Author Topic: Alapjárat, olajfogyás  (Read 48318 times)

tomlee

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #45 on: 2007 August 10, 12:09:45 pm »
Utána néztem és tényleg elvileg működhet a peres ügy (pl.: http://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/020425a/), csak félek hogy az ilyen évekig is elhúzodhat aztán nem lesz semmi. Bár lehet, hogy sok az már hogy menetem azóta vele kb. 2000 km-t.

Felhívtam az eladót. Válasz: "Én nem tapasztaltam ilyet" :-D

Ezek lettek a mérési eredmények: http://www.bobcat.hu/file/meresi_eredmenyek.pdf

Ma elvittem egy másik szervízbe ahol azt mondták, hogy ha szerencsém van, akkor csak hengerfej, szelepszárszimering csere ami az esetek 70%-ban bejön és ez kb 200.000Ft (munkadíj ebben kb. 50). Ha nincs, akkor gyűrűzés és akkor elmehet az ár 4-500.000Ft-ig (durvábbat mondott mint a FORD szervíz ahol újat raknak bele!). A gyűrűzésre azt mondta, hogy nem tud garanciát vállalni arra, hogy utána jó lesz mert ezeknél a motoroknál nem mindig jön be és akkor kidobott pénz (ellenben egy 3-as v 4-es GOLFoknál simán vállal mert ott tuti a siker). Meg eléggé lehúzta ezt a 16 szelepes változatot, hogy nagyon érzékeny motor és körülményes a javítása. Hát ennyi... Viszem megint máshova.
« Last Edit: 2007 August 10, 12:54:23 pm by tomlee »

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #46 on: 2007 August 10, 17:26:07 pm »
Ha tényleg ennyire drága a javítása, akkor inkább vegyél egy másik kocsit bontásra és abból rakd bele ami kell a Tiedbe. HasználtAutó-n múltkor láttam 120e-ért egy elég jó állapotút. Annyi "baja" volt, h nem magyar papíros, de alkatrésznek tök mind1...
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline boripityu

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 207
  • Segített?: +9/-1
  • Főni
    • A kedvenc oldalam
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #47 on: 2007 August 13, 18:58:42 pm »
Sziasztok!

Visszatérve az eredeti felvetésre - úgy néz ki, hogy megoldódni látszik a probléma.

Szóval érződött, hogy nem úgy megy a kicsike ahogy kellene...nézzük meg a gyertyákat...láss csodát jobbról az első gyertya tiszta olaj volt, pedig mikor tavaly vettem a kocsit kicseréltem mind a 4et...visszaraktam a régi gyertyát és "megy mint az állat".....túlzás de jobban húz és sikerült már a 120-as "álomhatárt" elérni vele.

Azóta  a blokk sem olajos ( valószínűleg az el nem égetett motyót fújta ki valahol ).

A fogyasztás kb. 1-1,5 literrel kevesebb lett.

Aki esetleg ugyanebben a cipőben jár mint én, hogy lassan benne lesz a 250ezer, annak tudom ajánlani a 20w50-es olajat.

Az alapjáraton még nem sikerült állítani, ill. van még a traktorhang, de ezen dolgozunk :)

 Ennyi

P ;D
:wav:

deltapower

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #48 on: 2007 September 04, 13:57:23 pm »
Te Laca!

Abban 70ezerben benne voltak a gyűrűk is? Nekem 100-140et mondtak a teljes motorgenerálra :-\ bár az úgy, hogy elviszem a gépműhelyeshez és felfúrva új dugók, új gyűrűk, csapágyak stb. szal minden. Így kicsit keveslem a 70ezret.

Sorry régen jártam erre...
70 ezerbe került a következő: gyűrűk szimmeringek csapágyak plusz munkadíj. Fúrás és dugócsere nem volt (nem kellett), valamint haver csinálta az egészet.

ja amit kifelejtettem: +olaj +fagyálló is benne volt.
« Last Edit: 2007 September 17, 08:42:16 am by Laca »

Borsodij

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #49 on: 2008 January 08, 13:33:51 pm »
Sziasztok,

sajnos nekem is csökken az olajszint (mk3, 1,3), ezt jó volna megszűntetni.
A kompresszióméréshez most kértem műszert. Tudja valaki, hogy milyen nyomásértékek közt elfogadható a kompresszió? Én csak annyit tudok, hogy ha a különbség két henger közt nagyobb, mint 2 bar, az már elég gáz.
Kösz előre is!

bende

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #50 on: 2008 January 08, 23:01:37 pm »
nekem is eszegeti az olajat.. kötelező alkalmával kértem, hogy nézzék meg a kompressziót.. az én esetemben (meleg motornál, hidegen kelleme mérni) először 10,5 utána 11-t mértek.. szóval átlagban a kettő között mozogtak az értékek, a szerelő azt mondta, hogy 8 bartól lefele az már gáz.. -igaz az enyém csak 1.1-es motor..

bár valahol mintha itt olvastam arról, hogy 15bar lenne az ideális.. nem emléxem már rá pontosan..

bende

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #51 on: 2008 January 17, 11:55:42 am »
tájékozódás céljával röviden beszélgettem a perfektmotor.hu-val motorfelújítással kapcsolatban.. gyűrűk, dugattyúk, csapágyak -csere + főtengely csiszolás stb. 100e körül fáj.. (utángyártott cuccokkal) ebben nincs benne az egyéb ilyenkor járulékos dolgok pl. olaj, szimeringek, himbasor köszörülése.. csak a blokk felújítása..

kb egy hét - 10nap a műtét, időpontot nem kell külön egyeztetni, csak le kell adni a bringát..

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #52 on: 2008 January 17, 14:52:57 pm »
tájékozódás céljával röviden beszélgettem a perfektmotor.hu-val motorfelújítással kapcsolatban.. gy?r?k, dugattyúk, csapágyak -csere + f?tengely csiszolás stb. 100e körül fáj.. (utángyártott cuccokkal) ebben nincs benne az egyéb ilyenkor járulékos dolgok pl. olaj, szimeringek, himbasor köszörülése.. csak a blokk felújítása..

kb egy hét - 10nap a m?tét, id?pontot nem kell külön egyeztetni, csak le kell adni a bringát..
Ebben benne van a munkadíj is? Mármint, hogy kiszedik a motor a kocsiból, vagy csak magát a motort adod le és lefűzve adják vissza?
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

bende

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #53 on: 2008 January 17, 18:48:21 pm »
nem térem ki minden részletre, mert még nem aktuális a részemről, -talán évvégén.. kértem. hogy mondjon egy kb árat, hogy hogy trevezzek, és én ebből a rövid beszélgetésből úgy vettem le, hogy igen a munkadíj is.. a kocsit odaviszed és ott hagyod -nem a motort..

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #54 on: 2008 January 17, 21:04:15 pm »
Akkor még úgy elég korrektül hangzik...
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

bende

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #55 on: 2008 January 18, 12:22:27 pm »
sajnos nem volt pontos az infom.. a motort kell odavinni.. azért összejönaz az a 150e :(

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #56 on: 2008 January 18, 13:23:28 pm »
A múltkor én is rákérdeztem a dologra. Nekem 80ezret mondtak a gyűrű és csapágycserére (főtengelyköszörüléssel, lefűzéssel). De pontos összeget nem mertek mondani, mert akkor derülnek ki a dolgok, amikor megbontják. Pl ha dugattyút is kell cserélni akkor az egyből megdobja az árát (darabja kb egy 20-as).
Szal rosszabb esetben (pl.: egy túlságosan elhalasztott felújításnál) elmehet a móka akár 150-180-ezerig is.
És ez még csak a gépmunka!!! A motor ki-beszerelése még nincs is benne. Mondjuk azt megcsinálom én magam, de aki nem ért hozzá....annak a gatyája is rámegy. :-\
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

FordTom

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #57 on: 2008 May 02, 06:00:28 am »
sziasztok!
lenne egy kérdésem... adot egy ford fiesta 89-es MK3-as 1.4 karbis.
A karter gáz csövön nyomja fel az olajat meg az olaj betőltő nyílás mellett is nyomja az olajat. Az olaj eléggé csúnya fekete színű. Alapjáratom nincs. A léghszűrő alatt nem tom hogy mi van tegnap mikor megláttam elöntött az ideg. /Tegnap vettem az autót a motorja patikai állapotban volt./ Sokan azt mondják hogy megérett már egy olaj cserére. (nincs vizkozitása az olajnak.../ Mitévő legyek? Olaj csere és levegő szűrő és olaj szűrő csere és egy kiadós karbi takarítás? Vagy vigyem el szerelőhöz és nézze meg   :-\ A válaszotokat előre is köszönöm! :notworthy:

Offline boripityu

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 207
  • Segített?: +9/-1
  • Főni
    • A kedvenc oldalam
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #58 on: 2008 May 02, 08:08:44 am »
sziasztok!
lenne egy kérdésem... adot egy ford fiesta 89-es MK3-as 1.4 karbis.
A karter gáz csövön nyomja fel az olajat meg az olaj bet?lt? nyílás mellett is nyomja az olajat. Az olaj eléggé csúnya fekete szín?. Alapjáratom nincs. A léghsz?r? alatt nem tom hogy mi van tegnap mikor megláttam elöntött az ideg. /Tegnap vettem az autót a motorja patikai állapotban volt./ Sokan azt mondják hogy megérett már egy olaj cserére. (nincs vizkozitása az olajnak.../ Mitév? legyek? Olaj csere és leveg? sz?r? és olaj sz?r? csere és egy kiadós karbi takarítás? Vagy vigyem el szerel?höz és nézze meg   :-\ A válaszotokat el?re is köszönöm! :notworthy:

Szia!

Üdv a klubban! Viszont úgy látom ( olvasom ), hogy lesz mit költeni a vasra ( remélem nem nagy pénzért vetted ). A motort valószínűleg lemosták valami zsíroldós cuccal az eladás előtt, hogy nem látszódjon, hogy okádja az olajat. Az, hogy fekete az olaj tényleg azt jelenti, hogy megérett a cserére - plusz szűrő, stb....,de én előtte megnézetném szerelővel, ha tudod, mert ekkora kartergáz nyomás az az én elgondolásom szerint azt jelenti, hogy nagyon kopott a motor és ezért nyomja ki a kartergáz az olajat. Az alapjáratot be lehet állítani/állítatni. ( elméletileg, ha a tulaj nem tájékoztatott teljeskörűen a kocsi állapotával kapcsolatban, akkor ha nem sikerül megegyezni perre is lehet vinni a dolgot, ha jól tudom ).

Good Luck!

 ;)
:wav:

TARCALI FORDOS

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #59 on: 2008 May 02, 10:17:32 am »
Csak csatlakozni tudok az előttem szólóhoz téged jól átvertek .Egy szerelővel nézesd meg a motort  /szerintem a gyűrűkig .
meg sem áll/aztán keresd meg az eladót és egyezkedj vele ,ha nem áll kötélnek emlegess neki ügyvédet
Sok sikert . :'(