Author Topic: Kuplung problémák  (Read 134529 times)

grimmcsalad

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #120 on: 2009 December 14, 21:44:43 pm »
Egy kuplung szerkezetet  és egy tárcsát 38 br-ért amiből - 30 vagy 45 % lejön.

Ne sokáig gyentelt!
Szépen lassan el fog törni a kiemelő acél lamellája is, vagy még jobban megég a lendkerék.


[a csatolmány törölve]

Offline Roxin

  • A mester
  • *****
  • Posts: 435
  • Segített?: +6/-1
Re: Kuplung problémák
« Reply #121 on: 2009 December 15, 09:11:17 am »
Minden benne van!És úgy nézki,h szükséged is lesz rá!Amikor benyomod a kuplungot és azt a surlódó hangot hallod az a kinyomó csapágy,az tuti h rosz neked,meg a kuplung szerkezeted is rosz a leirtak alapján!Minnél olcsóbban szerezd be az alkatrészt és utánna vidd szerelőhöz,h az anyagdíjon nehúzon le!!!

tpandur

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #122 on: 2009 December 15, 19:27:24 pm »
Nagyon szépen köszönöm a segítséget mindenkinek! Amennyiben rész tudok venni az alkatrészek cseréjénél, akkor részletesen leírom majd a lépéseket.

grimmcsalad

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #123 on: 2009 December 15, 20:16:21 pm »
Vigyél kis sámlit mert hosszú akció lesz.

vbe7835

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #124 on: 2010 February 14, 10:39:05 am »
Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, másfél éve van Fiestám, 17e km-t tettem azóta bele. A fórumtémában korábban leírt kuplung probléma nálam az elejétől kezdve megvan (zörög, morog a kuplung, ha benyomom a pedált elmúlik a hang). Sosem izgatott különösebben mert nem rosszabbodott.

Mostanában viszont egy új, nyugtalanítóbb zajt hallok: ha üzemmeleg az autó, és magasabb fordulatszámnál visszaváltok (kb. 3000-3500-as fordulat fölött), rövid ideig egy morgó hang hallatszik. Kb. 1-2 mp-ig tart, utána elmúlik, minden rendesen működik, a kuplung nem csúszik. Kuplung kinyomócsapágyra gyanakszom, de lehet hogy más a kuplung vagy a váltó környékén. Valaki találkozott már hasonló problémával? Eddig nem hallatszott (vagy nem figyeltem rá), és most sem minden alkalommal hallani. Nézessem meg szervízben, vagy csak figyeljem hogy erősödik e a zaj? Nehéz reprodukálni a hibát, szerintem elhajtanának a szervízesek.

Köszönöm a válaszokat

tpandur

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #125 on: 2010 March 03, 14:01:44 pm »
Üdv. Mindenkinek!

Még decemberben ígértem, hogy leírom a kuplung probléma okát és a csere menetét. Tudom most már március van, de csak most van időm. A lényeg, hogy a javítás összesen 2,5 napig tartott. Ebből 1 nap szétszedés, 1 nap alkatrészre várakozás és 0,5 nap összerakás. A szerelés menetéhez beszereztem a Ford TIS CD-t és az alapján haladtunk. Bizony sokat segített és nem is írnám le a menetét mert elég hosszú lenne, hanem mindenkinek ajánlom, hogy szerezze be az előbb említett szoftvert.
Amikor leírtam ide a fórumba a hibajelenséget páran reagáltak rá és bizony mindegyiküknek igaza lett. A problémát a kinyomócsapágy és a nyomólapot tartó lamella törése okozta.
Tapasztalatok:
-autót megemelve a váltónál lévő kis nyíláson szivárgott ki az olaj (nem nagy mennyiségben, mert a tartályból nem hiányzott sok)

-szétszedve a TIS utasításai szerint láttuk, hogy a már említett alkatrészen a 3db lamella közül az egyik eltört (ezek a lamellák tartják középen a nyomólapot, ahogy ez a kis vacak eltört a tárcsa nem volt középen és ezért morgott és rázkódott az egész autó). A kinyomócsapágyon ugyan nem látszott hiba, de elég nehezen mozgott és mozgás közben mintha akadozott volna.

-ami nagyon érdekes volt, hogy természetesen gyári alkatrészeket szedtünk le és azt is szereltünk be. Az érdekesség itt van! Az új alkatrészeknél (szintén gyári) már ezeket a lamellákat Fordék megduplázták, azaz nem szimplám voltak, hanem egymás mögött kettő helyezkedett el. Nekem ebből az jött le, hogy alul méretezték a mérnökök ezt az alkatrész és így javították a hibát. Ha rosszmájú akarok lenni, akkor szándékosan csinálták így, hogy mozogjon az alkatrész piac is. Az autót ugyan használtan vettem 36ekm-rel, de a kuplungtárcsa teljesen jó állapotban volt (ennek ellenére cseréltük). A meghibásodás 57057km-nél történt.

-a javítás után az autót összerakva kipróbálva kellemes meglepetés ért. A váltó mint az álom úgy működik, mind a mai napig, nagyon finoman és precízen kapcsolható. A hiba előtt sem mondtam volna, hogy nehéz vele váltani, de mostaniakhoz képest bizony rosszabb volt.

A javítás összköltsége elég borsos volt:
-kinyomócsapágy: 34eFt
-kuplung szett: 38eFt
-egyéb kisebb költségek: fékfolyadék, féltengely végére rögzítőcsavar összesen kb. 5eFt
-összegezve munkadíjjal (nagyon nagyon baráti munkadíjjal) 85eFt
-kifelejtettem a masni árát ami kb. 250Ft volt ugyanis karácsony előtti három napban csináltuk. A fa alá ugyan nem fért be, de legalább kész lett.

Ami szintén meglepett és örültem neki, hogy az autó rendkívül jól szerelhető. Ez alatt azt értem, hogy mindenhez hozzá lehetett férni nem kellett bosszankodni a nehezen oldható csavarok miatt és nem törtek el csatlakozók és a műanyag borítások sem.

Még egyszer köszönöm a hiba leírása után a segítségeteket!

Offline hkori

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 26
  • Segített?: +1/-0
Re:Kuplung problémák
« Reply #126 on: 2011 January 13, 17:01:40 pm »
Üdv mindenkinek!

Problémám a következő: kézifék visszajelző lámpa nem alszik ki, fékolajszint csökkenés, olaj szivárgás a kuplung fő-munkahengernél. Utánöntöttem 1-1,5 dl olajat, de 2 hét alatt eltünt!!!
Szerelőt kérdeztem, de azt mondta h nem lehet benne szemeringet cserélni,........hát vettem egy újat a cromaxnál(LUK-10900 Ft.)

http://img827.imageshack.us/i/p10101662.jpg/
http://img827.imageshack.us/i/p10101662.jpg/
http://img40.imageshack.us/i/p10101554.jpg/
« Last Edit: 2011 January 13, 17:24:29 pm by hkori »

Gaben81

  • Guest
Re:Kuplung problémák
« Reply #127 on: 2011 February 08, 15:53:59 pm »
Sziasztok,

Gondoltam megosztom Veletek is a nagy bánatom.

2004es MK6 Fiesta, 125 ezer kilométerrel kb pár napja produkálta a többek által megírt problémát, miszerint a kuplung kinyomásakor surlódó hangot ad, 1esből elindulásnál nem tudom olyan szépen ráengedni a kuplungot, hogy ne akarjon a motor kiszakadni a rázkódástól.

Ma szétszedték, kinyomócsapágynak kuplungtárcsának semmi baja, ellenben a kuplungszerkezet megrepedt...
Sajna zsebbenyúlós lesz még így is hogy a Ford szervízben sok a jó ismerős úgyhogy a munkadíjon lehet egy kicsit spórolni.

A fejleményekről, árról beszámolok

Üdv mindenkinek

sziki8

  • Guest
Re:Kuplung problémák
« Reply #128 on: 2011 March 26, 01:06:23 am »
Sziasztok!

Még új vagyok itt és segítséget szeretnék kérni hogy hol tudok váltóházat venni a 2005-ös szekeremhez?
Sajnos a mi nap ráfutottam egy beton tuskora és kicsit lezúztam a kocsi alját és a váltóházból kitörött egy darab illetve megsérült ott is ahol a kuplung tárcsához van rögzitve:S a váltó belseje nem sérült szerencsére így csak egy váltóházra van szükségem!
Hegeszteni nem szeretném mert azt hallottam hogy nem vmi jó dolog mert deformálothat  a ház, és lehet hogy nem lehet összerakni!

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:Kuplung problémák
« Reply #129 on: 2013 September 01, 12:19:21 pm »
Sziasztok!  Kérdésem annyi lenne, hogy nálatok mekkora holtjátéka van a kuplungpedalnak benyomaskor. Kb 1 centi utan kezd nyomni? Tdci Fiesta. Üdv. Tamás

Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Kuplung problémák
« Reply #130 on: 2013 September 02, 10:14:56 am »
Sziasztok!

Még új vagyok itt és segítséget szeretnék kérni hogy hol tudok váltóházat venni a 2005-ös szekeremhez?
Sajnos a mi nap ráfutottam egy beton tuskora és kicsit lezúztam a kocsi alját és a váltóházból kitörött egy darab illetve megsérült ott is ahol a kuplung tárcsához van rögzitve:S a váltó belseje nem sérült szerencsére így csak egy váltóházra van szükségem!
Hegeszteni nem szeretném mert azt hallottam hogy nem vmi jó dolog mert deformálothat  a ház, és lehet hogy nem lehet összerakni!

kobold79-nek szoktak lenni Mk6 alkatrészei. Írj neki egy pm-et, vagy mailt. Telefonszáma is van itt.
« Last Edit: 2013 September 02, 10:19:12 am by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Offline MK7GHIA

  • A mester
  • *****
  • Posts: 518
  • Segített?: +20/-2
Re:Kuplung problémák
« Reply #131 on: 2013 September 02, 16:02:37 pm »
Sziasztok!  Kérdésem annyi lenne, hogy nálatok mekkora holtjátéka van a kuplungpedalnak benyomaskor. Kb 1 centi utan kezd nyomni? Tdci Fiesta. Üdv. Tamás



Szia! Szerintem amit te kérdezem a fogáspont. 1 cm holtjáték az brutális. Viszont, ha a felső holtponttól 1 cm-re fog a kuplungod az sem egészséges. akkor rendesen el lehet kopva meg, ha rendesen gyorsítasz tuti meg is csúszna. Akkor most mi is a helyzet? :)
Jobb láb a gázon, bal láb a jobb lábon ;]

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:Kuplung problémák
« Reply #132 on: 2013 September 02, 19:52:29 pm »
Szia! Szerintem amit te kérdezem a fogáspont. 1 cm holtjáték az brutális. Viszont, ha a felső holtponttól 1 cm-re fog a kuplungod az sem egészséges. akkor rendesen el lehet kopva meg, ha rendesen gyorsítasz tuti meg is csúszna. Akkor most mi is a helyzet? :)


Nem a kuplung fog nagyon fenn, hanem a munkahenger nyom ennyi utan. Nem csúszik, kiemel rendesen. Csak nem tudom, hogy mikor megvettem ilyen volt vagy a munkahenger óhajt bekakalni.
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

Offline MK7GHIA

  • A mester
  • *****
  • Posts: 518
  • Segített?: +20/-2
Re:Kuplung problémák
« Reply #133 on: 2013 September 03, 05:27:55 am »
Szerintem az 1 cm nagyon sok. Nekem olyan 3-4 mm után már érzed, hogy nyom.
Jobb láb a gázon, bal láb a jobb lábon ;]

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:Kuplung problémák
« Reply #134 on: 2013 September 03, 06:45:48 am »
lehet hogy csak levegős a rendszered nem?mert ha a munkahenger behal az nem ilyen.
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005