Author Topic: Ködlámpa utólag MK6  (Read 11021 times)

enci

  • Guest
Ködlámpa utólag MK6
« on: 2010 July 25, 12:12:42 pm »
Sziasztok!
Becsülettel használtam a keresőt, de sajnos nem találtam ilyen témát - lehet, hogy ügyetlen vagyok. :-[
2003-as Fiestára szerelnék utólag ködlámpát. Sikerült olcsón a típushoz valót szerezni.
Ismerősök és szervizesek is mondták, hogy jó eséllyel gyárilag ki van vezetékelve bizonyos szintig.
A bal első lámpát kivettem, ott látható egy leágazás és egy csatlakozó elől a hűtő mellett -erről csináltam pár képet.
Ehhez egy kék-zöld és egy fekete (azt hiszem ez a föld) vezet, szerintem ez lehet az - van egy kapcsolási rajz is hozzá, ilyen színű madzagot jelez, sőt, talán még a műszerfalon is van gyárilag visszajelző lámpája. A ködlámpába való izzó (H11) fenekén is van egy csatlakozó aljzat. Az alsó lökhárítóelem két szélén van előre kialakított nyílás, sőt a csavaroknak ill. az alsó rögzítőnyelnek is megvan a helye.

Kérdéseim: milyen kábellel lehet szétosztani a két lámpához a madzagokat, illetve kell-e beépítókeret a ködlámpához? Kell-e hozzá spéci csavar?
Úgy hallottam, hogy az első ködlámpás kocsikhoz másfajta lámpakapcsoló is kell, olyan, amit nem csak egy, hanem két fokozatban lehet kihúzni.Meg lehet oldani az alap lámpakacsolóval is?

Előre is köszi a válaszokat!


[a csatolmányt egy admin törölte]

RyAn

  • Guest
Re: Ködlámpa utólag MK6
« Reply #1 on: 2010 July 25, 13:54:43 pm »
keresd kobold79et ö tud neked segíteni ;)

Offline kobold79

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 183
  • Segített?: +45/-0
Re: Ködlámpa utólag MK6
« Reply #2 on: 2010 July 26, 17:56:47 pm »
Halihó!
Jól tudod más milyen alámpa kapcsoló. Nekem van gyári bontott. Ha gondolod .
Amit lefényképeztél az nem ködlámpa stekker. A ködlámpának a kábele(de szép szó) :D az zöld-fehér(de csúnya szó) :P vagy zöld fekete. A belső köteg tudja a ködlámpát. A bodéból kétoldalt jön ki egy-egy köteg kábel. A ködös csatlakozója a lámpa melletti kötegből jön le. Nem minden esetben van kivezetékelve. Felszereltség függő.
Üdv Kob!
kobold

enci

  • Guest
Re: Ködlámpa utólag MK6
« Reply #3 on: 2010 July 31, 10:33:09 am »
Nos, azt hiszem, igazad van  :laugh: - a bekötési rajzon tényleg zöld-fehéret mutat, viszont a zöld-kéknek azért mégis van hozzá köze, mert a lámpakapcsolóból is az jön, abból ágazik ki a zöld-fehér, és a műszerfal felé is az megy vissza, legalábbis a rajz szerint. (vmi halvány jelet látni a műszerfalon, mellékeltem a képet, hogy hol sejtem az első ködlámpa visszajelző helyét) Azért csatolom a rajzot is, hátha valaki többre megy vele  :P.
Ismerős ködlámpás kocsijába belepillantottam (sajnos nem tudtam alánézni), és ott ebből a csatiból határozottan továbbmegy egy drót, viszont a normál lámpa mögötti extra elágazás és kétállású ködlámpa kapcsoló is tényleg megvan - (vagy csak kétmatricás kapcsoló?  :-X)
Ez még nem lenne talán nagy probléma, valahogy csak rákötöm a tápra a lámpát egy biztosítékkal, gondoltam. De a bolti ködlámpa búra fenekében van egy szép kerek lyuk, semmi más, a H11-es izzó alján van a csatlakozó. Autóvillamosságiban azt mondták, a bele való H11-es izzóhoz a kábelcsatlakozót egyszerűen nem lehet kapni, max. két egyszerű sarut rakjak rá és jól szalagozzam körbe - ez így a lökhárító alján szerintem nem egy vízbiztos megoldás.

Az elején azt mondták, nem bonyolult!Hát kínomban már Xenon szetteket kezdtem nézegetni, csupán a csatlakozó miatt... :o

Szerintetek mit tegyek?

[a csatolmányt egy admin törölte]

Offline kobold79

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 183
  • Segített?: +45/-0
Re: Ködlámpa utólag MK6
« Reply #4 on: 2010 August 02, 16:22:36 pm »
Szerintem küld el a címedet amire elpostázhatok két db csatit! :)
A lukat meg gyárilag egy gumi dugó takarja. Ha találok küldök azt is.
Üdv Kob!
kobold

Gaben81

  • Guest
Re:Ködlámpa utólag MK6
« Reply #5 on: 2012 February 09, 23:12:38 pm »
Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni bárkitől, akinek sikerült utólag ködlámpát beszerelni MK6-ba. Gyári ködlámpáról van szó, nem univerálisról!

Ameddig én eljutottam:


Lökhárító lebont, a ködlámpa helyét kivágtam, beszereltem a lámpát, keretet, izzók be, csatlakozó összedug. Belül kapcsoló kicserél ködlámpás verzióra. Kapcsolnám ééééééés... semmi sem történik...

Az enci által lefényképezett csatlakozóba dugtam én is a ködlámpához adott kábelt. Most látom, Kob hozzászólásából, hogy az nem ködlámpa stekker. De akkor mi az? A csatlakozója passzol a ködlámpáéval, megfelelő helyen is van, kábel is pont olyan hosszú, mint kell. Ha nem oda kell dugni a ködlámpát, akkor hova?

Az én auóm ambiente felszereltség (bármiféle felszereltség nélküli :D ) lehetséges, hogy ebben a változatban nincs kivezetékelve? Mit lehetne tenni ez ügyben?

Minden segítséget köszi!

sztrakk9

  • Guest
Re:Ködlámpa utólag MK6
« Reply #6 on: 2012 February 10, 06:49:10 am »
Behúzol 1 kábelt! én is ezt tettem mert nekem sincs /vagyis ahogy nektek/bekábelezve,dobsz rá rellét ,és bekötöd a kapcsolóba! 1h meló nem is látszik semmi.

Gaben81

  • Guest
Re:Ködlámpa utólag MK6
« Reply #7 on: 2012 February 10, 09:04:40 am »
Tudnál kicsit részletesebben segíteni az ügyben? Akár fényképekkel, akár simán leírva mit hova kötöttél?

Köszköszkösz  :notworthy:

sztrakk9

  • Guest
Re:Ködlámpa utólag MK6
« Reply #8 on: 2012 February 10, 09:27:27 am »
megnézem ma a kapcsolón,h melyik pontra kell kötni és estére megírok mindent!!!

sztrakk9

  • Guest
Re:Ködlámpa utólag MK6
« Reply #9 on: 2012 February 10, 10:06:24 am »
Na meglestem neked.
Kezdve a kapcsolótól haladunk a lámpáig.
Kapcsoló 83b pont bekötsz egy vezetéket, majd ezt a vezetéket egy relé kapcsoló pontjához,a relét meg szokványosan bekötöd.
A relé kimenő ágát ketté osztod mivel így lesz jobb és bal oldal,a karosszérián jobb és bal oldalon a műszerfal alatt a sarokban találsz gumi harangot amin rettentő sok kábel megy a motortérbe,itt kipréseled a mindkét oldalon az 1-1 szál kábeledet/nehéz lesz mert rettentő szűk/ és belevezeted a motortérben lévő gégecsövekbe,egészen a ködlámpa helyéig,így nem látszik a kábel,remélem eddig tiszta?
Na ott van a ködlámpa csati ami elvileg nem az de szerintem az, annak van két vezetéke jobb oldal zöld fehér és fekete, bal oldalt kék-fehér és fekete, fogod elvágod a zöld fehéret jobb oldalt. kék fehéret bal oldalt és oda bekötöd az izzó felé menő szálra a te vezetéked! A másik felét pedig leszigeteled mert azt nem tudom hova megy vissza a kaszniba. és láss csodát működik kivéve a műszerfalon nem világít a lámpája az elsőnek.
Remélem segítettem! de kérdezz ha nem tiszta valami!!

üdv sztrakk

Gaben81

  • Guest
Re:Ködlámpa utólag MK6
« Reply #10 on: 2012 February 10, 10:33:53 am »
Köszönöm mégegyszer, hétvégén nekiesek  :notworthy:

Gaben81

  • Guest
Re:Ködlámpa utólag MK6
« Reply #11 on: 2012 February 12, 09:47:23 am »
Üdv Sztrakk,

Sajnos nem találtam itthon relét, amivel meg tudtam volna próbálni az általad leírtakat, viszont kicsit elméleti síkra vittem a dolgot.

Próbáltam értelmezni a fent linkelt kapcsolási rajzot. Elöljáróban annyit elmondanék, hogy nem vagyok elektroműszerész vagy autóvillamossági szakember, pusztán a józan észre és a korábbi elektrotechnikai tanulmányaimra hagyatkozok, ill. mivel a Haynes-könyvből való a rajz, nekik megszavazom, hogy nem írnak hülyeséget.

Ami buktató lehet, hogy a gyárilag ködlámpás autóknál más lehet a kábelezés, mint az enyémnél, de most tényleg elméleti síkon maradunk.

Aki jobban ért hozzá, az javítson ki nyugodtan!

Az ábrán a 15-ös kapcsolótól indultam. A kapcsoló az F50-es biztosítékon keresztül az értelmezésem szerint megkapja a 12V feszültséget, és a rajz szerint önmaga az, aki nyit zár áramkört, nem pedig relén keresztül vezérel.
Feltételezéseim szerint a zőld-narancs bemenő kábelon kell, hogy legyen feszültség, hiszen a gyárilag bent lévő hátsó ködlámpa tökéletesen működik. Az áramellátás közös az első ill. hátsó ködlámpa felé, így elméletileg (ha jó a kapcsoló) a kapcsoló megfelelő (első ködlámpa) állásában a 3-assal jelölt kapcsoló kimeneten is meg kellene jelennie az áramnak. Az másik kérdés, hogy a rajzon 3-assal jelölt kapcsoló kimenet a zöld-kék vezetéken keresztül az általunk emlegetett ködlámpa stekkerbe fut-e be vagy nem. Nem néztem, hogy a stekkerben nekem milyen színűek a vezetékek, de ha a gondolatmenetem nem csal, akkor legrosszabb esetben elég lenne simán a 3-as kimenettől kiépíteni egy kábelezést a stekker felé. Ilyen megfontolásból nem értem az utólag beépített relé szerepét, amit írtál.

Szóval ha a te gondolatmenetedet követem akkor kell a relé, ha a rajzot követem akkor nem kell, hiszen a hátsó ködlámpa felé sincs és az elv ugyanaz.

Valószínűleg végigjátszottad már te is ugyanezt, biztos tudsz újfent segíteni, hogy hol a hiba az én gondolkodásomban.

sztrakk9

  • Guest
Re:Ködlámpa utólag MK6
« Reply #12 on: 2012 February 12, 14:51:24 pm »
Én azért reléztem mert nekem a kapcsolóig egyáltalán be sem volt vezetékelve,a lámpáktól elindult és valahol eltűnt a kötegben. de lehet nem kell relé én csak biztonsági okból tettem be.

Offline MK7GHIA

  • A mester
  • *****
  • Posts: 518
  • Segített?: +20/-2
Re:Ködlámpa utólag MK6
« Reply #13 on: 2012 February 14, 10:05:17 am »
Én azért tennék relét. Inkább az égjen be mint a kapcsoló.
Jobb láb a gázon, bal láb a jobb lábon ;]

sztrakk9

  • Guest
Re:Ködlámpa utólag MK6
« Reply #14 on: 2012 February 14, 10:33:37 am »
Azért tettem én  is.