Nem muszáj elhinni. Én nem értekezek, én a gyakorlatról beszélek. Nem mindegy, hogy 1.3, vagy 2.0-ás motorról beszélünk...
Az sem mindegy, hogy a gyári 10W-40 ásványi, míg az 5W-30 fél szintetikus olaj...
Egyébként meg tökre nem ugyan az a motor. A Fiesta OHV(alul vezérelt, felül szelepelt), míg a mondeoban már DOHC motor van(felül vezérelt, felül szelepelt).
csak ha elolvastad voltna amit írtam, hogy nekem zeted (DOHC) motor van a kocsimban, sőt itt többen is erről a motorról beszélünk már egy ideje, senki nem írta az OHV-t ide rajtad kívül. fiestában is van zetec moci, akármennyire is nehéz elhinni. (cinikus igen, de ne sértődj meg rajta). 10w40 sosem volt ásványi a gyári hanem félszintetikus, vagy néha láttam belőle fullszintetikust is. Én a gyakorlatban is használom a 10w40-et egy zetec motorban minden hiba nélkül, és aki ismeri az autómat az tudja hogy hogy megy, és milyen a hangja annak a motornak.
Az értekezésemet meg amit leírtam érdemes elolvasni, csupán azért is mert abból amit ide írtál az tűnik ki hogy nem tudod hogy mit is jelentenek a számok az olajokon (mint ahogy a legtöbb autós társunknak sincs fogalma róla, és képesek őket megvezetni a szervizben vagy az autógyártók), és jó drága olajokat adnak nekik tök fölöslegesen, mert semmivel nem tudnak többet mint az olcsóbbik társuk.