Author Topic: Mk3 dízel indítási problémák  (Read 7676 times)

kocka1000

  • Guest
Mk3 dízel indítási problémák
« on: 2011 January 30, 17:31:45 pm »
Sziasztok! Tudna nekem segíteni valaki hogy a 92-es gépen mi okozhatja azt a problémát hogy:
Vettem új akkut + generátor/önindító felújítás és úgy csinál mintha le volna merülve az aksi!
Megfelelő a test , jók a kontaktok mindenhol, jó az aksi is (12V/75Ah) 13 voltot ad le!
már 1 hete szenvedek vele de semmi! Másik autóból is átraktam az akkut és ugyanaz volt...
Sőt van 1 plusz önindítóm azt is felraktam és azzal is ugyanaz volt!
Kicseréltem a kábeleket a ( +,-)-t mindent már és ugyanaz... ???
Aki tud valami magyarázatot hogy mit nézzek át az kérem segítsen!
köszi! :notworthy:

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re:Mk3 dízel indítási problémák
« Reply #1 on: 2011 January 30, 19:11:45 pm »
hangja milyen a gépnek? nem szorul a motor? milyen olaj van benne? továbbá esetleg még gyújtáskapcsoló jó? el is halványulnak a műszerfal visszajelzők mikor próbálsz indítózni?

kocka1000

  • Guest
Re:Mk3 dízel indítási problémák
« Reply #2 on: 2011 January 30, 19:40:05 pm »
Nem az olajjal semmi probléma, tél előtt cseréltem! Normál -20C° ban is indított nem sűrűsödött be!
Amúgy a hangja jó! A ledek először élénken világítanak izzítok majd indítok és ahogy elfordítom a   kulcsot a ledek szinte teljesen elalszanak és csak kattan egyet az önindító, jobb esetben nyöszörögve 1-2 átfordít a motoron!
de csak néha jön elő ez a probléma!
Ma pl kiszedtem az aksit meg visszaraktam és beindult az autó! minden gond nélkül!
járattam 1 picit, leállítottam majd újraindítottam vagyis csak szerettem volna, megint ugyanaz ( mintha teljesen üres lenne az aksi!
De a vezetékek meg jók mert hiába mozgatom indítás  közbe .... semmi reakció meg egyébkéntis felsaruztam hátha jobb lesz újak a vezetékek is már de  hiba jelen van!
Lehet igazad van a gyújtáskapcsolóval kapcsolatban, én is gondoltam rá hogy az lehet a baki de kérdeztem 1-2 szakit ők azt mondták hogy az ha rossz akkor az nem is csinál semmit szal vagy jó vagy nem... de szerencsére van egy donor lehet átrakom megnézni hogy mit ad elő!
De ha esetleg valami még eszedbe jutna ezzel kapcsban hogy még mi lehet, sokat segítene mert már nem nagyon tudok mit megnézni..
Köszi!

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re:Mk3 dízel indítási problémák
« Reply #3 on: 2011 January 30, 19:45:43 pm »
ez inkább más mivel reagál az gyújtáskapcsolóra, akármi is a probléma, ez vagy kábel, vagy érintkezés, vagy önindító, vagy akksi, esetleg valahol egy rövidzár a kábeleknél ahol elmegy egy nagyobb áram.

kocka1000

  • Guest
Re:Mk3 dízel indítási problémák
« Reply #4 on: 2011 January 30, 20:03:17 pm »
Nem hiszem hogy aksi mert a másik kocsié se indítja.. önindító megint nem lehet mert a héten volt szerelőnél mondta hogy semmi baja, de már raktam fel másikat is a donor autóról és azzal is ugyan az volt! :-[ A kábelek szintén nem lehetnek ami a motortérben van mert az mind új és gondosan átnéztem mindet felcsiszoltam az összes test kábelt meg minden érintkezőt, befújtam kontaktsprével, új sarukat raktam rá (réz)!
Nem tudom hogy a műszerfal alatt amik vannak azokat nem bántottam...!
Azokat nézzem át? nem tudom ott lehetséges-e hiba? ??? A biztosítékok jók azokat azért megnéztem!
A vezetékköteget nem bontottam meg de az az utolsó amit megbontok mert az nekem már bonyolult! ;D

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re:Mk3 dízel indítási problémák
« Reply #5 on: 2011 January 30, 20:39:09 pm »
próbáld meg azt ha elkezdi csinálni, húzol direktbe egy kábelt az akksiról az önindítóra. (pozitívat) ha az megoldja akkor a kábel a ludas, ha nem akkor érdemes továbbnézni, (pl a testkábelt) motor testelése, meg az akksié is lehet korrodált, megtört kábel stb, szépen kilogikázva, ha rajta a gyújtás és egy csavarhúzóval rövidrezárod (STABILAN MEGEMELT AUTÓNÁL, ÜRESBEN) az önindítót és akkor indít akkor önindító is kizárva.
Én megmondom őszintén a szerelőkben nem bízok, tudod mondhat bármit, nekem is mondta ááá még ez meg az jó... persze 2 nappal később pont az miatt állt le megint a kocsi...

kocka1000

  • Guest
Re:Mk3 dízel indítási problémák
« Reply #6 on: 2011 January 30, 21:19:34 pm »
Hát igen! De az az igazság hogy ő 1 nagyon jó ismerős így benne megbízok!
Na majd holnap megint ránézek hátha sikerülne meggyógyítani!
De másban nemigazán, azt is kicseréli ami tökéletes pl: egyik ismerősöm
izzítógyertyát akart cseréltetni a golfjába és kicserélték még az izzítórelét meg nem is tudom még mit mondott és kb 20 ezerrel többe fájt neki a szerelős téma! A szerelő azt mondta hogy csak így ad rá garanciát...
Kicsit poénos! Van pár ilyen szerelő!
Amúgy hova valósi vagy? 
Nem tudsz véletlen orvosságot arra hogy motorcsere? hivatalosan de mégis olcsón?
Hallottam olyanról hogy AF-es motorszám hogy erről tudsz-e valamit, hogy működnek ezek!?
Még annyit hogy a 98-as 1.8 td GLX mondeó motorja jó e az én verdámba?
köszi!

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re:Mk3 dízel indítási problémák
« Reply #7 on: 2011 January 30, 21:37:33 pm »
budapesti vagyok :) mondeo motorját hivatalosan csak óriási macera (és költségek) árán tudod belerakni. Csak a típusazonos motorcsere az egyszerű és könnyen járható út. Most jelenleg, én igaz benzinessel, próbálom végigjárni az utat, érdeklődni, remélem hamarosan több infom lesz a gyakorlati működéséről a papírozásnak.

AF-es motorszám már nincsen, csak motorkódot írnak be.

kocka1000

  • Guest
Re:Mk3 dízel indítási problémák
« Reply #8 on: 2011 January 31, 10:56:10 am »
És te típus azonos motort teszel bele?
Valamiben eltér a tervezett motor a jelenlegitől?
És ez a motorkódos dolog ez hogy működik?

GhostMan

  • Guest
Re:Mk3 dízel indítási problémák
« Reply #9 on: 2011 January 31, 11:31:11 am »
Én úgy tudom hogy van még ez az AF-s party. és nem motor hanem alvázszám.
ha AF -es az alvázszám akkor olyan motort teszel bele amilyet akarsz . de ilyet találni már:D
haveromnak a bömbijük olyan:D

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re:Mk3 dízel indítási problémák
« Reply #10 on: 2011 January 31, 13:53:11 pm »
És te típus azonos motort teszel bele?
Valamiben eltér a tervezett motor a jelenlegitől?
És ez a motorkódos dolog ez hogy működik?

nem típusazonost tervezek a környezetvédelmi besorolás javítása miatt.
8 szelepes CVH helyett 16 szelepes zetecet tervezek belerakni.

motorkódot írnak be a forgalmiba mostmár ha motort cserélsz, nem motorszámot, ennyi.


Én úgy tudom hogy van még ez az AF-s party. és nem motor hanem alvázszám.
ha AF -es az alvázszám akkor olyan motort teszel bele amilyet akarsz . de ilyet találni már:D
haveromnak a bömbijük olyan:D


nincs AF egyáltalán vázszámban se. hatósági vázszám van TSC-vel kezdődik. és akkor se rakhatsz bele akármilyen motort.


Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re:Mk3 dízel indítási problémák
« Reply #11 on: 2011 January 31, 13:54:26 pm »
Kicsit kezd OFF lenni, de a 16szelepes Zetec még nem garancia a más besorolásra. Tudom... :(
D.V.Zs.

RyAn

  • Guest
Re:Mk3 dízel indítási problémák
« Reply #12 on: 2011 January 31, 16:02:56 pm »
escortba már van olyan focus motor ami igen ;)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re:Mk3 dízel indítási problémák
« Reply #13 on: 2011 January 31, 17:09:06 pm »
nem kell ahhoz focus motor. Fordéknál 94-től EECV motorvezérlőt alkalmaznak ami már az euro II normát teljesítő motorvezérlő. tényleg létezik olyan zetec ami még csak euro 1 de én nem olyant nézek hanem 97-est :) ennek járok most épp utána, ha lesz több infom közzé fogom tenni.

vtomika

  • Guest
Re:Mk3 dízel indítási problémák
« Reply #14 on: 2011 August 05, 21:26:16 pm »
Üdv.Nekem is lenne egy kis gondom.Télen nehezen indul nagyon 1.8 szivó diesel.Elvittem kompressziómérésre és az 1-3 hengerbe 26-28 a kompresszió a 2-4 hengerbe meg 14-16. Gondolom enyire különnem kopik a blokk.Esetleg valakinek valami ötletehogy mi lehet a gond.  Köszi