Először is részvétem.
"Késő bánat" alapon írnék egy-két dolgot, hátha valaki még hasznát veszi.
Én is gyakran aggódom a rágcsálás miatt, mivel mi is sokat kirándulunk.
Én mindíg tartok borsot az autóban és ha erdő közelében parkolunk, körbe szórom az autót és adok a motornak is.
Nem tudom, hogy hatásos-e, de eddíg még nem volt baj.
Írd meg, légyszives, hogy a motor lámpa csak égett, vagy villogott is.
A leírások szerint csak a villogás jelenti azt, hogy a katalizátor is veszélyben van.
Kiváncsi vagyok, hogy tényleg így működik-e a hibajelzés.
Azt mondnám, hogy ne siesd el a katalizátorcserét.
Létezik utángyártott, univerzális katalizátor is sokkal olcsóbban.
Persze, mechanikusan illeszkednie kell a kipufogórendszerbe.
És hacsak nem vagy benne 100%-ig biztos, hogy a katalizátor gallyra ment, érdemes olyan helyen is diagnosztikát csináltatni, ahol a két szonda jelét külön-külön is megnézik oszcilloszkóppal. Pl.
www.injektor.hu.
Bár itt az előzmények is indokolják a katalizátorcserét, a sima hibakódok sokszor becsapják a szerelőket.
Az sem bíztató, hogy a Váci úton delután jöttek rá, hogy mit mutatott a műszerük fél nappal korábban.
Pl. a trafó is károsodhatott a szikra blokkolódása miatt.
A solymári hibaolvasás meg még hátravan.
Ha tudsz angolul, olvasd el amit a
autotap.com -on találsz, és próbáld meg kihajtani a solymáriakból az összes lehetséges vizsgálatot. (Pl. a lambdaszondák görbéinek megmutatása)
Sok sikert, és várjuk, hogy mi lett a vége.