Author Topic: Karbantartás  (Read 38893 times)

Tomakyn

  • Guest
Re: Karbantartás
« Reply #30 on: 2007 February 05, 09:02:09 am »
Nekem azt mondták a fordnál ,hogy  az ajánlott szervíz nem ugyanaz mint az éves rendes azervíz.Nem ugyanazt csinálják,vagyis kevesebb mindent.Úgyhogy szerintem a forgalomba helyezés a tuti kiinduló pont.Szerintem.
 :wav: :wav:

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Karbantartás
« Reply #31 on: 2007 February 05, 15:34:56 pm »
"Egy év az utolsó szervíztől számmít, vagy 20000 km"
Nem egyertelmu a dolog. Az olaj szempontjabol valoban lehet varni tovabbi egy evet, de a 2500km-es szerviz nem igazi szerviz, inkabb csak olajcsere. A gyar nem teszi kotelezove, nincs rogzitve, hogy mit kell ellenorizni, tehat lehet hogy utolag azt mondjak, hogy nem ellenoriztetted az autot evenkent. Meg kell kerdezni az FMH-t.
(www.ford.hu)

Mas: Solymaron nekem is jo tapasztalataim vannak.

Mas: A vizpumpa cserejenek elmulasztasa szerencsejatek. Mivel a vezermuszij hajtja meg (gondolom az Opelnel is igy van), ha beall a csapagya, akkor elszakithatja a vezermuszijat => motorgeneral. Most nem lett belole baj, de nem biztos, hogy igaza volt a cimboradnak.

Mk6 1.3 benzin

mamut

  • Guest
Re: Karbantartás
« Reply #32 on: 2007 February 05, 18:24:46 pm »
üdv mindenki nekem 1 évs mult a fordom 13-ez er van benne a kötelezö szervizen volt
a következöket cserélték: olaj+szűrö ,lég szürőt
egyéb problémám volt  nehezen járt a váltóm főleg lűkiből
kiderült hogy szinte nem volt a váltóba oil  20-ezerig kibirta volna?
    az alap járatom 1200 volt szinte álandóan  le vették 750-800 közé kb,
raktak be pollenszürőt mert gyárilag nem volt benne.
Téli gumi fel szerelés 4 felin fel rakása 10-15 percalatt megvan ez nekem 3 órába került
 az egyik csavar száron meg volt szakadva a menet  + a szerviz ez el vet  egy egész napot
                                 és ez mind csak csupán 25-ezer volt

fusim

  • Guest
Re: Karbantartás
« Reply #33 on: 2007 February 05, 22:53:46 pm »
"Egy év az utolsó szervíztől számmít, vagy 20000 km"
Nem egyertelmu a dolog. Az olaj szempontjabol valoban lehet varni tovabbi egy evet, de a 2500km-es szerviz nem igazi szerviz, inkabb csak olajcsere. A gyar nem teszi kotelezove, nincs rogzitve, hogy mit kell ellenorizni, tehat lehet hogy utolag azt mondjak, hogy nem ellenoriztetted az autot evenkent. Meg kell kerdezni az FMH-t.
(www.ford.hu)

Mas: Solymaron nekem is jo tapasztalataim vannak.

Mas: A vizpumpa cserejenek elmulasztasa szerencsejatek. Mivel a vezermuszij hajtja meg (gondolom az Opelnel is igy van), ha beall a csapagya, akkor elszakithatja a vezermuszijat => motorgeneral. Most nem lett belole baj, de nem biztos, hogy igaza volt a cimboradnak.



A vízpumpát nem a vezérműszíj hajtja - 1.4 esnél biztosan - csak a cseréjéhez le kell szedni a vezérműszíjat is, mert nem lehet hozzáférni. Vizpumpa csere kb 150ezer kilóméterenként esedékes. Minimum minden második vezérműszíj garniturához vegyél vízpumpát is.

csigavadasz

  • Guest
Re: Karbantartás
« Reply #34 on: 2007 February 06, 22:37:02 pm »
üdv mindenki nekem 1 évs mult a fordom 13-ez er van benne a kötelezö szervizen volt
a következöket cserélték: olaj+szűrö ,lég szürőt
egyéb problémám volt  nehezen járt a váltóm főleg lűkiből
kiderült hogy szinte nem volt a váltóba oil  20-ezerig kibirta volna?
    az alap járatom 1200 volt szinte álandóan  le vették 750-800 közé kb,
raktak be pollenszürőt mert gyárilag nem volt benne.
Téli gumi fel szerelés 4 felin fel rakása 10-15 percalatt megvan ez nekem 3 órába került
 az egyik csavar száron meg volt szakadva a menet  + a szerviz ez el vet  egy egész napot
                                 és ez mind csak csupán 25-ezer volt

Hali!

Hol volt, mármint hol szervizeltetted? Milyen szív dohog a sárkányban? Nálam is problémás az alapjárat - ingadozik (1,4 TDci). Tudod mi okozta a magas alapjáratot? Sok kérdés tudom, de már jó lenne orvosolni a gondot!

zolee0307

  • Guest
Re: Karbantartás
« Reply #35 on: 2007 February 09, 12:11:21 pm »
Szia Pharao M41!

A kuplungom még mindig zajos, amikor nincs benyomva. Ez ilyen és ilyen is marad sajna, szériahiba.

Nekem most lesz 1-2 hónap múlva 2. éves kötelező, legalábbis én megveszem az olajat, szűrőket, mint a szervíz adja. Ezzel vagy 10000-et szerintem megspórolok. Olvastam valamelyik hozzászólásban, hogy hozott olaj esetén meg kell kérdezni a szervízt, hogy elfogadja-e. Velem is problémáztak az olaj miatt, de a szervízkönyvben fel van sorolva egy csomó olajspecifikáció, amit bele lehet rakni, én vettem négy litert 8000 Ft-értés azt rakattam bele (igaz nincs ford specifikációja, de szerintem vmivel jobb is mint az elöző ford olaj volt, mert az 2000 km után korom fekete volt, ennek még azért látszik a színén egy kis olaj szín). Az meg sehol nincs leírva, hogy csak a szervíz által adott olajat lehet bele rakni.
 
Tényleg érdemes ott lenni a kocsinál. Múltkor elvittem a gépet, mert nem tudtam kinyitni a motorháztetőt (beragadt a zár, vagy mi, csak be kellett zsírozni), majd miután megszerelték még kötelező szervízt akartak csinálni. Ha nem szólok szerintem meg is csinálják.

Losi

  • Guest
Re: Karbantartás
« Reply #36 on: 2007 February 11, 08:33:20 am »
Sziasztok!Tudna nekem valaki Miskolcon vagy közvetlen közelében egy megbízható szervízt mondani,mert az itteni Ford márkaszervízkről sajna túl sok jót nem lehet hallani!(Kigyulladt a motorhibát jelző led a műszerfalon,és meg akarom nézetni!)Köszi

Bihi

  • Guest
Re: Karbantartás
« Reply #37 on: 2007 February 11, 11:58:17 am »
Szevasztok!
Mint látjátok még ujj vagyok itt.

Auto Fort Könyves Kálmán krt. A gépet itt vettem, van valamilyen tapasztalat róluk? Lassan szervízem lenne náluk.

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Karbantartás
« Reply #38 on: 2007 February 11, 15:01:55 pm »
Szevasztok!
Mint látjátok még ujj vagyok itt.

Auto Fort Könyves Kálmán krt. A gépet itt vettem, van valamilyen tapasztalat róluk? Lassan szervízem lenne náluk.

A szervizről itt olvashatsz.

U.i.: kérlek máskor használd a keresőt, köszi ;)
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Karbantartás
« Reply #39 on: 2007 February 15, 13:49:23 pm »
... a szervízkönyvben fel van sorolva egy csomó olajspecifikáció, amit bele lehet rakni, én vettem négy litert 8000 Ft-értés azt rakattam bele (igaz nincs ford specifikációja, de szerintem vmivel jobb is mint az elöző ford olaj volt, mert az 2000 km után korom fekete volt, ennek még azért látszik a színén egy kis olaj szín).
A fekete szín az olajnál (főleg dízel esetében) nem feltétlenül hiba. Azt jelenti, hogy az olaj lebegteti a finom szennyeződéseket. Ez az egyik feladata.
Legalabbis ezt szokta mondani az Index: "Milyen olajat" fórumában a Castrol-os szakértő.
Mk6 1.3 benzin

Offline PharaoM41

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 93
  • Segített?: +2/-0
Re: Karbantartás
« Reply #40 on: 2007 February 17, 14:45:42 pm »
Sziasztok!

Megvolt az 1 éves kötelező. Megosztom veletek tapasztalataimat.
Telefonok:
Auto-Fort (Auto-Fort, Váci út) 40.000.- + 5 ha pollenszűrő csere is.
Petrányi (Üllői út) 30.000.- és elmondták, hogy mit mért kell cserélni illetve ellenőrinzi.
Ford Solymár-Szalay (Solymár) 18-20 ezer.
Mindenhol segítőkészek voltak.
Az árak és a baráti tanácsok miatt viszont  az utóbbit választottam. 9-re adtak időpontot, fél kilenckor már átadtam a kocsit. 9.50-kor vitték be a műhelybe és két órán belül jött ki. A felvétlenél gyors és pontos az ügyintézés. Külön rákérdeztek, hogy van-e valami probléma. Volt. A bal első hangszóró nem szól, nyikorog valami hátul és nem benyomott kuplungnál fura zörej hallható.
Mindent kicseréltek, amit ilyenkor kell + hangszóró + bezsírozták a nyilászárókon a csúszó alkatrészeket. A nyikorgás inkább a hátsó öv mechanikából hallatszott, de nem tudom azzal foglalkoztak-e. Mindenesetre határozottan kevesebbszer hallatszik, inkább csak a közepes és nagyobb bukkanókon. (A fővárosi utakon ez persze nem nagy vigasz, ezért érdeklődve várom a tanácsokat.) A váltóba töltöttek még egy kis olajat a kerregés miatt, de ez nem igazán változott, mondták is, hogy ez ilyen és így normális.
Összeségében elégedett vagyok és ajánlani tudom mindenkinek ezt a szervizt!

Olajszűrő EFL 600: 1.679.-
Motorolaj 5W30: 12.709.-
Légszűrő FIE.2002 ZETEC: 4368.-
Óradíj 1.2 óra: 8208.-

Össz: 26.964.-

Humanus

  • Guest
Re: Karbantartás
« Reply #41 on: 2007 February 18, 14:22:14 pm »
Sziasztok!
Hmm, szervíz... kényes dolog.
Én nagyon tudom ajánlani az Auto-Fort (Piramis) III.kerületi állomását.
Van egy nagyon korrekt munkafelvevő (Kulcsár Béla). Igazi régi szaki, pontos, precíz. Régebben egy komoly flottát kezelt nekünk (140 Transit), onnan az ismerettség.
Bármi problémám kérdésem van, mindenben segítőkészek. Alkatrész árak? Szerintem a minőségnek, ára van, de ez biztonságot, megbízhatóságot ad cserébe. Rövid időn belül tud időpontot adni, é általában pontosan időre elkészül a járgány.
Csak ajánlani tudom!

Két vidéki szervízt is ajánlnék, ahol jó tapasztalatokat szereztem. No persze nem mert mindig javítatni mentem: Székesfehérvár, Ford Simő, Illetve Nagykanizsa, Kanizsa-Autóház, kedvesek, pontosak, és betartják a Ford szlogent: Minőség, megbízhatóság- Ford   ;)

Humanus

  • Guest
Re: Karbantartás
« Reply #42 on: 2007 February 18, 14:25:48 pm »
ami a kuplung, illetve furcsa hangot illeti. Az utastérbeni zajt, általában a hátó ülés fogatási pontatlansága okozza. Ami a motor felőli zajt illeti, a hidraulikus kuplung miatt hallod a zajt. Tényleg természetes, ne foglalkozz vele. Ha majd elereszti a nyomást, és hiába nyomod a kuplungot mégis recseg a váltás, na akkor kezdődik a probléma. Általában ezek a kuplungok kibírnak 200, 250ezer kmt, persze nomrális használat esetén.


ChrisMatt

  • Guest
Re: Karbantartás
« Reply #43 on: 2007 December 05, 21:31:10 pm »
Halee!

Végigolvasgattam a topicocat és a hozzászólások egy jó részét, de nem találtam a kérdésemre a választ.

Hány kilométerenként kell vezérműszíjat cserélni 2003-as 1.4-es benzinesben?  ???   ???

Előre is köszi a választ!   :notworthy:

ChrisMatt

Kisbíró

  • Guest
Re: Karbantartás
« Reply #44 on: 2007 December 05, 21:48:42 pm »
ha jóltom 50E vagy 60E km!De megkérdezem holnap a fordba:)Villamossági tanuló vagyok:)