Ma benéztem a motortérbe.
A hűtővíz minimumon van.
A váltó bordáin látszik egy régi folyásnyom. De lehet, hogy hólé folyt be a szélvédő előtti rácsról.
Járattam a motort és tapogattam a csöveket, de sehol sem éreztem nedvességet.
Elég szorosan vannak a dolgok, nem nagyon lehet látni semmit. Az Aldiban vasárnaptól lesz egy egyszerű endoszkóp, lehet hogy veszek egyet, és tovább kutatok folyásnyomok után.
Update:
- körbenéztem a gépet tükörrel meg fényképezőgéppel
- a váltó bordáin a folyásnyom az ablakmosó fúvókától jön. Nem biztos, hogy a vezeték tömítetlen. Inkább a fúvóka és a lemez találkozásánál folyik be mindenféle (ablakmosófolyadék, eső-, kocsimosó-) víz
- a vízpumpa alatti műanyag lemezen látszott egy-egy csöpp valami
- a vízpumpa közelében nedves folt, de közelebbről megnézve az olajnívópálca aljánál szivárog az olaj. Egyenlőre úgy tekintem, mint a korróziógátlás speciális módját.
- vízpumpa alja száraz
- a hűtővízfogyasztás megnőtt kb. 0,5l/500 km-re
- egyhelyben járattam a motor, hogy felmelegedjen és egyszercsak elkezdett csöpögni.
- a kiegyenlítőtartályon a min feliratnál elöregedett az anyag és a finom repedéseken a nyomás hatásásra gyöngyözött kifele a víz
- kiegyenlítőtartaly 3750-ért, csere sk és azóta nem fogy a hűtőfoly.