítása lesz a megoldás. A hátsó végére van rögzítve egy műa. dobozka, vaskos kábel megy bele. Az mi? Relé box?