Üdv. Mindenkinek!
Még decemberben ígértem, hogy leírom a kuplung probléma okát és a csere menetét. Tudom most már március van, de csak most van időm. A lényeg, hogy a javítás összesen 2,5 napig tartott. Ebből 1 nap szétszedés, 1 nap alkatrészre várakozás és 0,5 nap összerakás. A szerelés menetéhez beszereztem a Ford TIS CD-t és az alapján haladtunk. Bizony sokat segített és nem is írnám le a menetét mert elég hosszú lenne, hanem mindenkinek ajánlom, hogy szerezze be az előbb említett szoftvert.
Amikor leírtam ide a fórumba a hibajelenséget páran reagáltak rá és bizony mindegyiküknek igaza lett. A problémát a kinyomócsapágy és a nyomólapot tartó lamella törése okozta.
Tapasztalatok:
-autót megemelve a váltónál lévő kis nyíláson szivárgott ki az olaj (nem nagy mennyiségben, mert a tartályból nem hiányzott sok)
-szétszedve a TIS utasításai szerint láttuk, hogy a már említett alkatrészen a 3db lamella közül az egyik eltört (ezek a lamellák tartják középen a nyomólapot, ahogy ez a kis vacak eltört a tárcsa nem volt középen és ezért morgott és rázkódott az egész autó). A kinyomócsapágyon ugyan nem látszott hiba, de elég nehezen mozgott és mozgás közben mintha akadozott volna.
-ami nagyon érdekes volt, hogy természetesen gyári alkatrészeket szedtünk le és azt is szereltünk be. Az érdekesség itt van! Az új alkatrészeknél (szintén gyári) már ezeket a lamellákat Fordék megduplázták, azaz nem szimplám voltak, hanem egymás mögött kettő helyezkedett el. Nekem ebből az jött le, hogy alul méretezték a mérnökök ezt az alkatrész és így javították a hibát. Ha rosszmájú akarok lenni, akkor szándékosan csinálták így, hogy mozogjon az alkatrész piac is. Az autót ugyan használtan vettem 36ekm-rel, de a kuplungtárcsa teljesen jó állapotban volt (ennek ellenére cseréltük). A meghibásodás 57057km-nél történt.
-a javítás után az autót összerakva kipróbálva kellemes meglepetés ért. A váltó mint az álom úgy működik, mind a mai napig, nagyon finoman és precízen kapcsolható. A hiba előtt sem mondtam volna, hogy nehéz vele váltani, de mostaniakhoz képest bizony rosszabb volt.
A javítás összköltsége elég borsos volt:
-kinyomócsapágy: 34eFt
-kuplung szett: 38eFt
-egyéb kisebb költségek: fékfolyadék, féltengely végére rögzítőcsavar összesen kb. 5eFt
-összegezve munkadíjjal (nagyon nagyon baráti munkadíjjal) 85eFt
-kifelejtettem a masni árát ami kb. 250Ft volt ugyanis karácsony előtti három napban csináltuk. A fa alá ugyan nem fért be, de legalább kész lett.
Ami szintén meglepett és örültem neki, hogy az autó rendkívül jól szerelhető. Ez alatt azt értem, hogy mindenhez hozzá lehetett férni nem kellett bosszankodni a nehezen oldható csavarok miatt és nem törtek el csatlakozók és a műanyag borítások sem.
Még egyszer köszönöm a hiba leírása után a segítségeteket!