Author Topic: Kuplung problémák  (Read 134530 times)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Kuplung problémák
« Reply #90 on: 2009 August 05, 15:07:26 pm »
azokat még használatra tervezték... 90 után nincs autógyártás.

sajnos ez a hidraulikus kinyómós megoldás ami a fiestákban van, a fékolaj öregedésével előfordul (közös tartály) érdemes arrafelé is körbenézni. lehet túlhevült az olaj és felvizesedett.

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Kuplung problémák
« Reply #91 on: 2009 August 05, 17:52:41 pm »
A víz is remek hidraulika folyadék, amíg nem megyünk 100 fok fölé.  :)
Nem hiszem, hogy a kuplung munkahenger ennyire felhevülne.

Inkább arra gondolnék, hogy valami szelep nem zárt be rendesen a hidraulika rendszerben.
Csak úgy magától, vagy ahogy sUdYe mondja, az öreg fékfolyadék miatt, amiben lehetnek rozsdaszemcsék.  :(
Mk6 1.3 benzin

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Kuplung problémák
« Reply #92 on: 2009 August 05, 18:26:05 pm »
viszont a víz nem állja úgy a nyomást mint a fékfolyadék, ezt se felejtsük el.

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Kuplung problémák
« Reply #93 on: 2009 August 06, 12:04:45 pm »
De, ezt felejtsük el.  :) :) :)

A víz, mint bármely folyadék gyakorlatilag összenyomhatatlan.

A Marianna árok fenekén, 1100 atmoszféra nyomás alatt is százalékon belül ugyanakkora a sűrűsége.  :)
Mk6 1.3 benzin

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Kuplung problémák
« Reply #94 on: 2009 August 06, 12:29:42 pm »
a víznek lehet, de a fékfolyadék sűrűbb, és ahhoz kell viszonyítani ;)

suvi1981

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #95 on: 2009 September 08, 17:49:20 pm »
Sziasztok!
Nekem 2005-ös van, és nem volt 1 éves a gép és egyszer gondolt egy olyat hogy nem emel ki a kuplung. A hungárián majd nem egygyesűlt párszor hátulrol egy másik kocsikkal. Bevitte a feleségem Szigetszentmiklosi Ford márkaszervizbe, kb 5 percet foglalkoztak a kocsival és azt álitották hogy semmi baja!Másnap ugyanez csak nálam tőrtént a hiba, akkor már én vittem be és eréjessebben léptem fel és egyből szét tudták szedni , és ahogy kiderűlt egy 50 forintos hiba volt egy szimering. Álitolag olajos a kuplung és az eggyik szimering ment ell! Nekem ez az egy hibája vaolt idáig a kocsinak!

Offline hkori

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 26
  • Segített?: +1/-0
Re: Kuplung problémák
« Reply #96 on: 2009 October 16, 08:16:56 am »
Sziasztok mindenkinek!

Akinek van tapasztalata a lentebb leirtakhoz, kérem osztja meg velem!  Köszi!

2002-es tdci: 2-es(2000ford/perc) sebességtől felfelé erőteljesebb gázadásnál a fordulatszámmérő azonnal felszökken pl. 2-ről 3-4 ezerre, a motor is azonnal nagyobb zúgással válaszol, de az ehhez tartozó gyorsulás csak néhány másodperc után, fokozatosan következik be és közben a kuplung mintha remegne, egészen addig még az autó fel nem gyorsul. Gyorsulás közben a fordulatszám és a motorzúgás nem csökken. Ugyanez a helyzet 2-ból(2000ford/perc) 4 ill. 5-ik sebességbe kapcsolásnál is -persze nem igy használom a járgányt :)
.
Ez természetes vagy pedig a kuplung csúszásáról van szó?
« Last Edit: 2009 October 16, 12:20:08 pm by hkori »

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: Kuplung problémák
« Reply #97 on: 2009 October 16, 16:35:25 pm »
Jól gondolod, csúszik a kuplung. Én mielőbb szerelőhöz vinném (a nem lehúzós fajtából). Ha van bevált szerelőd nézesd meg Vele, ha nincs a Többiek itt biztos tudnak ajánlani egyet..

Offline kobold79

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 183
  • Segített?: +45/-0
Re: Kuplung problémák
« Reply #98 on: 2009 October 19, 20:14:06 pm »
Két dolog is lehet. A fent említett csúszós kuplung, és a kettős tömegű lendkerék. tudni illik az 1.4tdci-t gyártották kettős tömegűvel. Amúgy ez a ritkább.
KT előnye: nincs a váltások között megtorpanás. Nyomatékosabb,és dinamikusabb járás.
KT hátránya: Minden kuplungcsere, és nem rendeltetés szerű használat után CSERE!!!
Három dolgot tehetsz:
1: Veszel egy új kettős tömegűt.(nem ajánlom mert HORROR)
2: veszel egy bontott KT-t. (ez egy picit olcsóbb de mi a garancia hogy ez tovább bírja)
3: veszel egy olyan bontott lendkereket ami....
Amikor a gyár rájött hogy a kettős tömegű lendkerék egy rakás foss. Módosították a gyártást, és kiadtak egy olyan szériát amelyikbe egy olyan lendkereket szereltek amelyik szakasztott mása a KT-nek (súly, átmérő, kinézet).
Remélem nem írtam nagyon zagyván?! :D
 Üdv Kob!!!
kobold

Offline hkori

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 26
  • Segített?: +1/-0
Re: Kuplung problémák
« Reply #99 on: 2009 November 23, 16:25:03 pm »
Sziasztok mindenkinek!

Nos, a fentebb leirt kuplung problémáim jelentősebb idő és pénz ráforditás utan megoldódtak.

Szerelőm (nem szakszerviz), kicserélte a kuplung kosarat és tárcsát, melyeken a kopás is látható.-majd teszek fel képet!
Ezek után a kuplung már nem csúszott, viszont a váltás katasztrofális lett (pl.zöld jelzőlámpánál nem lehetett 1-be tenni, hátramenetbe meg sehogysem -kellemetlen!).
A következőkben kicserélte a kinyomó csapágyat is, valamint a kuplung rugója is el volt törve. Az autót használtan vettem, gondolom a rugó már akkor is törött volt. Ráadásként a nem gyári gumiszőnyeg a kuplungkar alá feküdt, igy ebből is le kellett vágnom 15cm-t. A rendszer levegőztetése is problémás dolognak bizonyult.

Ez igy összesen 345eur-ba fájt! -ebből 300eur volt a 3 alkatrész.

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Kuplung problémák
« Reply #100 on: 2009 November 30, 13:48:22 pm »
Hát ez szomorúan hangzik.
Tudtommal kuplungtárcsa cserekor illik a kuplung szerkezetet is ellenőrizni és szükség szerint cserélni. Lehet, hogy másik szerelőhöz kéne járnod  :(.

A légtelenítés sem kellene, hogy problémás legyen. Ha meg kellett bontani a hidraulikát, akkor a fékeket a szokványos módon kell légteleníteni, a kuplungot meg szinte sehogy!
A gyári leírás is azt mondja, hogy 5-6 szor le kell nyomni a kuplungpedált, és légteleníti magát.
Lehet, hogy rosszul rakták össze a hidraulikát és levegőt szívott be?

A 300 euró is soknak tűnik. A cormax.hu-n meg tudod nézni, hogy nálunk az alkatrészek mennyibe kerültek volna.
Mk6 1.3 benzin

Offline Roxin

  • A mester
  • *****
  • Posts: 435
  • Segített?: +6/-1
Re: Kuplung problémák
« Reply #101 on: 2009 November 30, 13:53:41 pm »
Kuplungot én mindig szettbe veszem! ;) És csere minden!!! Így olcsóbb,mint külön!!

grimmcsalad

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #102 on: 2009 November 30, 20:08:14 pm »
45-euró a váltó levételéért és kuplungtárcsa cseréért.
Hát itt valami sántít? Ennyiért nem nagyon állna neki senki kis hazánkban sem, nem hogy eurós országban.
Mi az a kuplung kosár?
És ha ennyire csúszott a kuplungod nem égette meg a lendkereket. Volt olyan lendkerék amit az esztergályos szenvedve szabályozott fel, mert megedzette (kis lilás folt) a tárcsa és a vídiás kést is eltolta.

Offline hkori

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 26
  • Segített?: +1/-0
Re: Kuplung problémák
« Reply #103 on: 2009 December 02, 16:10:07 pm »
Hangsúlyozom a szerelőm "nem szakszerviz", és haveri alapon számolt munkadíjat, hozzáteszem valószínű az alkatrészeken keresett(ki tudja!). A kuplungalkatrészeket külföldről(magyarország) szerezte be.

Az autó a javítás óta kitűnően gyorsul!

Itt van 2 kép a kuplung- tárcsáról és kosárról.
Bocsi a képek minőségtelenségéért, mobillal készültek.

http://www.fordfiestaklub.hu/hkori
« Last Edit: 2009 December 02, 16:15:54 pm by hkori »

grimmcsalad

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #104 on: 2009 December 02, 21:13:59 pm »
Az a "kosár" az a nyomólap a kiemelő lamellákkal amit egyben szoktak úgy hívni, hogy kuplungszerkezet.
Mitől tudott szegecsre kopni a tárcsád? Nem semmi!

És még egy óvatos kérdés:
Szerelő leszabályoztatta a lendkereket? Mert azt legalább annyira megmarta a kopott tárcsa mint a nyomólapot!
« Last Edit: 2009 December 02, 21:15:56 pm by grimmcsalad »