Author Topic: Ford Fiesta 1.8 Diesel CLX  (Read 17850 times)

1.8 D

  • Guest
Ford Fiesta 1.8 Diesel CLX
« on: 2011 January 04, 11:18:30 am »
Sziasztok!


Tudna valaki segíteni abban, hogy szervót lehet e tenni ebbe a típusba Ford Fiesta 1.8 Diesel CLX 1994-es.


Előre is köszönöm!

kocka1000

  • Guest
Re:Ford Fiesta 1.8 Diesel CLX
« Reply #1 on: 2011 January 30, 17:13:00 pm »
Szia Ákos!
Igen lehet, csak bonyolult!
Kell hozzá 1 szervós kormánymű
Motorra való szervószivattyú,+szivattyú felfüggesztés!
A bonyolultabb része a szervószivattyú felszerelése...
Én most pont ezt fogom csinálni majd ha jön a jó idő!

1.8 D

  • Guest
Re:Ford Fiesta 1.8 Diesel CLX
« Reply #2 on: 2011 February 02, 21:50:30 pm »
Szia Ákos!
Igen lehet, csak bonyolult!
Kell hozzá 1 szervós kormánymű
Motorra való szervószivattyú,+szivattyú felfüggesztés!
A bonyolultabb része a szervószivattyú felszerelése...
Én most pont ezt fogom csinálni majd ha jön a jó idő!


Szia Krisztián!

Nagyon rendes vagy, hogy válaszoltál! Azt hittem soha senki sem fog! Nagyon izgalmas amit írsz! Nincs kedved megosztani a tapasztalataidat a szervó beszereléssel kapcsolatban. Olyan részletekre gondolok, mint a beszerelés folyamata, a beleölt munkaórák, a művelet során felmerülő nehézségek, költségek. Nem olyan régen vásároltam a "Foltost" ( Öcsém nevezte el így mert volt rajta karosszériázni és fényezni való is :D, aztán meg ráragadt..) és sikerült ráköltenem már egy jelentős összeget. Egyébként az én egyedem elég jól felszerelt: ABS, elektromos ablakemelő, elektromosan állítható fényszórók, központi zár, elől tárcsafék. Ahhoz képest, hogy 92-es évjárat belepakoltak rendesen technikát. Igazából még csak most ismerkedünk egymással. A futóművet szeretném következő lépésben felújítani.   Egy dolog azonban aggaszt. Sajnos a fogyasztás jelentősebb mint azt általánosságban a tulajdonosok leírják. Számításaim szerint 9-10 litert ehet városban. Nem tudom mi lehet az oka. A motor alapjárata egyenletes, nem füstöl nem folyik, a vezetési stílusom pedig öreguras. Van esetleg valami tipped, mit kellene ellenőrizni?

Üdv: Ákos
« Last Edit: 2011 February 02, 21:52:19 pm by Marosy Ákos »

GhostMan

  • Guest
Re:Ford Fiesta 1.8 Diesel CLX
« Reply #3 on: 2011 February 03, 07:10:17 am »
Hello !
Irreálissan sok a 9-10L véletlen nem lyukas a tank? :D viccet félretéve érdemes lenne elvinni 1 adagolóshoz
egyet probálj ki! ha hirtelen lepadlozód milyen füstöt nyom ha tök feketét akkor lehet hogy sok anyagot (gázolajat) kap. vagy csak meg kellene hajtani 1 kicsit hogy kiégjen a kipuff. nekem is 1.8 D van de az is lehet hogy az elözö tulaj állított az elötöltésen és az is eredményezheti a fogyi növekedést. nekem 4,5-5 lityi ha kenem a száját akkor 1 picivel több de tökön is löném magam ha ennyit nyakalna be .

1.8 D

  • Guest
Re:Ford Fiesta 1.8 Diesel CLX
« Reply #4 on: 2011 February 03, 09:35:42 am »
 :D Hát igen én is a tökön bökésnél tartok! El kell vinnem beállíttatni. Azt mondta ismerősöm  6000 forintért beállítják az adagolót. Sajnos nem vagyok biztos, hogy mekkora tank van benne. Mert hivatalosan 42L de ennél többet nyomtam bele múltkor úgy , hogy volt is benne. Lehet az előző tulaj nagyobb tankot tett bele... vagy lyukas! :D:D

Köszönöm a tanácsot! 

GhostMan

  • Guest
Re:Ford Fiesta 1.8 Diesel CLX
« Reply #5 on: 2011 February 03, 11:05:20 am »
Hello Ákos!
mellékesen mielött még elmennél adagolóshoz,  mondok 1 konkrét példát.
nekem is volt olyan hogy bejöttek ezek a nagy hidegek nem is sokkal többet falt a járgány.
szerelöm állított az elötöltésen hogy könnyebben induljon a Fifike. 200km-re  tankoltam 17 liter gazolajat . ugy hogy kupakig volt a tank .
kicsit kiakadtam hogy mi a faxom van többet eszik mint az 1.4-s astrám. bmi érdekes volt másik kuton kezdtem el tankolni és érdekes módon kevesebbet eszik:D tehát nem biztos hogy a kocsival van a gáz.
mondjuk érdemes elvinni adagolóshoz ,de várd meg kicsit enyhébb idő lessz mert ugyebár addig míg nem éri el az üzemi hőfokot addig többet fal.
Amúgy meg jó tmát hoztál fel a szervóval kapcs.ban mert engem is érdekelne hogy lehet beleaprikálni a gépezetbe.
mert 1et tudok már hogy ez a kis járgány töllem a bontóba fog  menni annyira a szívemhez nőtt.
meg az se jó ha nagyon öregurasan jársz vele mert akkor ellustul néha meg kell kenni a száját az kell a diesel-nek
nem azt mondom hogy üveghangig csapasd neki hanem kimész pályára azt tolod neki: ;D
nyáron tapasztalat: budapest-fonyód-budapest+egyéb kolbászolás fonyódon  350km-re tankoltam 15 litert
és ugy hogy pályán 130 alatt nem mentem 4 személyel kupakig pakolva.
 

1.8 D

  • Guest
Re:Ford Fiesta 1.8 Diesel CLX
« Reply #6 on: 2011 February 03, 11:51:32 am »
Helló!

Gondolom ez a bontós dolog nem mostanában lesz :D:D:D

Pont ezért vettem ezt a járgányt mert olvastam, hogy ha néhány alapvető szabályt betartasz  és a meghatározott időközönként olajat vezérműszíjat stb. stb. cserélsz akkor elnyűhetetlen. Egy ismerősnek ugyanilyen van és nagyon jókat mondott erről a típusról. Neki miután beállították 4,5 - 5 litert eszik. Amit tied fogyasztásáról írsz az nagyon tetszik!!!  Olcsó autó, olcsó alkatrészek, alacsony fenntartási költségek! Ez kell nekem! Ami nekem hiányzik az a szervó. Ha az lenne benne akkor azt mondanám 10-ből 10 pont. Az is igaz, hogy rövid távon használom mert olyan jellegű a munkám. Megyek 10 percet 30 percet áll kihűl majd megint megyek 10 percet. Lehet ez az ami kikészíti. Bár a hűtő elé kartonpapír van téve de így sem megy normál-ba a hőfok. Nekem azt tanácsolták, úgy vezessem, hogy I. II.-ben meggurítom és aztán mehet. Nagyon szívesen venném ha valaki kiokosítana mi a helyes vezetési stílus és mikor mondhatjuk azt, hogy elérte az üzemi hőmérsékletet. Egyébként nyomatékos kis dög de I. és II. sebességi fokozatot nagyon rövidnek tartom. Például az emelkedőkön ha II-ben megyek akkor úgy érzem tól nagy a fordulatszám ( bár nincs mérő sajnos :(  ) , de harmadikban meg zúg. Biztos ismeritek ezt a jelenséget beleremeg a műszerfal. A gázadásra is teljesen másképp reagál mint egy benzines. Ha odataposol neki 1 - 2 másodperc és utána kilő mint a sz*r. Mit javasoltok?
« Last Edit: 2011 February 03, 11:56:14 am by Marosy Ákos »

GhostMan

  • Guest
Re:Ford Fiesta 1.8 Diesel CLX
« Reply #7 on: 2011 February 03, 12:23:32 pm »
nem kell bemutatni: :D én nagyon csipázom ha 5.ben odataposok neki elindul ."hát igen a nyomaték"
multkor beülök a másik autómba 1.4 f astra 60le-be mondom mi ez a f*s nem megy: :D pörgetni kell .
Termosztátot cserélj mert ha nem megy fel a norm-ba az gáz!tapasztalat mert tél elején velem is ugyanez volt!csak gyári termosztátot vegyél mert az a jó ! ha 1x bemelegszik nehezen hűl ki mivel vas blokk! a müszerfal zörgés az tipusbetegség de nekem annyira, nem vészes ,volt benne cserélve motortartó bak akkor meg is szűnt addig míg ki nem cserélték a váltó tartó bakot . amit majd megint cserélhetek ki vmi más fajtára .
Amit irtam hogy tölem a bontóba megy ,azért irtam mert amennyiért vettem nem tudnám tovább adni . fél éve 300.000-Huf-ért mondjuk tudom az elöéletét a verdának volt főnőkömé volt.
ö bele költött vagy 400ezret mert elszállt vele.+rengeteg dolog lett rajta cserélve .vezérlés+lengéscsillapítók+szerelöm javította a kis gépet mikor a volt fönökömnél volt még a Fifike.lehet hogy sokan azt mondanák hogy hülye voltam hogy ennyiért megvettem de ha tudja az ember hogy mivan rajta kicserélve és mik lettek megcsinálva rajta akkor már mindjárt más a leányzó fekvése.

GhostMan

  • Guest
Re:Ford Fiesta 1.8 Diesel CLX
« Reply #8 on: 2011 February 03, 12:53:33 pm »
olajcsere szigorú 8000km-ként vez.szíj 60.000-ként.
ez a tapasztalat a szerelő barátom által .neki már volt jó pár ford-ja.
én csak gyári ford olajat használok benne .de most akarok átálni a castrol magnatech-re .
az még 1 baromi jó olaj.
tescos lej(mol)os olaj felejtős mert ujra fejtett olaj .

1.8 D

  • Guest
Re:Ford Fiesta 1.8 Diesel CLX
« Reply #9 on: 2011 February 03, 12:57:38 pm »
Kíváncsi leszek Krisztián mire jut a szervó beépítésével. Mennyibe kerül a termosztát? Le tudom én is cserélni? Ha nem olyan bonyolult inkább magam csinálnám meg! Nekem liqui molly van benne mert az előző tulaj is mindig azt tett bele így én is emellett döntöttem még ha Q drága is volt. Szeretem a kis dögöt mit tegyek :D...

GhostMan

  • Guest
Re:Ford Fiesta 1.8 Diesel CLX
« Reply #10 on: 2011 February 03, 13:02:48 pm »
Hello Akos!
meg a másik kérdésedre a válasz hogy mikor van üzemi hőmérséklet ugyebár van a hőfok visszajelző müszer ha már az alsó"_" ba belekarcol akkor már üzemmeleg.én mindig ugy vezetem a Fifit hogy 1be megugrasztom 50km/h-nál már 5. ben van  ha lejjebb megy a seb akkor már erölködik és vissza kell váltani .

1.8 D

  • Guest
Re:Ford Fiesta 1.8 Diesel CLX
« Reply #11 on: 2011 February 03, 13:07:56 pm »
Használod városban az 5.-et?
 Én I. kimozdítom, II. 20-25 km/h -->III. , 40 km/h körül terepviszonytól függően IV. Én városon kívül V.-be csak 75-80Km/h -nál tettem fel a Foltost! :D

GhostMan

  • Guest
Re:Ford Fiesta 1.8 Diesel CLX
« Reply #12 on: 2011 February 03, 13:14:58 pm »
igen használom 1.be 10km/h  2.ba 20-25 3. 30-35 4.be 5.be 50-55 ha jók az utviszonyok és a közlekedés. én mindig minnél hamarabb fel szoktam kapcsolni 5.-be. Nyomaték ugy is el viszí 50 km/h alatt erölködik 50-55-km/h-t szereti 5.ben .

GhostMan

  • Guest
Re:Ford Fiesta 1.8 Diesel CLX
« Reply #13 on: 2011 February 03, 14:26:47 pm »
ja tényleg meg a másik dolog hogy a kartonlapos dolgot meg nyugodtan felejtsd el szerintem nekem  is az volt de semmivel nem melegedett hamarabb a gépezet .

Offline Vadika

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +49/-4
Re:Ford Fiesta 1.8 Diesel CLX
« Reply #14 on: 2011 February 03, 23:38:19 pm »
Nekem is 1,8 dezsőm van!

Fogyim már a két év alatt 2x mértem! Egyszer a munkám miatt egyszer most az adagoló nem adagolós álltal való javittása után.

Az első alkalommal mért átlag fogyim vidéken ételfutárkodás mellett mért és úgy hogy az első futóműnek 10mm összetartása volt. Ekkor volt 4,75/100km Ezek után és annak tudatában hogy finoman fogalmazva is rossz a futómű geometriája elvittem beállíttani  az összetartást. buta voltam mert utánna nem mértem fogyit.

Most az adagoló javíttás után mért fogyim 4,87/100km ez is átlag fogyi kb hasonló igénybevétel során. Bár még nem tökéletes a beállítás.

aszóval ami ettől sokkal több az szerintem nagyban függ az adagoló és futómű állapottól.

Az első alkalomnál kb 7 ezer km után kuka lett a 90% os gumi.
Nem egész 2 év alatt mentem 38500km-t a topicomban ismertetett hibákkal.

Ja és én 10 ezrenként cserélem az olajat és egy csere között nem eszik meg fél lityit.
Mindenkinek Fiestát :D 
Vagy Zum Zum   :D

- Ki az abszolút irigy?
- ???
- Aki azért nem kefél, hogy a másik ne élvezzen