Szia,
Persze, semmi gond, örülök, hogy nem vagyok egyedül a témában, úgyis lenne egy megosztani való tapasztalatom, kérdésem ezzel kapcsolatban.
Nos, már napot visszaugorva az időben történt, hogy megérkezett a rendelt kütyü. Sajnos az én autóm nem volt ott akkor, de az egyik jó barátom Celicáján ki tudtuk helyben próbálni. Elsőre kapcsolódott mind az ECU-hoz mind bluetoothon keresztül a telefonhoz. Azonnal mutat, fordulatszám, vízhőfok, különböző szenzorjelek, előgyújtási szög, stb. stb. én ezt összefoglalóan úgy mondanám hogy mindent
Itthon az én autómmal is hasonló egyszerűséggel működött.
A hozzá kapott CD-n legalább 10 féle OBD-II szoftver volt, ezek közül még egyet sem próbáltam
Egyszerűbb volt az androidos Torque nevezetű szoft.
Menet közbeni teszt vélemények:
- sebesség kijelzés választható GPS ill ECU alapján. Út mellé kihelyezett sebességmérőkket összevetve km/h-ra azonos értéket kaptam
- fordulatszám kijelzés teljesen jó, próbáltam pl mutató alapján 2000-es fordulatra ráállni, ezt +-10 rpm-re pontosan meg is lehet tenni ezek alapján mondhatjuk hogy pontos.
- a vízhőmérséklet ill beáramló levegő hőmérsekletére nincs viszonyítási alapom, ésszerű értékeket ad, elfogadhatjuk pontosnak.
Ellenben:
- gázpedál állása padlóig nyomott gáznál 100%, ez jó, viszont teljesen felengedve is 25,4%, nem tudom ezt miből számolja. (Ennek utána kellene járnom minek a jelét veszi alapul, ill. összehasonlítani egy PC-s szoftverrel)
- ami nagyon érdekelt volna az az átlag. ill pillanatnyi fogyasztás. Nos szerintem ez teljesen irreális. 1.3 benzinesről van szó, hét végén szlovákiai kirándulás pont ideálisnak tűnt ennek a lemérésére. 5 emberrel, tele csomaggal padlóig nyomott gázzal a pillanatnyi fogyasztás 19.9. Ezt én nagyon keveslem. Olyan autóknál, ahol computer mutatja a pillanatnyit, piros lámpánál, kicsit nagyobb gázzal 1-esből indulva nem egyszer láttam 30-40 litereket. (Esetleg ha van valakinek computeres autója, akkor össze lehetne vetni a 2 értéket). Ill. ehhez kapcsolódik az átlagfogyasztás kérdése, ami főúton 90-110 kmh közötti tempót tartva 4,3-ra adódott (no én lennék a legboldogabb ennek az értéknek, ez jó 6 decivel kevesebb, mint amennyit vért izzadva sikerült rekordomként felállítani).
Szóval vagy egy computeres autó, vagy PC-s szoftver összevetés szükséges.
- gyorsulást, negyed mérföldet nem próbáltam, ezek pontosságáról nem tudok nyilatkozni.
- motor hibakód tár üres, nem tudom egyelőre, hogy a visszaolvasás ill. törlés hogy működik, 2 lehetőség van, vagy ingyen és bérmentve megpróbáljuk valakinek a hibakódos autóján
vagy visszatérek a 100% etanolhoz, akkor tuti az E510-es nem megfelelő keverékképzés hiba, és akkor meglátjuk.
Előljáróban ennyi, a részletekről folyamatosan beszámolok.