Üdv Sztrakk,
Sajnos nem találtam itthon relét, amivel meg tudtam volna próbálni az általad leírtakat, viszont kicsit elméleti síkra vittem a dolgot.
Próbáltam értelmezni a fent linkelt kapcsolási rajzot. Elöljáróban annyit elmondanék, hogy nem vagyok elektroműszerész vagy autóvillamossági szakember, pusztán a józan észre és a korábbi elektrotechnikai tanulmányaimra hagyatkozok, ill. mivel a Haynes-könyvből való a rajz, nekik megszavazom, hogy nem írnak hülyeséget.
Ami buktató lehet, hogy a gyárilag ködlámpás autóknál más lehet a kábelezés, mint az enyémnél, de most tényleg elméleti síkon maradunk.
Aki jobban ért hozzá, az javítson ki nyugodtan!
Az ábrán a 15-ös kapcsolótól indultam. A kapcsoló az F50-es biztosítékon keresztül az értelmezésem szerint megkapja a 12V feszültséget, és a rajz szerint önmaga az, aki nyit zár áramkört, nem pedig relén keresztül vezérel.
Feltételezéseim szerint a zőld-narancs bemenő kábelon kell, hogy legyen feszültség, hiszen a gyárilag bent lévő hátsó ködlámpa tökéletesen működik. Az áramellátás közös az első ill. hátsó ködlámpa felé, így elméletileg (ha jó a kapcsoló) a kapcsoló megfelelő (első ködlámpa) állásában a 3-assal jelölt kapcsoló kimeneten is meg kellene jelennie az áramnak. Az másik kérdés, hogy a rajzon 3-assal jelölt kapcsoló kimenet a zöld-kék vezetéken keresztül az általunk emlegetett ködlámpa stekkerbe fut-e be vagy nem. Nem néztem, hogy a stekkerben nekem milyen színűek a vezetékek, de ha a gondolatmenetem nem csal, akkor legrosszabb esetben elég lenne simán a 3-as kimenettől kiépíteni egy kábelezést a stekker felé. Ilyen megfontolásból nem értem az utólag beépített relé szerepét, amit írtál.
Szóval ha a te gondolatmenetedet követem akkor kell a relé, ha a rajzot követem akkor nem kell, hiszen a hátsó ködlámpa felé sincs és az elv ugyanaz.
Valószínűleg végigjátszottad már te is ugyanezt, biztos tudsz újfent segíteni, hogy hol a hiba az én gondolkodásomban.