másodszor:
kedves Cincóbincó.
nem vagyok büszke a müszakiztatásra csak tudod a Magyar autok 70% átse menne a müszakin mert ha mindent hivatalosan átnéznének akkor nemsok 10évnél öregebb autot lehetne müszakiztatni.saját véleményem....
ja és amugy sokkal nagyobb biztonságba érezném magam egy bukokeretes autoban mert tudom az megvédene(na nem minden esetben)a többi olyan autostol akik csak ritkán,hétvégén vezetnek...inkább megvédem a saját testiépségemet nehogy valami f%sz kinyirjon
na csak ennyit akartam irkálni.....
nem Cincóbincó vagyok de azt hiszem reagálnék én is, van 1-2 hülye szabály a magyar műszakiztatás területén, de alapvetően én nem ellenzem azt hogy vegyék szigorúan. És hidd el a családban nálunk van kapásból a meglévő 5 db autóból 4 ami gond nélkül átmenne a műszakin, és ezek közül a legfiatalabb is 12 éves. Az enyémen van még javítani való de ez egy húsz éves autó, és kopóalkatrészről beszélünk ami csereérett lett. Ne lehessen áttolni bármit, én annyit várnék a magyar rendszertől amit tőlünk nyugatra már bevezettek, ne az számítson hogy most épp milyen számú motor van a kocsiba, vagy éppen hogy javítottam az autó menettulajdonságain, hanem az hogy a közlekedés többi résztvevőjére az autó nem veszélyes üzemeltetés közben. (fék, futómű, karosszéria, gumik)
És itt jön a bukóketreced, az lehet hogy téged valamelyest megvéd, de mikor egy gyalogos eléd ugrik, vagy egy motorossal találkozol, és az a bukóketrec masszívsága miatt sérül meg jobban mint ahogy az történt volna anélkül akkor azért gondolkozz el. Nem kell száguldozni, ésszel kell vezetni, és deffenzíven vezetni. Ha meg ennyire száguldozni akarsz és félted az életed akkor ne egy 20 éves fiestába üljél, hanem egy modernebb autóba amiben a gyűrődési zónák és a jobban védett utastér már ki van alakítva. Ez az én véleményem.
Jah a bukóketrec mint ahogy a nevéből is következtethető az borulás ellen véd, egyéb ütközéseknél bizony az autó hátrányára is lehet.
itt egy kis szösszenet:
Bukócső, bukókeret
Itt elég annyit megemlíteni, hogy a bukócsövet nem igazán tudjuk kimagyarázni igazoltatáskor. Ezért akár a forgalmit is elvehetik.
"Teljes" bukókeret esetén a karosszéria csavarodása gyakorlatilag megszűnik
Borulás esetén megnöveli a biztonságot. Közvetlenebb kormányzás a "csavarodás" megszűnése miatt
Megszűnteti az energiaelnyelő zónákat, ütközéskor nagyon veszélyes
Kisebb oldalirányú ütközéskor is halálos fejsérülést okozhat (csőburkolat + bukósisak nélkül)
Utcai autóba lehetetlen engedélyeztetni, csak versenyautó minősítésű autóba szerelhető hivatalosan.
A bukókeretet versenykörülményekre találták ki. Utcai jellegű balesetek esetén kifejezetten káros, a kocsi passzív védelmének kiküszöbölése és a fejsérülések miatt. Csak bukósisakban igazán hatásos. A keret merevsége miatt az ütközés teljes energiája eljut az utasokig. Legnagyobb előnye boruláskor jelentkezik: az autó nem nyomódik össze. Versenyen alapszabály: mindent, csak ne frontális ütközést. Sajnos a közutakon mégis ez a leggyakoribb. A bukókeret ilyenkor többet árt, mint használ. Ez vitatható, de gyűrődőzóna nélkül nagyobb G erőket kell elviselnie a testnek, az igaz.
A bukócsövek versenycélú kivitelei nemcsak az utastérben látható jól ismert részekből állnak, hanem előre és hátra a tornyokig nyúlnak, ily módon összekötve mind a négy futóművet, egy alaposan - dinamikai és statikai terheléssel tesztelt! - merev rendszeren keresztül. Az autós tesztekben tudálékosan emlegetett "csavarodásra hajlamos karosszéria" kifejezést örökre elfelejthetjük. Ütközéskor azonban nagyon veszélyes. Tudom, hogy ismétlem önmagam, de ez most fontos. Versenyeken versenyüléssel, 4, 5 vagy 6 pontos biztonsági övvel, bukósisakkal kiegészítve használják, de még így is kerülendő maga az ütközés - inkább a borulást kell választani. Autóra is igaz az, ami a labdajátékokra, küzdősportokra: esni is meg kell tanulni. Bukócsöves autóval, az ütközésnél még a borulás is jobb - bár ettől lélekben, tudat alatt jobban rettegünk. Sisak nélkül ütközve nagyon veszélyes. Ezt nem lehet elégszer hangoztatni.
A bukókeretnek léteznek "light-os", utcai változatai, amelyek például tényleg csak egy keretet adnak, meghúzódva a B oszlop és a tető mögött. Boruláskor ez sokat segít, Az első és hátsó gyűrődőzónákat nem (olyan mértékben) tüntetik el.
A csövet a FIA és MNASz szabályok szerint is ütésvédő anyaggal kell bevonni, mint amilyen (tapintásra!) például a Polifoam csőhéj. A testrészekkel érintkező szakaszokra FIA homológ tűzálló anyagot kell választani. A szabályok szintén rögzítik a csőrendszer és a karosszéria találkozási pontjainak megerősítését, előkészítését. A cső anyagminősége, a varratok szabványa mind-mind korlátozva van - a mi biztonságunk érdekében! Csak minősített hegesztő készíthet ilyet, megfelelő dokumentációt mellékelve, senki se kezdjen otthon amatőr bukókeret építésébe, gázcsőből...
Létezik "szerelhető" bukókeret is. A talpakat ilyenkor is hegeszteni kell, de maga a "cső" csavaros rögzítésű, kiszerelhető. Külföldi boltokban (angol példa) csak bemegy az ember, közli, hogy ilyen és ilyen évjáratú Ford Escorthoz vagy Opel (bocsánat, Vauxhall) Corsához kér bukócsövet. Az eladó kihozza a raktárból, és már lehet is vinni.
http://www.suzukiszereles.weboldala.net/tuning2/karosszeria.htmBukókeret
A bukókeretekről már írtam a karosszériáról szóló fejezetben. Még egyszer, tömören: a bukókeret utcán nagyon veszélyes (fejsérüélés!) még akkor is, ha csőhéjjal be van vonva. A bukókeret kiiktatja az energiaelnyelő zónákat. A bukókeret eredeti célja nem a frontális ütközés védelme. A tudomány mai állása szerint ilyenkor nem a merev, hanem a tervezetten gyűrődő utastér a célravezető. A bukókeret előnye, hogy boruláskor a karosszéria nem gyűrődik az utasok fejére. Csak egy egyszerű "kaput" alkotó készlet is kapható, amit a B-oszlop mellett és a tető alatt kell elvezetni, rendszerint egy hátra 45 fokban lefelé elrendezett lábbal kiegészítve. Még ez, a legegyszerűbb keret is lecsökkenti a hátsó ülés használatát, valamint kiiktatja az ottani gyűrődőzónákat. A bukókeretet Magyaroszágon utcai autóba szinte lehetetlen (jogkövető módon) legálisan beszerelni, csak versenyautóvá minősített gépkocsikba engedélyezik. A versenyautók viszont, a rally-autók kivételével, nem közlekedhetnek közúton. Ilyen szempontból csak az MNASz rally-autói számítanak rally-autónak, az RTE autókat tréleren kell szállítani (2004. adat.)
http://www.suzukiszereles.weboldala.net/tuning2/utaster.htmsorry a hosszú hozzászólásért, de azt hiszem ezek fontos információk a témához, és a közlekedés biztonsága érdekében.