Author Topic: kormány és fék  (Read 19969 times)

pereszte

  • Guest
kormány és fék
« on: 2007 April 13, 08:49:52 am »
Sziasztok!

Két gondom is lenne, ami rázza a kormányt :)

Az első, hogy 90 felett van egy enyhe rázása a kormánynak. Tegnap voltam újracentíroztatni, de még mindig maradt valami. Mondjuk az is kiderült, hogy az első alkalommal felcserélték a hátsó kereket az elsővel...
Ezt tudom próbálni.

A másik probléma nagyobb.
Fékezéskor durván rángat a kormány. Ez volt a fő indok, amiért mentünk centíroztatni.
Ha keményebben rálépek, és majdnem satu van, akkor elmarad a rázás.
Volt az autó fékpadon, ami a jobb hátsó dobnál mutatott némi ütést, de a szerelő szerint nem rázhatna ettől a kocsi.
Futoművet két hete állították be.
Tapasztalt már valaki hasonlót? mi volt a megoldás?

Néztük a szerelővel az alkatrészeket, és találtunk hűtött tárcsát, hozzá illeszkedő nagyobb fékbetétekkel.
Ugye ehhez kell cserélni a féknyerget, meg a tartóját. Csinált már valaki ilyet?
Az autóm egy 1,3-as 98 fityesz :) Elvileg létezik MK4-nél ilyen hűtött tárcsa, csak nem tudom melyik változatnál. Esetleg valaki tudja, hogy melyik típus jó rá?

Köszi a segítséget előre is!

Sziszko

  • Guest
Re: kormány és fék
« Reply #1 on: 2007 April 13, 09:19:45 am »
Elvileg a féktárcsa egyenletlen kopásakor szokott rándatni ha fékezel, vagy amikor csak fékbetétet cserélsz de tárcsát nem! nekem autopályán volt ilyen mikor 140 röl fékeztem. kétszer háromszor eljátszotam és megvasaltam a tárcsát és jo lett! féktárcsa illetve fékbetét cseréjét javaslom!
Nagyobb fékbetéteket fölösleges beraknod!
A gumik állapota is okozhat elhuzás, a rendellenes kopást! van olyan kopás is amit szemel nem biztos hogy észreveszel csak ha végigsimogatod a gunit!
Hirtelen ezek jutottak eszembe!!!


 :-X

pereszte

  • Guest
Re: kormány és fék
« Reply #2 on: 2007 April 13, 11:37:09 am »
A betétek cserések lesznek :)
A tárcsát azért szeretném lecserélni hűtöttre, nagyobbra, mert a normál tárcsa könnyebben deformálódik.
És ha találok nyerget meg tartót bontóban... Nem sokkal több anyagilag, és jobb a fékem is :)
Elhúzni nem húz a kocsi, csak ráz...

De amíg el nem vittük centíroztatni, nem volt fékezés nélküli rázás 90-nél :)
 :D

Layosh

  • Guest
Re: kormány és fék
« Reply #3 on: 2007 April 13, 12:35:07 pm »
Nekem is ráz fékezésnél. Régebbi a kocsim, 93-as, de ugyanez a jelenség. 90-100 felett fékezésnél rázza a kormányt, de el nem húz. Elsőkörben én is centíroztatni vittem el, ott megnéztem a féket, amikor a kerék nem volt rajta, még jónak tűnik a tárcsa és a betét is.

Nem tudom mitől lehet.

pereszte

  • Guest
Re: kormány és fék
« Reply #4 on: 2007 April 13, 12:44:25 pm »
Végigolvastam pár fórumot, szeretni is fog a szerelőm érte.
Lehet szilent, vagy bármi az első futóműben, ami kotyog, vagy laza...
Ez majd jövő héten kiderül...

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: kormány és fék
« Reply #5 on: 2007 April 13, 19:48:21 pm »
Végigolvastam pár fórumot, szeretni is fog a szerelőm érte.
Lehet szilent, vagy bármi az első futóműben, ami kotyog, vagy laza...
Ez majd jövő héten kiderül...


Nos, igen. Nekem is hasonló jelenség van fékezésnél. De sajna még nem sikerült megszüntetni... :-\
Most már csak a lengéscsillapító, meg a toronycsapágy nincs kicserélve/felújítva az elejében...még a végén igaza lesz egyik ismerősömnek, aki azt mondta, hogy ez kisautó....nem lesz jobb. :'(
Bár nem akarok nagyon hinni neki. A fent említett alkatrészeket is kicserélem néhány héten belül...aztán majd meglátjuk....

Ja még a féktárcsát is felszabályoztatom, hogy tuti legyen. Ha akkor sem szűnik meg akkor feladom...
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

tibszi

  • Guest
Re: kormány és fék
« Reply #6 on: 2007 April 14, 20:42:40 pm »
Nos éen végigjártam ezt a procedúrát és nem mondom kínlódtam vele eleget. Vettem két új első abroncsot, mert ezt nevezték meg elsődleges okozóként. Semmi változás. Két garnitúra tárcsát raktam fel, mindkettőt fel is szabályozták. A tárcsák felfekvési helye le is lett csiszolva, nehogy valami alatta maradjon és amiatt üssön. Minden lógó gömbfej meg szilenent cserélve, probléma mégis fennáll.
Nos a tanulság, hogy mégiscsak a két első gumival volt gond, az újakkal is, mert vagy a gyengébb minőség miatt feltételezhető anyagsűrűségi eltérés, vagy szálszakadás, de két ismételten új (de más tipusú) gumival a probléma teljesen megoldódott.
Gyanús, hogy azon kívül semmit sem kellett volna cseréltetnem.
Most a két új, de hibás gumi hátul van és olyan 10-20km/h között imbolyog az autó fara. Egyébként semmi gond.
Szóval keresgélj előbb a gumi körül, a centírozás nem minden!

Layosh

  • Guest
Re: kormány és fék
« Reply #7 on: 2007 April 16, 07:38:59 am »
Én a gumit kizártam. Eddig téli gumi volt acélfelnin, most került vissza a nyári garnitúra alufelnin(ezt centíroztattam újra). Mindkét esetben rázza a kormányt.

pereszte

  • Guest
Re: kormány és fék
« Reply #8 on: 2007 April 16, 09:36:54 am »
A héten megyek még a gumishoz vissza, még szerencse, hogy szembeszomszéd anyámékkal :D
Az jó, ha már fékezéskor nem ráz be, a fékes dolog izgatna jobban, mert hosszú távon közlekedünk a barátnőmmel, és ugye akkor az ember nem 40-50-el megy... Mondjuk nem húz a kocsi, csak hallom, ahogy csattog az óra a csuklómon :)
Szerintem a fékezéskori rázás, és a fék nélküli rázás két külön dolog lehet. Mert ha erősebben lépek a fékre, akkor a rázás abbamarad. De nem lehet mindig satuzni...

A héten, ha lesz időm, megyek lengéscsillapító nézegetésre, futómű állításra, valamint fékpadra, hátha valami kiderül... De előtte hátsó gumik előre :D

De ha valaki tudja a megoldást...

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: kormány és fék
« Reply #9 on: 2007 April 16, 11:23:06 am »
enyhébb fékezésnél fellépő rázás nagy valószínűséággel tárcsa deformáció. nekem 3 hónapig ilyen volt a verda, amióta lecseréltem a tárcsákat újra megszűnt. persze lehet más futóműalkatrész is ami ha nagyobb terhelést kap berázza a kasztnit, szilenteket, gömbfejeket, csapágyakat érdemes végig nézni és cserélni ha már a futóműhöz nyúlsz ;)

pereszte

  • Guest
Re: kormány és fék
« Reply #10 on: 2007 April 16, 12:19:46 pm »
A szerelőm is erre gyanaxik, csak múltkor nem volt idő szétszedni.
Fékpad semmit sem mutatott.
Ha cserélem, akkor a szerelő javaslatára úgy akarom, hogy nagyobb, hűtött tárcsaféket rakni rá, nem a normált.
JObb fékhatás, és nehezebb megégetni a tárcsát és a betéteket.
Ehhez kell cserélni ugyebár a féknyerget is...
Elvileg két méret létezik, az enyémben a kisebbik van.
Valakinek ilyen tapasztalata?

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: kormány és fék
« Reply #11 on: 2007 April 16, 12:31:18 pm »
igen, nekem hűtött tárcsa van rajta és igen nehezebb túlmelegíteni, bár hozzáteszem ezzel sem célszerű satuzás után nagy sebességgel tócsába menni... ez is szeret deformálódni a hirtelen lehüléstől...

Sziszko

  • Guest
Re: kormány és fék
« Reply #12 on: 2007 April 16, 17:43:20 pm »
Elvileg 220-as féktárcsaátméröd van nem??? Nekem az RS turbon van akkora és a elrugom neki fékezek hozzá gazdagon szoval meledszik rendesem és megtudok vele álni!!! ha 220-as féktárcsád van böven elég ha hütöbordást veszel és hozzá egy jo minöségü fékbetétet! Fölöslegesnek tartom hogy féknyerget cserélj!!! ha minden áron féknyerget akarsz cserélni akkor az RS 2000-nek a féknyergét probáld!!!!!!!!!!!



 :-X

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: kormány és fék
« Reply #13 on: 2007 April 16, 18:32:54 pm »
Elvileg 220-as féktárcsaátméröd van nem??? Nekem az RS turbon van akkora és a elrugom neki fékezek hozzá gazdagon szoval meledszik rendesem és megtudok vele álni!!! ha 220-as féktárcsád van böven elég ha hütöbordást veszel és hozzá egy jo minöségü fékbetétet! Fölöslegesnek tartom hogy féknyerget cserélj!!! ha minden áron féknyerget akarsz cserélni akkor az RS 2000-nek a féknyergét probáld!!!!!!!!!!!



 :-X

de ha hűtőbordást vesz, ahhoz is nyerget kell cserélni mert a hűtött tárcsa vastagabb...

pereszte

  • Guest
Re: kormány és fék
« Reply #14 on: 2007 April 16, 21:26:59 pm »
A szerelővel néztük a cégek listáit, és hűtött féktárcsa csak nagyobb méretben van, és igen, vastagabb...
Tehát nyeregcsere. De még nem tudom honnét lesz...
De jövő héten még egy felszabályzás, aztán meglátjuk mi lesz...
Aztán meglátjuk, milyen volt az előző betét meg tárcsa...
Lehet, hogy csak jobb minőségűre lesz cserélve....