Sziasztok !
Van egy 2005/3 1.3 i kat Fiestám ( 1 het vettem ). Kidobta a motor figyelmeztető lámpát. Tünet: melegen torpan a kocsi, és az alapjárat ingadozik ( nem mindíg). Rá lett téve a motordiagnosztikai műszer és fennálló hibának lambda szonda hibát ír. Na most akitől vettem az mondta, hogy kb 10000 km ezelőtt cseréltek benne lambda szondát ( bosch típusú ) . Megnéztem és valóban újnak látszik. Kérdéseim: Lehet e továbbra is lambda szonda probléma, mondjuk mert, nem szereti ezt a típust. Esetleg katalizátor ? Ez utóbbi remélem nem mert, egy vagyonba kerül.
Hallottam olyat, hogy vannak olyan típusok amibe kettő is lehet (lambda szonda ) . Valakinek valami ötlet mivel próbálkozzak. 120 000 km van a kocsiba .
Nekem is ilyen 1.3-asom van. Hárommal feljebb láthatod, hogy milyennek kell lennie a 2 lambdaszonda jelének.
- lehet, hogy a beszerelt lambdaszonda nem kompatibilis ezzel a motorral
- lehet, hogy nem is a szonda volt hibás, hanem mondjuk a szonda fűtés/jel/föld vezetéke vagy csatlakozója volt szakadt és még mindig nincs kontaktus
- lehet, hogy a komputer tévesen diagnosztizálta a hibát és a másik lambda szondával, vagy a katalizátorral van a baj, nem azzal, amit cseréltek
Mivel a kompjuternek több trip (indulás hidegen, motor felmelegedés, leállás) kell, hogy a hibákat ellenőrizze, ha a service lámpa csak néhány nap után gyulladt ki, akkor becsaptak.
Eladás előtt kitörölték a meglevő hibát.
Én írnék egy ajánlott levelet, hogy a teljesítés hibás volt és igényt tartok a javítás költségeire.