Helló!
Hogy mit csinálnak meg és mit nem a szervíz alkalmával azt sajna nem tudom (új autóm még nem volt, így a kötelező szervízeket megusztam), viszont azt igen, hogyha elöbb van meg a kilóméter mint ahogy az időben esedékes lenne akkor elkell vinni szervízbe. Kollégámnak sem vették jónéven, hogy 16500 kilóméterrel vitte a 15000-es szervízre a kocsit (bár az nem ford).
Ja ja még az ideszúrnám, hogy ha lehet mindenféleképpen legyél ott a kocsival, ha előszőr vagy a szervízben , mert sajnos és ez majdnem minden márkaszervízre érvényes (tisztelet a kivételnek) néha átszokták vágni az ember gyerekét.
A lekésett kilóméterről csak annyit, hogy álltalában adnak +-1000 km-t (persze ez nem érvényes mindenhol asszem), de valóban jobban örülnek,ha inkább elöbb viszed, mint később. Ha nagyon elkésel a dologgal, akár még a garit is bukhatod.
Elméletileg a 10,000 -es szervíz és az 1 éves ugyanaz. Ha a 2 éved járna le a akkor is csak ugyanazokat cserélnék ki gondolom , amit a 20.000 km-esnél. Ez valahogy úgy megy szerintem, hogy minimum évente legalább egyszer ellenőrizniük kell a kocsit, és az esedékes dolgokat. Az én autómhoz elég részletesen le van írva, hogy mit ellenőriznek és mit cserélnek. Hiába mentél vele csak 5000 km-et lehet,hogy 1 év után az olaj már nem rendelkezik a megfelelő tulajdonságokkal, és emiatt cserélni kell, ugyanezt lehet a légszürővel, gyertyákkal stb stb. Ha meg lejárt a kilómétere akkor cserélni kell a meghatározott alkatrészeket.
Végezetül, elméletileg 10-15 ezer kilóméterekre vannak beosztva a szervizek. Ha te elöbb akarsz rajta cseréltetni pl olajat, vagy a szűrőket ahogyan írtad is azt meg fogják csinálni, de abban nem vagyok biztos, hogy a többi dologhoz is hozzányúlnak, mivel lehet,hogy azoknak még nem járt le a "szavatossága". Persze ha te azt mondod, hogy cseréljék ki akkor megteszik, és valószínüleg ha pont a következő szevíznél lenne esedékes, akkor azt vagy jóváírják arra , vagy az alkatrész cseréjét eltolják a szavatossági idejével. Nekem gyujtáselosztófedelet és rotort pl nem cseréltek , mert két szervíz között kicseréltettem. Ezeknél a szervízeknél érdemes egy bevált márkaszervízhez ragaszkodni, mivel ott álltalában számítógépre felviszik a kocsin végzett javításokat és cseréket, igyhát mindíg tisztában lesznek vele,hogy a kocsin mit kell és mit nem kell cserélni.
Huh ez jóó hoszzú lett remélem segítettem .