egész pontosan a motorvezérlésben van szerepe, keverékképzésbe szól bele a lambda jele, EECIV-nél könnyen megoldható, egy normál 1-es lambda értékkel számol az ECU ha le van húzva, okozhat elméletben problémát motorhőmérséklettől függően, de elsősorban csak a károsanyag kibocsátáson fog meglátszani, meg persze ha nem megfelelő a keverék akkor a fogyasztáson is meglátszódhat (főleg ha túl dús a keverék), és természetesen fulladhat is az autó.
Ezek az elméleti dolgok. Gyakorlatban nem feltétlen valósul meg bármelyik is. van hogy ha amúgy utcai körülmények között az ideálishoz közeli körülményekkel üzemel a motor akkor semmit nem tapasztalsz, de tapasztalhatsz bizony a fentebb leírtakból bármit.
Nekem az 1.6-os anno tojt rá, meg se kottyant neki hogy szétszakadt a drótja. az RS-nek kellett a két jó lambda, az 1.8-ba meg úgy tudom hogy jó, de gondom még nem volt vele.