Hi!
Van egy 93-as 1.1i Fiestám. Nem müxik a benzinszintmérő (bár CSAK ez lenne rossz....),
v.mikor meg-megmoccan, van amikor semmi - épp most telit mutat. Gondolom, nem (csak) a
mutatóműszer rossz. Egy szervízben aszonták, h. ehhez a modellhoz csak kompletten, egyben az
egészet lehet megvenni / kicserélni. No de ez kb. 70 rugó lenne, ennyit nem ér az egész.
Valakinek tippje, tanácsa, tapasztalata ezzel kapcsolatban? Van v.mi egyszerűbb, olcsóbb megoldás,
azon kívül, hogy tippelgetek, hány lityó van benne?
Köszi.
Hali!
Ha kiszereled a hátsó ülést (amin ülsz és nem a támlát) alatta találsz egy gumi átvezető korongot, amin kábel megy át - úgy nyolc, tíz centi átmérőjű..........
Azt szedd ki magad felé az utastér irányába.
Ott van alatta a tanklezáró elem,rajta egy gumipipával takarva rögzítve (ha még nem elektromos az AC-d), a szintmérő egy árva vezetéke.
Azt húzd le, és testeld le a kocsiszekrény egy fémes pontjához gyújtás mellett.
Ekkor-ha az óra mutat (nyilván nem csontüres tanknál érdemes evvel kisérletezni) nem az óra rossz.
A tankban lévő jeladó a tré, az már keményebb dió....
Úgy negyed alatt valamivel tültött tankkal kisérletezz.
A tank tetején lévő tanklezáró elemet (lásd feljebb) egy fadarab közbeiktatásával egy kalapáccsal ki tudud szedni......olyan, mint egy nagy hollandi anya.
Az óramutató járásával ellentétesen lazítod, visszafelé zárod.
Nem kell, max. fél fordulat a rögzítéshez.
FONTOS!!!!!
FA KÖZDARABOT TÁMASSZ NEKI A LEZÁRÓ VÁLLÁNAK, MERT HA FÉMMEL KISÉRLETEZEL, AZ SZIKRÁT VETHET ÉS FELROBBANHATSZ A TANK GŐZEI MIATT!
MINDEN ESETBEN KI KELL (legalábbis kéne) CSERÉLNI A TÖMÍTÉST IS-MERT AZ SÉRÜL,DEFORMÁLÓDIK KIVÉTELNÉL!!!!
A leggyakoribb hiba, hogy egyszerűen fennakad az úszó, ami a benzinszintet méri.....vagy kilyukadt a palástja és ezért elmerül az üzemanyagban.
Igen szűk helyen kell dolgozz, ha nem akarod a tankot leszedni, ezért nem tudod kiemelni,csak kismértékben félrefordítani a záróelemet.
Egy elemlámpával (NEM NYÍLT LÁNGGAL!!!!
) világíts be a tankba és a kiemelt fedélegységen megfillantod az úszót.
Egyfadarabbal (CSAKIS TISZTÁVAL-NEM KERÜLHET KOSZ A TANKBA!!!!) nyúlj be a nyíláson és mozgasd meg óvatosan az úszót.
Fel-le kell akadálytalanul mozognia, így követi a szintváltozást.
Ha nincs megakadva, hanem lyukas az úszó (ezt úgy állapíthatod meg, hogy megemelésre nehérnek hat a henger a benzin súlya miatt, ami benne van), akkor le kell szedned a tankot alulról.......de ehhez akna kell.
Ha nem lyukas és nincs is megakadva, de a kábeltestelésre mutat, akkor a mérőegység rossz, bontóban pár ezerért kapsz ilyet általában (nyugodtan vehetsz ott, általában ezek örök életűek)-van persze kivétel........
Beszerelésnél vigyázz, hogy meg ne sérüljön az úszó, vagy az a kar, amivel a mérőegységhez csatlakozik.
Remélem, segítettem.
Üdv:
TPoT