Author Topic: Alapjárat, olajfogyás  (Read 47954 times)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #75 on: 2008 June 09, 16:47:01 pm »
Köszi a gyors választ, azt elfelejtettem írni, hogy a 10*5 centis olajfolt mindig kb a kuplung alatt van a betonon.. :)
ha máshonnan nem hiányzik oldaj akkor főfékhengernek tűnik a folt helyéből

szazoli

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #76 on: 2009 September 29, 14:17:32 pm »
Sziasztok!

Az 1.25-ös nemrég vásárolt fiestám nagyon eszi az olajat. Kb 400 km alatt fél litert. :(
Nem néztem minden nap a nivót (csak pl heti 1x) de egyszercsak azt láttam hogy egyátalán nincs is rajta olaj. Akkor rátöltöttem meg kapott egy süritő-tömitő adalékot is. Akkor felment a nivo max pontjáig. Utána 400 km-rel a nivó min pontja alatt volt. 10w40-es van benne. Szerviz megnézte, nem füstöl kéken, és száraz az alja is. Aszfalton hagyva sincs alatta olajfolt se. Szerintük szelepzárszimmering is lehet akár (60-70 eFt-ot mondtak rá) vagy motorgenerál (kizárt hogy bevállaljam)... Igazából semmi ötletük, de előre bocsátották ha hozzányúlnak az zsebbenyúlós :(
Esetleg van valami ötletetek rá? :(

Köszönöm az esetleges válaszokat!

Üdv,

Zoli

Vitya

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #77 on: 2009 September 29, 23:12:16 pm »
Hali,
Kb. 3 hónapja vettük meg a Fiestát (zetec, 1242 16W), mintegy 4000 km-t hajtottam bele, amikor észrevettem, hogy elfogyott az olaj, 2,5 lityit öntöttem utána. Hát, meglepett a dolog. Korábban egy 96-os 1.1-es fityeszem volt, és semmi baj nem volt az olajfogyasztással. Kb. 5 mesternél jártam a géppel, mindegyik mást mondott, akitől pedig megvettem a Fiestát az a mai napig esküdözik, hogy semmi baja nincs a gépnek. (Mindegy..., de ha gagyi a cucc, akkor biztos, hogy beépítem a krapekot a motorba...  :-X) Tudtok valamit erről a modelről?
A Ford szervízebn azt mondták, hogy ez a motor 150 ezer után zabálja az olajat, és motorgenerál... sicc
Nem mindig füstöl, de ha igen, akkor hidegindításkor, vagy magas fordulaton, és kékes a színe a kipufogógáznak, vegyis olajat éget a motor. A kocsi alatt száraz.
Szeretném azt hinni, hogy egy szelepszár szimering, cserével megúszom a dolgot, mesterem is van, aki a hengerfej szétkapása nélkül is megcsinálja. Van -e valakinek valamilyen tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Köszi